Alla inlägg under november 2010

Av missmaddeluttan - 24 november 2010 00:15

I fredags va d dax för Lady GaGa-konserten. Vi hade typ bestämt att vi skulle åka efter 13, shoppa lite o bara va i Malmö. Så tyckte absolut inte vädret, och vad vore världen utan ett Madde/Nina-äventyr??!!
Nina hade inte vinterdäck, så det skulle hon fixa, men det visade sig att hennes däck var inte längre godkända, såklart! Så hon ringde en annan däckfirma så hon kunde få nya däck, ingenting konstigt där inte, så jag hänger på och åker in till Ättekulla. Nånstans på motorvägen mellan två avfarter så lägger vindrutetorkarna av, hade dock inte vatt några problem om det inte vore för det jävla snöblandade regnet som bestämt sig för att göra vår dag lite otrevligare än vi önskat. Så Nina kör in på Info-/kontrollplatsen och säger: "Jo men den går igång igen efter att jag stängt av bilen." Ja så där satt vi och Nina försökte få igång dessa jävla vindrutetorkarna, men inget fungerar. Så då ringer jag Jonas eftersom han jobbar ju typ ett stenkast därifrån, men han hade redan hunnit hem, så han va typ ingen hjälp, lägger på. Kommer på världens mest briljanta idé, d kunde ju va en säkring och frågar om hon vet var säkringarna sitter. Det visste hon inte, så jag försökte med alla tänkbara platser och sen kom vi på att det borde ju stå i boken, och den hade hon i bilen :) Då hittade vi var säkringarna fanns, men va hjälpte d för Nina hittade inga säkringar (?!) (Men nu i efterhand, vad skulle vi gjort med säkringarna? Undrar om d ens fanns nya säkringar i bilen?) ;) Men istället testade hon att starta bilen igen och då fungerade torkarna igen, så vi körde raka vägen mot däckfirman och hon fick nya däck. Sen körde vi hem till mig för att byta bil med Jonas, vi vågade inte chansa med hennes bil haha och dem på däckfirman sa bara att hon va tvungen att köpa ny motor till torkarna. Sen körde vi och hämtade Camilla och körde till Telenor för Nina har fått sin iPhone :D
Sen två timmar efter vår tänkta utsatta tid så va vi på väg mot Malmö. När vi väl kom ner va ju klockan närnre fem tror jag, så vi gick till Jensen's Bøfhus och det var verkligen fräscht, trevlig personal och god mat. Lätt vi ska ner där o äta fler gånger, då kan man ju hitta på annat oxå, männen e ju självklart oxå medbjudna :P
Sen träffade vi Camillas vän som skulle åka med oss ut till Malmö Arena.
Vi kom väl dit typ kvart över sju eller nåt, vid halv åtta började förbandet spela.
Semi Precious Weapons, de va faktiskt bra, jag gillade dem och gud ni skulle sett sångarens skor, Me like!

Sen va d dax för Lady *Fucking* GaGa


Hon va jävligt bra live, jag gillade konserten som bara den :)


Jag tänkte mig denna huvudbonad till bröllopet, den rörde sig oxå :P

Konserten varade faktiskt förvånadsvärt länge, trodde inte att den skulle va så lång, i somras när vi va på P!nk, den va ju inte alls lång lixom.

Sen efteråt när vi stod i kö för att hämta våra jackor så stod Semi precious weapons där o ställde upp på fotograferingar och autografskrivande om man köpt deras skiva. Jag passade på att ta iaf nåt foto :)


Sen körde vi hemåt, inom Mcdonald´s för lite nattamat :P



Det var dessa vackra, underbara pinglorna som va mitt kära sällskap på konserten <3

Lätt att d blir mer konserter i framtiden, den som redan e bokad e ju Iron Maiden nästa år :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 9 november 2010 17:45

Lördagen den 6 november började som en lördag gör när man jobbar extra, upp tidigt, knappt sovit nånting den natten. När jag kom till jobb gick jag direkt till energidryckerna för jag behövde en rejäl dos kände jag sen gick jag ner till info. På lördagar har vi ju alltid att göra eftersom d e ju en speldag. Jag jobbar på ett tag och när jag jobbat i kanske 20 minuter kom en tjej från Special för att be  om hjälp, hon har en kund i luren och jag försöker hjälpa henne. Vid ingången hörs ett hiiiimla oväsen, men jag koncentrerar mig på att hjälpa kunden som finns i hennes telefon (alltså inte ens en fysisk kund i butiken som jag ger all min uppmärksamhet) Men oväsendet fortsätter och då tänker jag bara: "Meeen gud få tyst på ungarna, ser de inte att vi pratar faktiskt i telefon här!!"
Sen tittar jag upp i nästa sekund för att kolla varför dem för så mycke oväsen och ser att det e ju massa av mina friends som springer mot info o tutar o har sig, men ändå kopplar jag inte att de är där för mig. Jag blev extremt chockad, när jag ser Martin komma så tänkte jag bara:"men hallå du ska ju inte jobba, d e inte vår helg!" o fattar först när Nina kom in o kramade om mig o satte hemska grejer på mig ;) Såklart höll jag på att börja böla, men d kom inget för jag va sååå chockad. Heeelt sjuuukt! Flera av mina kära kollegor hade oxå anslutit sig runt omkring mig utan att jag märkt nånting!

D värsta e att alla på min arbetsplats har vetat om detta, o dem har fasiken klarat av att hålla detta hemligt, d e nog d sjukaste av allt :P hahaha

Vi började med att gå och handla lite inför lite frukost. Det var en massa tutande hela tiden av mitt älskade sällskap och ja folk hade nog skoj åt oss, men jag e ganska säker på att jag hade liiiite mer skoj än folk som såg oss :)
Sen bar d av hem till Camilla, där det blev en stor lyxig frukost, och alkohååååål :P


Efter frukosten så berättade alla lite minnen som dem har med mig som en utav huvudrollerna och jag kan ju bara konstatera att guuud så mycke knasgrejer jag har för mig egentligen haha
Sen blev det dax för mig att måla tavla, tro mig jag e ingen konstnär så det blev inget fint, jag kan ju inte rita hur jag känner för Jonas eller varför jag e kär i honom.
Vi pratade massa och drack massa, lyssnade på good musik. Senare så va d dax att packa ihop oss och åka iväg. Jag har lite svårt att släppa på kontrollen och att inte veta var jag skulle vad som skulle göras, men d va ju inte mycke jag kunde göra åt detta :P
Vi åkte runt in bland en massa villaområden och jag fattade absolut ingenting, de började prata om att det var en fotografering som väntade o jag va liiite nervös för detta ;)
Vi stannade utanför en villa, alla stapplade ut ur bilen och knackade på. En kille på kanske 13 år eller nåt chockades nog svårt när han möttes av flera berusade tjejer :D Den personen vi sökte va inte där och tydligen hade han inte studion hemma längre, så vi åkte vidare igen. När vi kom fram fattade jag fortfarande ingenting och det första jag gjorde va ju att leta efter en toalett, jag kallas svamp eftersom drickan tar snabbt slut när jag e igång, men jag tömmer fasiken d lika snabbt oxå :P
Ja det visade sig iaf vara en musikstudio. "Vad skoj" tänkte jag. De bestämde låt och jag va väldigt osäker på den låten, men tänkte: "jaja, den klarar vi" men det va bara jag som skulle sjunga "oh shit!"
Det va bara o bita ihop o dricka liiite till och sen sjöng jag. Eftersom jag inte kan sjunga så körde jag safe istället, men då fick jag mig en tillsägelse, provade igen och han sa till mig att han hörde att jag kunde, hade musik-öra och att jag skulle slappna av o bara köra. Mina söta tjejer hejade på och stöttade. Så jag sjöng satan i d, sen fick jag jättemycke applåder och han skruvade upp ljudet från all the girls för att jag skulle höra de när jag va klar!

Jag älskar att sjunga, men jag har ju aldrig vågat sjunga bland folk ordentligt, detta va såååå skoj, jag älskade detta, iaf när jag väl vågade sjunga :)
Sen spelade vi in när de andra oxå sjöng, sen provade vi andra låtar oxå. Sjuuuukt jävla kul!

Efter detta blev d bilresa igen och in mot stan, de körde upp mot Mcdonald´s och jag bara tänkte att d e väl inte där vi ska käka väl??!!! D va ett litet mellanmål för att vi skulle palla drickandet, men d gör ju jag ändå :P

När vi käkat åkte vi ner till Knutan o där fick jag sälja ballonger, men jag sålde de billigt för att slippa hålla på så länge haha, that´s not my kind of thing :)

Efter det åkte vi för att bowla, detta bör jag endast göra när jag dricker för jag suger verkligen på bowling och denna usla talang borde inte visas i nyktert tillstånd ;) Vid bowlingen slöt Melissa upp till sällskapet oxå :) Jag ville verkligen inte hamna i hennes lag, men d gjorde jag ju självklart. Menar absolut inget illa mot henne, älskar henne men hon har spelat bowling i 100 år och mitt spelande e ju ett hån mot allt vad bowling heter. Dock förlorade jag inte helt, jag kom inte sist i alla fall.
Hade problem med vår bana så vi kunde inte spela jättemycke, när jag sa till så va de sååå jävla otrevliga, de e verkligen inga serviceminded personer.






Mina Fina, Vackra, Underbara och Älskade tjejer! :)

Efter bowlingen så åkte vi ner i stan igen, där gick vi till Harry´s för att käka. Där möttes vi av flera av dem andra tjejerna från jobb och jag blev verkligen superglad. Så många som kom för att fira med mig, för att va med på en fest som var för mig :)

GROUP-HÖG.... jag ligger underst där nånstans :P


Denna bilden avslutade kvällen/natten, kom hem vid 4-tiden och va ganska trött.

Detta va en av de mest underbara dagarna i mitt liv!
Jag hade sååå himla skoj och jag älskar verkligen mina vänner som gjorde
detta för mig o ville göra detta för mig :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 2 november 2010 13:30

Häromdagen pratade jag med en av våra väktare. Han berättade om något han köpt, han skulle unna sig det när det ändå var den siste oktober...?? :) I nästa mening sade han då: "Ja nu e d inte långt kvar på detta året, bara 2 månader kvar till nyår." Då va d som om allt omkring mig bara stannade upp. "Oh my god, d e ju fasiken bara 2 månader kvar till nyår!!!" Så nu e d dax att börja ta tag i de lösa trådarna. Allt kommer ju såklart lösa sig, men jag kanske borde ta lite mer kontroll på sakerna, kanske sparka igång Jonas oxå, nu e d dax för honom oxå att börja engagera sig lite mer. Vi bestämde Mayas klänning igår kväll, hon va sååååå fin. Lägger upp detta klippet igen (för kanske hundrade gången) Jag älskar detta sjuuukt mycke :D

Snart dax för lite work! Får fortsätta drömma vidare om mitt bröllop idag :)
XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards