Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

En vecka fylld med mys

Av missmaddeluttan - 3 juli 2017 16:36

I måndags åkte vi till Göteborg direkt efter att tjejerna åkte härifrån. Väl uppe i Götet så möttes vi upp av Ekstrands som åkte upp redan dagen innan för att fira sin bröllopsdag. Jag hade fått smärtor på tåget igen o mådde inte alls bra så i med lite alvedon o sen gick vi till the dubliner, Johan behövde lunch ;D
Väl där kom Anders kusin oxå o vi bestämde för att käka ihop lite senare innan konserten. Det blev lite shopping oxå o lite vätskepåfyllningar på diverse ställen. Maten käkade vi på bryggeriet, väldigt gott. Sen blev d lite chill o mingel på deras hotellrum innan d va dax för Coldplay. Konserten då, ja den va super, jag hade ju inte skyhöga förväntningar o tog d lite som d kom o d blev ju huuuur bra som helst. När de spelade Fix you vet jag inte riktigt vad som hände med mig, men tårarna bara rann, samtidigt som jag sjöng med, Johan försökte torka tårarna o bara hålla om mig samtidigt som han filmade<3
Efter konserten stack vi till Max o käkade varsin burgare o mindes tillbaka till den dör kvällen vi alla fyra va där sist när vi fick veta att Leo bus fanns i magen <3
Sedan tog vi nattåget ner till Skåne igen.

På tisdagen åkte vi till Åstorp o jag tatuerade mig på armen, en tatuering jag velat ha sen 2014 men alltid glömt bort lite när jag gjort ny tattoo.
Men nu e den på plats:
Play the moments
Pause the memories
Stop the pain
Rewind the happiness

Sen va d bara fix inför lördagens festligheter. På fredagen firade vi även Johans styvpappa men lämnade tidigt så vi kunde förbereda maten.

Johans födelsedag började med lite frulle o fix och självklart födelsedagspresenter. Han fick en öl-"balja" med sex olika öl från lokala bryggerier, där va ölbälte i, stripp-fluga o manschetter, lite godisbitar med söta texter. Där e ju minst 3 favvisparfymer som passar honom super, men ni ska lukta på honom när han har Armani Acqua Di Gio, oh maaaaj gaaad säger jag bara, så han fick en 200ml- flaska så jag kan gå o sniffa på honom ofta ;) den roligaste presenten dock va att jag hade köpt ett PS4 till honom, hans reaktion va väl lite antiklimax först, han blev chockad o tyckte d va alldeles för mycke men jag hade ju köpt d såpass tidigt att han kan ju inte lämna tillbaka d ;)
Han har ju tjatat om PS ett tag nu sen han o Max spelade d, men jag sade att vi måste vänta osv. Sen berättade jag att han sovit bredvid spelet ända sen mars månad, Hahaha, d va inte så populärt ;)

Sen på eftermiddagen började d trilla in folk o d va så kul o träffa den sidan av Johans familj igen, d händer ju inte så ofta precis, trivs jättebra med dem.
Han fick så många fina saker, tyckte d va så fint av hans storasyster som fixade en sak som Johan ville ha från sin farmors lägenhet o som han trodde redan va borta. Senare kom vänner o min familj, så härligt med alla här o hur alla funkade ihop.
Kul e att en skolkamrat från högstadietiden e kompis med Johan o gift med en annan kompis till Johan, d va riktigt skoj att träffa henne igen, hoppas på fler gatherings.

Jag e så glad o tacksam för alla fina som kom o gjorde Johans dag/kväll så underbar. Vilka underbara människor vi har omkring oss som ville vara där för hans skull o att han kanske förstår att han har många som älskar honom för den han är.

Även om inte varje födelsedag kanske blir just som denna, har jag lovat o bestämt att så länge jag e med honom o får fira hans födelsedagar ska han aldrig behandlas illa eller behöva koppla ihop nåt firande med nåt dåligt, d ska bara vara glädje o kärlek på hans födelsedagar :)

Igår va en seg dag, vi va inte så bakis precis utan mer bara trötthet. I inbjudan hade vi skrivit att om man e kvar till morgonen dagen efter då bjuder vi frulle, så jag stekte bacon, äggröra o bananpannkakor o d va uppskattat, käkade frukost ute, hur mysigt va inte d lixom ;) sen låg vi bara o kollade Sons Of Anarchy hela dagen. Riktigt slöa :)

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards