Alla inlägg under september 2016

Av missmaddeluttan - 12 september 2016 21:05

Jag lever, jag har flyttat o trivs sjukt bra i min nya lägenhet, här e så fint o mysigt :)

Det gick som smort den där flytten förutom att jag på tisdagkvällen innan flyttdagen så kände jag mig lite förkyld o dålig, men jag hade ju inte tid o va sjuk. Så på onsdagen gick jag till jobb o jobbade några timmar för att sen vid 12 gå o fixa mat till dem som kom för att hjälpa. När klockan närmade sig 15 gick jag, Johan o mamma till nya lägenheten för besiktning o så fort den va klar så sprang vi tillbaka till gamla o började o då kom lastbilen oxå så d va bara att köra direkt. D gick ganska snabbt med allt faktiskt o e så tacksam till er alla som hjälpte mig.
På torsdagen va d inventering o jag fick gå hem tidigare för jag mådde inte alls bra...hade lovat att ta emot tjejerna tills Johan kom hem för Alicia hade feber o ingen av dem kunde vabba. Jag ställer gärna upp när jag kan o d e ju bara för tjejernas skull jag gör det. Hade slutbesiktningen oxå vid 10 så d va ju bara step up o ta tag i den oxå, som tur va så hade mamma hjälpt mig med allt d sista med städningen o så.

Max gissade på att jag skulle va klar med lägenheten redan på torsdagen eller fredagen men med tanke på lite sjukdom så blev den ju inte helt klar, så 1-0 till förkylningen. Lägenheten blev inte klar förrän typ söndagen/måndagen ;)
Nu ser d iaf ut som jag bott här hur länge som helst o jag trivs sjukt bra.
Har även haft en första middagsbjudning här med Ekstrands <3 tjejerna har sovit här oxå o de trivdes sjukt bra, de fick en rutschkana här o den va ju hur populär som helst. Kul att de trivs här iaf o plus att här kan de ju leka lite mer fritt o va ute i trädgården o så. Sen har jag gungor o sandlåda precis utanför grinden :)

Jag har fått dille på marmor o hade gjort 2 "marmorfat" till den nya lägenheten o så hade jag dekorfolie kvar så jag har marmorerat underredet på mitt soffbord o d blev sjukt snyggt, går fortfarande i tankarna om jag ska spraya själva bordsställningen i koppar oxå men vet inte ännu. Har även gjort en marmorbricka utav en ribba-ram från Ikea o blev sjukt nöjd så nu står mina oljor o såser fint i köket ;)

Jag hade tänkt o blogga förra veckan men det var en sak som tog väldigt hårt på mig o mina tankar o för en gångs skull pratade jag faktiskt om mina tankar o min rädsla. På måndagen när jag jobbade hade en av mina vänner lagt upp om ett sms om ett akut-möte för föräldrar till barn på 2 skolor i Åstorp. Visade Johan o vi undrade va d kunde vara, och vi fick inte ut nåt mer utav det. Senare på kvällen skickar Johan en länk på en artikel av va d handlade om.

Jag vill bara säga att jag vet inget om detta specifika fall, skyldig eller oskyldig vet jag inte o har ingen vidare information om detta.
Det hela var iaf att en lärare misstänks att ha gjort saker med minderåriga som han inte ska, o inget mer i det kan eller tänker jag uttala mig i, det får ju polisutredningar klargöra i slutändan.

Det satte iaf igång massa tankar. Det får ju en o tänka, inte specifikt på denna personen men i allmänhet när det funnits personer som utnyttjat sin position o "makt".
Barn är på dagis/i skolan en såpass stor del av sitt liv att d blir deras andra-hem och där ska de kunna känna sig trygga och där föräldrar måste känna sig trygga o bekväma i att ha dem där. När då sån här info kommer ut så kan jag inte ens föreställa mig hur man som förälder tänker eller reagerar. Jag vet ju hur jag själv tänkt vid nåt tillfälle o då e jag inte själv förälder.
Själv när jag gick hos psykolog när det som hänt mig uppdagades pratade jag mycket om min rädsla för framtiden om jag fick egna barn, min rädsla är att tänk om jag blir rädd eller så paranoid att jag inte kan låta mitt/mina barn vara hos andra vuxna som
t ex vänner för att jag e rädd att de ska råka ut för samma saker som jag råkat ut för. Det sade ju psykologen att det är nåt som jag måste ta tag i om d blir aktuellt, för innan det kan man inget göra.
Nu då när d pratades om skola/dagis så spann mina tankar vidare. Skola kan jag aldrig göra något åt, d e ju trots allt skolplikt i Sverige o jag kan absolut inte låsa in mina barn heller för att jag e rädd för va de kan råka ut för. Tyvärr kan man inte skydda de från allt o tyvärr kan jag inte rädda alla barn som jag skulle vilja.
Det var mycket tankar o mycket känslor efter det o kände att jag ville inte skriva just då, trots att jag använder min blogg för att skriva av mig eftersom jag fortfarande tycker att d e jobbigt o prata om vissa saker så kände jag inte att jag kunde formulera ner alla tankar då o nu kände jag att jag kunde ta lite distans till det även om d blev lite luddigt.

Nu ska jag nog kolla på kvällens avsnitt av Sofias änglar på play.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards