Alla inlägg under september 2015

Av missmaddeluttan - 22 september 2015 23:45

Äntligen semester, vi gick båda på semester i fredags 15:00
Johan hade barnen i helgen o vi hade så mys allihopa.

Igår åkte vi till Landskrona o jag fick se o veta mer om Johans barndom o så, han har berättat mycke innan men nu fick jag bild till saker o ting. Vi gick runt lite överallt o bara njöt.

Idag började min dag med frukost i munka med tjejerna o så fick vi lite bebismys med Tyra, hon e så liten, va typ nästan rädd o ta i henne först, d kändes som d va 1000 år sen jag höll bebis men kom snabbt in i d ;)
Vi pratade om allt möjligt, massa tjejsnack, precis så som d ska va. När jag sen kom hem till Johan så bestämde vi oss för att dra till stan o käka, började dock med promenad i stan o jag e lika förälskad i Helsingborg som innan o d e ju ännu mysigare o gå där med den man älskar lixom :)
Stack till Pitchers för o käka, vi va dem första som fick testa nya menyn, väldigt nerskalad meny faktiskt. Ja hör o häpna d va första alkoholhaltiga drycken på denna semestern. Jag som brukar fira in semmen med typ ett glas vin eller nåt ;) men dock inte denna gången, tar igen d när vi e utomlands ;)

Imorgon står d nog en ny utflykt på schemat, nu blir d nog lite sömn iaf

XoXo

Av missmaddeluttan - 9 september 2015 16:54

Idag har jag varit ledig, har inte bokat upp mig eller gjort några måsten, bara tagit d lugnt o vilat. Kände mig febrig o va väldigt svag i hela kroppen igår, kunde inte hålla ögonen öppna överhuvudtaget. Idag mår jag bättre vet inte va d va, hellre sjuk nu dock än på semestern. Helst vill jag inte bli sjuk överhuvudtaget men om jag måste så hellre nu...
E så glad att Johan va en kille-kille igår, han va så uppe i sitt o såg inte mitt hår, thank god! Han brukar se förändringar o så men han såg inte d o nu idag har jag rättat till d. Skulle ljusa min utväxt o tog en färg men som va ganska neutral o inte mycke blekning, e lite räddare om mitt hår nu, eller ja tills idag då...men min utväxt blev ljusbrun/rödaktig o d klarade inte jag av, d såg dock lite bättre ut inorse än igår men slängde i en slingfärg i "utväxten" som e lite skonsammare än jätteblekning så nu ser d typ ut som vanligt. Ville slänga i d nu eftersom vi förhoppningsvis ska utomlands snart så e d inte nyfärgat när vi åker. Ska äntligen använda mina p-kort jag fick när jag fyllde år.

Har äntligen slutat med mina piller o kör på p-spruta nu, hoppas jag blir av med mina problem nu, träffade en ny barnmorska o hon frågade mig om jag verkligen skulle ta spruta, hon tyckte att jag skulle ha bebis istället för jag passade med bebis :) så söt hon va, men jag tyckte att vårt förhållande va för nytt för att tänka på bebis nu.

Förra veckan hade Johan tjejerna hela veckan o d va mys. Jag va ledig större delen av veckan så jag va med dem nästan hela tiden. Jag e så glad att vi funkar ihop o att båda tjejerna gillar mig jättemycket, det e d som e viktigast för att jag o Johan ska funka. Så vi hade en väldigt bra vecka, bus, pyssel, lek, matlagning, middagsbjudning o massa mys.

Snart kommer Johan förhoppningsvis hem o vi ska käka skaldjur o dricka vin, ska bli gott :)

XoXo


Ovido - Quiz & Flashcards