Alla inlägg under juli 2013

Av missmaddeluttan - 31 juli 2013 23:28

Efter nästan en heldag med 50 nyanser i öronen så blev d nästan pinsamt på jobb. Jag hoppade in i kassan och sköter mitt som jag ska, får en man i kassan. Allting flyter på, han e trevlig och när han betalt säger han: "du har kanske inte fått nåt idag". Han syftade på sitt kvitto, jag tänkte på annat...ooops.

XoXo

Av missmaddeluttan - 31 juli 2013 11:17

Jag håller på med de sista timmarna av sista ljudboken av 50 nyanser. Fattar inte vad jag ska göra efter dem... ;)
Trodde aldrig att jag skulle klara av att varken läsa eller för den delen lyssna på böckerna, tänkte att jag kommer va generad hela tiden, helst efter Martins högläsning på kontoret ur boken för några veckor sen. När jag väl började lyssna, så va jag fast. Varför väntade jag så länge? Jag e småförälskad i mr. Grey, inte hans sexuella preferenser men allt omkring honom allt med honom e lockande och alla känslor som beskrivs så underbart och man kommer lätt ihåg den första tiden som nykär.
Kan ju va så att jag reagerar starkare med tanke på min berg o dalbana som finns i både kropp o själ. Bölade som bara den precis när jag lyssnade på ett utav kapitlen ur boken, som sagt tror jag reagerar starkare just nu. Gud va jag längtar efter att de kommer på film.
Det roliga e att när jag lyssnar, så lever jag mig in i deras samtal så mycket att jag svarar eller inflikar med olika kommentarer, skrattar vid olika kommentarer osv, Jonas bara skrattar åt mig, han hör ju bara mig eftersom jag går med boken i lurarna.


Igår va jag ledig o d va sjukt nice, jag grejade lite här hemma, dock med boken i öronen hela tiden ;) sen på kvällen lagade jag mat, så den va typ redo när Jonas kom hem, vi åt tillsammans bara vi två, och d kändes som d va år o dar sen fast att d inte e så. D kändes bra.

XoXo

Av missmaddeluttan - 29 juli 2013 13:26

Med mig e d helt okej, men d har varit nära att d inte skulle vara okej på väldigt länge.
Jag har pratat med mina föräldrar och tyvärr va min reservplan att flytta hem till dem, för jag har haft d sjukt jobbigt emellan åt. För 1 vecka sen slutade jag använda min förlovnings- och vigselring. Jag mår jättedåligt av att inte trivas i mitt egna hem.
Detta kändes som att varje gång vi planerat något med badrummet och nån del utav planerna ändrades så raserades allting helt och precis allt stod still hela tiden. Det jobbiga i allt detta e att jag o Jonas har inte haft det helkasst och det har vatt jobbigt eftersom mina tankar har vatt att flytta härifrån länge. Jag har kollat lägenheter ett tag, men nu i slutet tänkte jag att istället ha mina föräldrar som backup-plan så att jag sen i lugn och ro kunde kolla lägenhet. Det e ju inte så att jag tänker stanna hos dem, d e ju inte mitt drömscenario att flyttades igen, inget illa mot mina föräldrar såklart.
En liten fnurra, eller en rejäl fnurra på tråden.
Jag tänker inte utesluta någonting, men jag tänker hjälpa till denna veckan oxå och ge det en chans, jag vill ju inte lämna Jonas och vårt hem, men det har varit tungt med badrumsrenoveringen, jag tänker aldrig göra ett badrum igen och jag tänker aldrig låta andra personer övertyga mig om att det ska göras själv isf.

Förra veckan va tungt eftersom det kändes som att jag inte hade någon, min man e trots allt min bästa vän och det kändes som att jag va på väg att förlora honom samtidigt som jag kände att mina andra bästa vänner va så långt ifrån mig och jag e allt för van vid tanken att ingen skulle släppa nåt för mig, jag ska försöka slå bort den tanken, för sandra tyckte direkt att d va dag för tjejkväll så vi två åkte in till stan, käkade kinamat och promenerade i vårt vackra Helsingborg och sen gick vi på bio. D kändes bra.

Nu i helgen har vi haft besök av Jonas syster och hennes kille, det har varit mysigt, och de har hjälpt oss med badrummet, det börjar ljusna, förhoppningsvis blir det fogning på väggarna idag så kan vi tillsammans sätta upp taket imorgon.

Idag ska jag o Sandra på bio igen, vi ska på förhandsvisningen av The Heat. Mysigt.

Har idag även köpt present till finaste Tilda bus som fyller 2 år nästa vecka.
Ska se om vi kan träffas nån dag snart saknar dem, de har haft lite sverigesemester :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 28 juli 2013 23:09

Så jävla underbart! Match idag och först såg d mörkt ut, efter IFK:s andra mål va jag sjukt förbannad, stormade ur vardagsrummet slog i väggen o svor som bara den. Men ilskheten ändrades efter sadikus mål och gav litet hopp och sen så kom accam och fixade 2-2 innan det blev paus. Sen så kom Lindström gjorde tredje målet o accam kunde inte heller sluta så han fixade fjärde målet.
Så tackar grabbar för att ni vände min kväll :) HIF fortsätter serieledningen och hoppas på guld!
Och nåt annat bra oxå va ju att Malmö förlorade sin match :D

XoXo

Av missmaddeluttan - 21 juli 2013 13:45

D e nog inte så bra som jag tror. Gråter till o från, mitt liv håller på att raseras känns d som och d va längesen jag kände mig så ensam som jag gör just nu. Jag ville bara få d ur mig, d e snart dax för jobb, behöver skingra tankarna tills dess.Ledig imorgon o d behöver jag nog. XoXo

Av missmaddeluttan - 21 juli 2013 00:11

Jag dras åt olika håll, jag e glad men samtidigt så e d mörkt inom mig o just nu som d ser ut så finns d inte mycke ljus heller.

XoXo

Av missmaddeluttan - 4 juli 2013 11:36

Igår jobbade jag, idag jobbar jag snart, imorgon ska jag jobba, jobba, jobba, jobba :)
Jag är lite upp o ner i mig själv, väldigt insecure i mig själv till och från, men d finns en liten person som kan få mig på lite andra tankar. Fick världens bästa sms igår, ett filmklipp med tildisen som säger mitt namn, blev såååå glad. Nu kanske jag blir kallad Madde istället för mamma, d va ju iofs oxå gulligt, men d va såååå sött när hon sa Madde.
Klippet kommer klart va kvar i telefonen kan jag säga o hoppas d följer med sen när jag byter tebax till min femma igen :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 2 juli 2013 23:53

Idag har jag vatt ledig, skönt, nu jobbar jag fram till fredag nästa vecka...då kommer jag nog va halvt död :)
Har tittat på massor av glee säsong 4 idag. Älskar glee! Pausade lite ikväll och såg istället på magic Mike, som tjejerna skrev på min status: mums!

Har även ägnat dagen till mig själv idag, detta gjorde dock att jag insåg en hemsk sak. Idag är det exakt 1,5 år tills jag fyller 30 år! Jag vet inte varför jag e lite nojjig, har inte varit det på riktigt innan, vet inte heller om jag e d på allvar nu heller, men nånting känns ändå halvt panikartat.
Så Jonas och familjen d e bara att börja spara, så jag kan få nåt storartat som får mig att glömma the big 30 ;)

Dax o sova snart och tiden blir närmre 2 januari 2015....
Godnatt

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards