Alla inlägg under april 2016

Av missmaddeluttan - 26 april 2016 22:15

Idag är det min 9-årsdag på Maxi.

Det var 26 april 2007 som telefonen ringde o personen som ringde bokade in mig på intervju samma dag. Jag skulle ändå dit o storhandla så varför inte slå två flugor i en smäll. Jag gick på intervjun o de kunde ju inte lova mig mer än ett sommarvikariat. Samma dag klädde jag på mig i min röda skjorta o startade mitt nya arbete. Jag hade fortfarande lite timmar på fritidsgården i Åstorp men när det inte gav mer så slutade jag där och jobbade endast på Maxi resten av sommaren. Ja det skulle ju bara vara över sommaren så jag hade redan startat andra möjligheter.
Jag kom in på Blekinges tekniska högskola och började kurser där, som jag kunde kombinera med lite maxi, då jag fortsatte få extratimmar även efter sommaren, men när det blev klabb med mina inlogg och uppgifter på högskolan så kom jag efter i några veckor och valde därför att hoppa av för jag kände mig stressad att jag kommit så långt efter.
I oktober månad fick jag en fast tjänst på ca 23h i veckan, vilket e ganska bra i detta yrket.
Efter att ha jobbat i ca 3 år blev jag tillfrågad att börja jobba på en högre position, och detta tackade jag absolut inte nej till. Att inte ens behövt söka till det utan bli tillfrågad visade ju att jag skött mitt jobb och att man sett detta. Så ibland lönar sig hårt arbete och det har jag sagt från början, jag jobbar mig gärna uppåt på karriärtrappan än att ta hissen upp, det gynnar mig mer att få veta att d e jag som gjort jobbet och att det varit uppskattat.

Vem kunde ana att jag på denna plats har funnit några av mina bästa vänner, haft många "time of my life"-moments, funnit kärleken?
Jag o Johan jobbade ihop i lite mer än 7,5 år innan vi såg varandra som mer än vänner, dagligen har vi sett varandra och jobbat ihop men ändå inte sett varandra på det sättet och helt plötsligt insett att kärleken har funnits nära i allt det vardagliga.

Sen har det varit lite tråkigheter oxå tyvärr, trodde aldrig jag skulle känna mig "mobbad" av vuxna människor men det råkade jag oxå ut för men samtidigt så kommer alltid allt d positiva vinna över de tråkigheterna och jag kan idag säga att jag kunde inte bry mig mindre.

Jag började även jobba fackligt och det stärkte mig som person iaf i min yrkesroll, nu ca 8 år senare har jag avvecklat min roll mer o mer av olika skäl och det är ju tyvärr synd, men jag har valt att pausa och lämna. Förra året fick jag tillfället att gå en mini-butiksledarutbildning, den hade jag iofs blivit "lovad" redan tidigate av dåvarande chefen (även om han iofs inte va nån att räkna med i alla lägen)

Mitt jobb trivs jag med och jag vill jobba med detta, brukar ju säga till mina chefer att en dag ska jag ha deras jobb, kanske inte längre handlare men d finns några steg kvar på trappan ;)
Jag gillar mina kollegor väldigt mycket och jag engagerar mig gärna i mitt arbete och mina kollegor, klart d finns lite "bumps on the road" men var finns d inte d lixom?!

Så om 1 år nollar jag på maxi o d trodde jag inte för 9 år sen.
Jag har turen som jobbar med många väldigt fina människor och jag har även turen som träffat några av mina stora kärlekar på min arbetsplats och jag ångrar inte in sekund att d va just hit jag skickade mina papper och att jag tog chansen när den väl kom.

XoXo

Av missmaddeluttan - 26 april 2016 14:26

Ja en veckas tid igen, får börja skärpa mig ju :D

I söndags precis efter jag bloggat fick jag finbesök. Tur att jag inte blir så bakis iaf. Tjejerna for in i famnen på mig o sen in i d lilla sovrummet, de har ju hur mycket leksaker som helst här oxå. Fast efter typ 2 minuter hade jag en liten tjej klistrad på mig, hon ville inte leka, inte ens va ifrån mig en sekund, d e ju klart mys, vill bara att hon ska kunna känna att jag finns där även om hon leker utan mig. Både hon o hennes syster borde veta o ska veta att jag kommer vara i deras liv o för dem en väldigt lång tid framöver.
Låg bara hemma hela söndagen.

Jobbade måndag kväll, o tisdag förmiddag. Efter jobb kom Katarina o mötte mig på jobb, vilket mysigt välkomnande där stod hon med armarna utsträckta o världens leende, sånt mottagande ska man alltid ha ;) Vi stack till väla för att hitta lite kläder inför helgen o såklart hittades ingenting, d finns sådär snygga kläder just nu eller iaf inget som föll oss i smaken :)
Stack till familia oxå men inget där heller gick o käkade på subway. Där fastnade vi i typ 2 timmar, vi bara snackar hur mycket som helst.
Sen åkte jag hem till min man som lagat mat o så kollade vi matchen mellan DIF-Bajen. Har nog aldrig sett honom så lugn vid en match men d hade sina orsaker.

På onsdagen träffade jag Joanna, vi gick ut o gick en runda, vi pratade o skrattade massor.
Sen så mötte jag upp Carro o Anders med Leo o gick en runda i skogen, så himla mysigt o fint väder.
D va lite kyligt mellan mig o Johan den dagen. Så på kvällen när han kom hem så pratade vi ut o fick lite saker utredda, båda va ledsna o båda hade samma rädsla. Jag har ju den tanken att d e jag som e mest rädd att nåt ska gå åt helvete med oss, mest för att jag kan ibland inte fatta att nån skulle vara rädd att förlora mig, där kommer d dåliga självförtroendet igen. Det märktes denna gången att han oxå va rädd, inte för att jag vill att han ska vara rädd, det e inte så jag menar.
Det kändes skönt att vi fick ordning på saker o ting och tror att d stärkte oss mer o mer, för i övrigt e vi fortfarande i den här bubblan där man svävar omkring på rosa moln. Det pirrar fortfarande massor bara vid tanken på honom, vi är rätt för varandra helt enkelt.

På fredagen blev vi hembjudna på grillning hos Carro o Anders o lilla Leo såklart, alltid lika mys <3
Lördagen började med mys, vi hade en helhelg tillsammans o d va så skönt att vakna upp med varandra o bara ligga o dra sig tillsammans, sen käka frukost tillsammans, d e vår lilla mystid som e guld värt. Jag hittade äntligen ett köksbord som jag ville ha så jag skickade direkt på den annonsen o skulle hämta d på söndagen, sen hittade jag ett skrivbord på Facebook som jag ringde på o d fick jag gratis så d ska hämtas på torsdag.
På kvällen kom ju lite peeps för att parta loss hos mig. Vi körde på o d va trevligt, för en gång skull så åt jag under kvällen medan jag drack o jag spottade inte massa, o jag mådde faktiskt bra hela tiden.
Jag lyckades sälja både köksmöbler och min sista iron maiden-biljett så d va ju en bra fest ;)
Fabbe ville ha med oss alla ut men typ ingen pallade så han fick med sig Martin iaf ut. Vi va ganska glada att vi stannade hemma, vi hade ju ganska mys hemma ;)

Söndagen va en väldigt produktiv, jag oljade köksmöblerna som jag sålde, Johan putsade mina fönster o målade lite tak, vi hämtade upp mina stolar från källaren o gjorde klart i köket. Sen kom Mia o mina bröder så vi kunde åka o hämta bordet, jag, Mia o Johan.
Ringer på dörren o jag presenterar mig men hon bara:-amen hallå. Ja vem kände hon om inte Johan, såklart! Kvittar var vi än e så känner han alltid nån lixom ;)
Men så fint d blev i mitt kök, jag e så nöjd. Det blev ljust o fint o känns större. Sen käkade vi alla tacos o vi kunde för första gången va 5st o äta i mitt kök, underbart :)
Sen kollade vi på Deadpool o käkade fruktsallad med glass, sååå gott.
Igår va jag o mitt ex hos mäklaren för att gå igenom för deklarationen o fixa d. Jag kände mig som en liten unge, fattar ingenting när d gäller sånt här. När vi gick därifrån slutade det med att istället för att jag ska betala skatt så ska jag få pengar tebax, fattade nada. Kände mig såpass osäker så jag har haft magont sen dess. Efteråt åkte jag, Carro o Leo till Ikea o sen fikade vi hemma hos Carro. Så mys <3
Sen kom Anna hem till mig o visade lite produkter, jag köpte en aloe vera-gel o spray.

Idag har jag varit o klippt mig eller ja klippt topparna :) sen träffade jag Nina o Tyra, gick en runda på familia o sen in på jobb. Har varit duktig o ringt Skatteverket, har inte längre ont i magen, om allt blir godkänt så va d rätt o jag ska få pengar tillbaka, vet inte alls hur men han sade att jag gjorde rätt så jag tror jag nästan grät av lycka haha. Jag tackade honom ca 10000ggr o sade att han gjorde mig magontsfri ;D

XoXo

Av missmaddeluttan - 17 april 2016 10:35

Igår hade jag tjejfest med sexpartaj och det blev lyckat.
Jag har ju typ underbaraste tjejerna i mitt liv <3
Vi hade en sjukt bra kväll med tjejsnack, sexsnack o allt klämmande o kännande på alla saker ;)

Började med cider o sen maddebål hela kvällen o två piggelin o jag kände mig super, sen kom jag tror d e min värsta fiende...shottar...
Diana bjöd på juggesprit o efter d blev d EN tequila o efter de mådde jag inte så bra... Låg i sängen o hade fina runt om mig o tog hand mig, samtidigt låg jag o slumrade till o från. Sen skulle alla till stan så jag tänkte att jag skulle med ut, jag ville ut men ändå inte, så jag tog tillfället att stanna i sängen ;) när de hade lämnat studsade jag upp snabbt för att kolla o fixa allt, de hade fixat o tömt vardagsrummet. Så jag gick in o lade mig. Vaknade en runda vid halv sex o då gick jag o hämtade vatten, gick tillbaka till sängen men kunde inte somna efter ha sett alla glas i köket så jag gick upp igen o stod o diskade i bara underkläderna :)
Sen somnade jag en runda igen. Nu e alla uppstädat o inne i skåpen o d syns knappt att d har varit nån här :D ska ut o slänga flaskorna sen oxå så e allt klirrat o klart.
Har redan fått några mess om hur jag mår men jag mår bra som sagt mådde bättre redan innan jag somnade men känner att d va rätt beslut att inte gå ut faktiskt.
Idag blir d nog bara chill, har inte tänkt att jag ska göra nåt faktiskt, mysa massa med my man hoppas jag iaf, saknat honom, saknar honom nu oxå såklart <3

XoXo

Av missmaddeluttan - 16 april 2016 16:42

Borde avsätta lite tid varje dag bara för att kanske skriva ner nåt, känns som d va 100 år sen jag skrev här.

I torsdags hade vi vår lediga dag ihop, vi sov hos Johan, vilket kanske inte va så himla genomtänkt egentligen då han väntade på sin torktumlare. Fast vi tänkte d e ganska najs o sova där o den har inte kommit innan så kommer den inte nu heller lixom. De kom såklart med den nya tumlare på torsdagen och vi kan väl säga som såhär att d va nog tur att de inte kom tidigare... Låg kvar i sängen länge o hade typ precis gått upp när de kom. Vi körde ganska chilldag fram till att jag skulle till Olympia på hemmapremiären.
Jag kunde inte blogga så tätt in på HIF:s hemmapremiär för jag va inte känslomässigt redo att skriva då. Hur härligt d än e o alla de känslor som uppstår när allsvenskan e igång så e d en uppsjö av känslor i berg o dalbana.
Vi kan väl säga då här, första halvlek ett väldigt bra spel o man kunde ana en framgång o att de kanske hittat en bra spelidé men den raserades ca 2 sekunder in i andra halvlek. Jag va så arg när först ett mål o sen kom ett andra mål. I slutet pekar domaren på straffpunkten då va jag så kokande att jag rusade ifrån läktaren o såg inte ens målet...d enda glädjande va att jag hittade HIF-napp som jag brukar ge när kompisar fått barn men som troligtvis ska försvinna, så jag va glad att jag hann med att få en till Leo.

På fredagen gick vi hem till Anders o Carro o fick träffa lillkillen. Så fin liten kille o d va så mys, blir alltid lika nervös, "kommer jag ihåg hur man håller en bebis?" Haha men på nåt sätt gör man ju d tydligen...

På lördagen va d jobb igen men på kvällen kom d peeps hem till Johan för att parta :D vi drog igång ganska snabbt o körde all in direkt med tequila o blandade satan ;)
Vi hade skitskoj o vilka vänner vi har <3
Johan blidde dock liiite för överförfriskad och ville typ att alla skulle gå så d va bara att förflytta alla hem till mig, där hann vi med lite sänghäng o tydligen mer dricka. Sen stack vi till stan o in på cardan, eller ja vi råkade dela på oss o jag hängde på Fabbe som jag träffade i stan, vi stack o shotta på steakhouse...bad idea ;)
Sen letade jag upp tjejerna inne på Cardinal, fick ju visa leg där oxå- d går bra nu ;) jag o Joanna åkte väl hem typ halv fem, hann o köpa kebab oxå så den satt jag busigt nog och åt i sängen ;) så somnade vid typ halv sex. Men blev väckt igen vid 8.
-"har jag gjort nåt eller har vi bråkat?" Fattade ingenting, men Johan satt bredvid mig o tittade på mig oroligt. Han hade ju vaknat ensam hemma hos sig o jag hade ju inte skickat mess eftersom jag inte ville störa honom.
Söt han e som va orolig att vi bråkat, sen tänkte han att vi skulle städa o jag bara:"eh nej kom precis hem så lägg dig o sov" han gjorde inget motstånd utan somnade. Halv elva vaknade vi o gick upp o käkade frukost. Jag va förvånad att d va sån röra hos mig trots att vi inte hann med så mycket hemma hos mig. När jag drog bort gardinerna stod en stor dildo i fönstret rakt upp, ni som va med på min 30-årsfest så va d den stora med sugpropp som jag fick av Sara, Jeppe o Pontus, d va den som stod i fönstret...Jodåsåatte o jag garanterar att den va oanvänd, den förlorade sin oskuld tydligen i killarnas munnar...kan dock varken bekräfta eller dementera dessa uppgifter ;D
Sen gick vi hem till Johan för att städa, direkt han öppnade dörren så klöktes han lite, d luktade inte hallon i lägenheten...han började diska medan jag tömde alla glas...men han blev bara blekare o blekare så jag tog över diskningen haha. Stackaren...
Jag va ganska pigg...ända fram till 14 sen slog tröttheten in lagom till att jag skulle jobba o då önskade jag att jag va bakis för då hade jag kunnat maskera d med chips o läsk o godis men nu va ju inget sånt alls lockande, bara sängen. Men d gick ganska fort ändå. Tur va iaf att jag missade matchen mellan Hammarby och HIF, den va tydligen katastrofal.
Jag sov till 10:30 på måndagen, sjukt- har nog inte sovit så länge på år o dar. Sen gick jag ut o gick en ganska bra runda o d va skönt, dock inte på tisdagen, hade så ont i skenbenen.
Gick ut o gick med Anders o Carro på tisdagen o vi blev hembjudna på grillning till dem på kvällen så d blidde lite mer Leo-mys <3 o så va d Champions League.
Denna dag var jag så arg så jag visste inte var jag skulle bli av, arg o besviken. Detta kom några timmar innan vi skulle va hos Anders o Carro så d va ju bara att svälja ilskan, fattar inte vad som gick så fel i allt d...

Onsdagen va d lite jobb o bara hemmamys med Johan o d va så skönt o vi lade oss tidigt för vi båda va helt slutkörda. På torsdagen kom tjejerna till Johan efter jobb, jag va där ett tag o som de saknat mig o som jag saknat dem. Så mycket kärlek. Vi började kolla på matchen sen på kvällen men Johan blidde sur så vi stängde av den o senare gick jag hem. Han skickade dock att Liverpool vände matchen o gick därmed vidare i Europa League woop woop
Igår käkade jag tillsammans med Johan o tjejerna, sen bara myste vi en massa, fick absolut inte sitta ifred heller :) Så fina jag hade köpt en mätsticka till dem i rosa från JaBaDaBaDo o Olivia blev så glad o va så tacksam. Skulle egentligen hem o göra d sista inför lördagen men blev övertalad att sova där.
Mysigast va ju imorse när det kröp upp en liten Olivia o skulle sova mellan mig o Johan <3
Gick hem en runda o fixade d sista inför kvällen, sen käka lunch o nu e jag redo inför kvällen, kollar matchen innan alla kommer.
Idag e d tjejfest med sexpartaj o d vankas fylla...troligtvis iaf ;D

XoXo

Av missmaddeluttan - 6 april 2016 16:56

Fick svaret idag, så nu behöver ni inte hålla tummarna längre.
Lägenheten är uthyrd till annan och det blev inte min kollega heller...
Så d e väl till o fortsätta o leta, kan ju precis inte köpa hus heller så får bo kvar. Min lägenhet e ju ändå sjukt fin o jag trivs men jag skulle vilja ha uteplats. Nu blir d dax o fortsätta jobba.

XoXo

Av missmaddeluttan - 5 april 2016 22:14

Idag har det varit kvällsjobb för hela slanten. Asså d e ju när man går o väntar på att gå o jobba som d känns jobbigt att man ska jobba sent men när man väl e på jobb så går d ändå ganska bra o fort, faktiskt.

Många tankar i huvudet fram o tebax, jag känner väl mig lite kluven ibland med vissa saker. Ska man eller ska man inte, ska man satsa på vissa saker eller inte? Frågan e vågar jag och orkar jag? Sen vissa saker som sagts, ska man nöja sig eller?

Just nu tänker jag iaf att jag ska försöka rensa hemma, få ordning på massa saker. Vill inte ha en massa saker överallt som i slutändan kanske tynger ner istället. Sälja av lite saker som jag ändå inte använder som bara ligger o påminner en om oordningen som bara kaosar i huvudet.

Fortfarande inte hört nåt om lägenheten o min kollega som oxå sökt den har heller inte hört nåt.

Vi blev bjudna till Anders o Carro idag som jag såklart fick avböja eftersom jag jobbat.

Asså ibland undrar jag vad Johan har varit med om, när jag sade att jag jobbar o kanske inte kommer efteråt så frågade han om jag inte ville att han skulle dit då. Jag bara klart du ska, ska du bara sitta hemma annars kan du väl gå dit istället o umgås med dem såklart. Vill ju inte att han ska sitta hemma o bara glo när han ändå kan hitta på saker. Många gånger när han lixom nästan frågar om lov att göra vissa saker som för mig e ganska självklart att han bestämmer själv, d e ju en sak om vi planerat något eller så o d e klart d e sött att han frågar men vill heller inte att han ska känna att han måste fråga miG och jag äger ju inte honom o jag hade aldrig kunnat hålla en person i koppel o kontrollera allt o bestämma vad han får göra eller inte göra. Man måste ju kunna ha varsitt oxå i en relation annars kommer d ju aldrig hålla. Och nej jag menar inte att alla Johans ex har gjort saker eller varit kontrollerande, det vet inte jag men nåt har ju satt sina spår. Jag tycker man ska respektera varandra o aldrig ta varandra för givet. Låta personen få ha eget oxå.
Nej nu ska jag sluta vara djup och bara vara istället resten av kvällen... ;) det blev inget att gå till dem, regnar ju skitmycke ute. Så nu ska denna sova


godnatt friends 

XoXo

Av missmaddeluttan - 5 april 2016 13:47

I söndags satte allsvenskan igång för mitt HIF, äntligen, älskar när allsvenskan e igång. Kärleken till fotbollen, stå på Olympia o bara känna den känslan, känslorna som uppkommer vid mål, känslorna som tar över både vid vinst o förlust. Asså d e ju en livsstil. Trots allt negativt som skrivs eller förluster som kommer så e d fortfarande mitt lag.
På torsdag e d äntligen dags för hemmapremiär o d e så efterlängtat.

Igår va d lite jobb, jag gick med mobilen igång hela dagen för jag väntade samtal om lägenheten, men inget kom så jag skickade iväg ett mail, då sade hon att den redan va uthyrd, jag bara okej o kände bara jaha...nu då...men frågade sen istället om d finns nånstans jag kan skriva upp mig på marklägenheter.
Så när jag slutat jobba o kom hem så hade hon svarat mig. Hon bad om ursäkt för att hon svarat på fel lägenhet o att d va inte bestämt ännu. Så ni kan få fortsätta hålla tummarna för mig.

Sen höll vi bara myskväll igår, vi kollade fotboll..såklart ;)

Idag vaknade jag tidigt, kunde inte sova, kan jag iofs aldrig när jag väl e ledig lixom. Har redan hunnit med o vara arg på en bank o tro d eller ej men jag skällde som bara den idag, e så trött på dem, kommer aldrig någonsin beblanda mig med dem igen.
Tacka fan för Ica-banken :D

XoXo

Av missmaddeluttan - 3 april 2016 10:59

Jaha söndag idag.
Har haft ledig helg o d har varit pretty nice faktiskt :)

I fredags kom Katarina hem på vinkväll, så himla mys <3 hon hade med sig ett vitt vin som va sjukt gott o tror att vi tömde den flaskan på typ 0 sekunder ;) vi käkade ost o kex, pratade massor. D e så kul att d känns som vi känt varandra hur länge som helst o tiden går sjukt snabbt när vi sitter o snackar.
Som sagt vinet bara slank ner snabbt. När vi öppnade andra flaskan, mousserande, så bara flög korken in i väggen o rakt ut i hallen, ett under att inget gick sönder av den jävla korken hahaha :D
Vinet va gott men inte som d första :D en lampa lossnade oxå o skrämde halvt ihjäl oss och skåpsluckor som öppnade sig själva, vilken kväll ;D
sen när hon åkte hem tog d inte lång tid innan jag slocknade.

Sov till typ 9 på lördagen, va nog ganska trött, gick hem till Johan o två tjejer som tydligen hade tjatat hål i huvudet på Johan om mig ;)
Va ute o gick en runda i solen o d va så skönt, riktigt vårigt ute.
Vi bara myste allihopa hela dagen o kollade fotbollen på kvällen.
Imorse vaknade jag av att Olivia ropade efter mig o ville upp o mysa hos mig, mysunge- Alicia vaknade oxå o kom upp till oss. En söndag som började supermys.
Dax för lite lunch snart o sen ska jag hem o fixa lite o viktigast av allt kolla på Helsingborgs allsvenska premiär, den tänker jag inte missa :)
Äntligen e allsvenskan igång!!

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards