Alla inlägg under juli 2016

Av missmaddeluttan - 22 juli 2016 23:28

Lokalkändisar o semester

Back in business, började jobba lite lätt i måndags, tycker d e ganska skönt att va tillbaka.

Det blev iaf jättebra med tjejerna o cykelträning, Olivia cyklade på som bara den o d kändes som att hon kan räkna sig som en minicyklist nu :) det va en dag när jag va kvar uppe i lägenheten för jag höll på med mat eller bullar o de va nere o cyklade o hon fick haj på cyklingen så hade hon sagt till Johan: "jag önskar så att Madde kunde se mig nu" såklart efter d stod jag ute på balkongen så fort jag hörde de komma där så jag kunde se henne o visa hur stolta vi va över henne o hejade som bara den på henne, e så kul o se o höra dem när de e så stolta o glada över sig själva.

På lördagen va vi på kalas hos Bårslövs-tjejerna o d va mys, Olivia o Alicia började med blyghet såklart, vad annars när man möter typ 20 nya personer men sen va de fit for fight o de lekte på. De hade superskoj, när vi väl skulle hem så brast Olivia i gråt o ville absolut inte lämna. Kul att de kommer så bra överens med mina vänner o deras barn, så länge de finns i mitt liv får de ju leva med att hänga på till mina vänner oxå o d verkar de inte ha några problem med.
På söndagen va d HIF-match o vi pratar inte om den, d va iaf en mindre glad Madde som kom hem till Johan ;)

På måndagen så skulle vi ut i d fina vädret o bestämde oss för att tjejerna skulle få testa cykla en lite längre bit så vi svängde förbi Ekstrands så de kunde visa dem va de lärt sig. Precis innan vi gick så hade min telefon ringt o d va från Balder så jag ringde upp.... JAG FICK LÄGENHETEN!!!! Woop Woop o om d va nån som hjälpte till o hålla tummarna så vill jag bara tacka er för så glad jag blev. Det e inte så att jag vantrivs i lägenheten men jag vill ju som sagt ha mitt lilla egna. :)
-Nej vi ska inte flytta ihop ännu, d e bara jag som flyttar just nu, sen får vi se vad framtiden ger oss.

Vi bestämde oss för att fira lite på kvällen. Fast först efter cykelturen bar d av hemåt för lunch, satt o kollade lite grillar på icahemma, hittade en som jag tyckte va helt okej o så va den på rea, lika bra o köpa nu på rea lixom, sänkt från 899kr till 599kr, dock hade de inte överdraget kvar till den. Sen kom jag på att vi kan ju först kolla hur den ser ut om vi har den på jobb o dessutom hade jag ju min sommarpresent kvar från jobb o d e ju ändå lite hjälp med p-kortet. Så när vi sen går upp på jobb så d första vi ser i entrén är den här grillen, fast för 449:50 PLUS att när man köpte grillen fick man överdraget på köpet (som annars kostade 199kr) gissa om vi högg en grill snabbast möjligt. Dessutom hade jag ju mitt p-kort på 250kr så jag betalade 200kr för min grill, min alldeles egna grill, så d blev min inflyttningspresent till mig själv :D
Så på kvällen kom Ekstrands o vi käkade baconlindad fläskfilé o till efterrätt, enkelt men ack så gott, vattenmelon ;)

På tisdagen va d dax för mig att åka o skriva kontraktet på lägenheten o samtidigt säga upp min egna. Efter ett tag skickade Johan mess, då hade Alicia sagt att hon saknade sin Madde, underbara fina unge <3 de va ganska glada sen när jag kom hem. Så det blev fixat snabbt oxå så nu e d bara o köra stenhårt.

Vi hade även storrensning av både min källare o Johans förråd när de fortsatte ha containrar på området efter översvämningen. Hittade en låda med cd-skivor i hans förråd, d e alltid kul o se vilka skivor man har likadana o så avslöjar d lite vad man lyssnat på igenom åren. Kollar man min gamla skivsamling så e jag ganska överallt i musikgenrer. Dock har jag minskat min samling radikalt, sparade bara skivor som hade lite mer betydelse, d mesta finns ju på Spotify. Åter till Johans samling, han va helnördig med typ Kent o hade typ allt, han slängde oxå typ allt utom de han samlat på, men blev förvånad att killen jag e tillsammans med hade så mycke schlagerskivor va hände där? ;)
Vi hade faktiskt några skivor som vi haft likadana genom åren, så lite musikmatch hade vi :)

Började packa ihop lite på semestern, packade ner typ allt i köket så d lär ju inte bli så jobbigt iaf :)

På fredagen skulle jag ha Förbesiktning på min lägenhet, tror ni inte att jag för en gångs skull har mer tur i livet, hur ofta händer d o på samma vecka lixom? Direkt hon kommer säger hon att hon redan bokat tid för slutbesiktning på min lägenhet för hon hade med hög sannolikhet redan hyrt ut den utan att ha behövt ha visning. Dock blev jag stressad för jag får nyckeln på eftermiddagen till nya lägenheten o sen ska jag lämna min på förmiddagen dagen efter. För en gångs skull lade jag ut på Facebook o bad mina vänner o familj om hjälp till flytten. Visste redan att jag hade underbara människor i mitt liv men detta gjorde mig så lycklig o rörd. Jag brukar inte be om hjälp rakt ut men detta ska ni veta alla att d gick rakt in i hjärtat alla som skickade uppmuntran o erbjöd hjälp osv.
Vem vet jag kanske lär mig att ta hjälp av andra till slut istället för att lägga allt på mig själv, eller så kanske jag inte ber om hjälp heller, vill ju inte besvära folk :)
Medan jag hade besiktning gick Johan o tjejerna upp o handlade o då va d Olivias tur som hade sagt till Johan att hon saknade mig, fina fina unge, kul att man e saknad trots bara en timme ifrån varandra <3

Efter min besiktning fick vi besök av Jonas o Camilla o alla deras tjejer, vi åt korv med bröd o sen ut på lekplatsen.
Kan tala om att när de väl skulle hem o d va 2 damer som inte sovit middag så va d inte roligt där ett tag ;) men de sov en timme innan vi skulle iväg på nästa äventyr, vi åkte hem till lillebror o grillade, eftersom jag e mästare på grillningen tog ju jag hand om detta ;) Johan hoppade in o tog över dock men teamwork ;)
Mys o d e så skoj att de har kul med min familj oxå. Väldigt viktigt för oss ju och imorgon e d ju kalas för Olivia o då kommer hela min familj o Johans familj att fira ihop.

På lördagen myste vi massa ihop för jag skulle iväg på kvällen, så dagen va bara mys helt enkelt, vi va o lekte hemma hos mig en runda oxå o jag kunde organisera upp lite till i min packning. Ja jag har typ packat allt i lägenheten så jag e i stort sett klar med d mesta :D
Har börjat sälja av lite saker nu innan flytten, d skulle komma en som skulle köpa skålar jag lagt ut, när hon kommer in i min lägenhet så sade hon:"dig känner jag igen" o sen tittade Johan fram o då sade hon:"dig oxå ju" då hade hon sett bilden på Maxis Facebook på internationella kyssdagen den 6 juli. Hon bara:"man visste ju inte om ni bara bjöd på er själva eller d va ni men nu vet man" o skrattade. Så nu visste hon lite vad som fanns bakom kulisserna tyckte hon. Vi e lokalkändisar vi ;)

Innan maten va d HIF-match o äntligen tog laget efterlängtade 3 jävla poäng, så hårt inne d skulle sitta tydligen...så sen trippade jag hem till Johan där han o tjejerna hade fixat med mat till oss.
Sen när jag skulle lämna för att åka på födelsedagsfest så va d massa kramande o pussande, sen visade sig att Alicia hade börjat storgråta när jag gick, fick ju nästan dåligt samvete ju :)

Sara firades o d va mys o lite dricka på festen, hör o häpna, jag höll mig till endast en shot Woop Woop :D så d va en lugn Madde för en gångs skull. Åkte dock hem när alla skulle ut, hade inte riktigt lust o gå ut plus att jag hade sån värk i axeln (som Btw inte har försvunnit ännu :/ ) o då strålade upp i nacken o huvudet oxå.

På söndagen va d lugnt, vi gick ut på lekplatsen o lekte o sen kom Ekstrands o mötte oss där, tog en liten promenad med alla barnen oxå.
När tjejerna var hämtade hade vi bestämt oss för att äta pizza på kvällen o kolla fotboll, Johans lag spelade ju, jag e alltid snäll o stöttar o kan gärna titta med honom, men jag, jag får se mina matcher själv... ;)

Sen startade jobbet efter 2 veckors semester o som sagt d känns bra o alla frågar om jag e bitter för d fina vädret kom nu, men nej. Om jag skulle gå o tänka på vädret så mycke som svenskar rent allmänt gör, hade jag ju mått dåligt nästan, försök se d lite positivt istället. D finns ju de som har d värre o dessutom e man så missnöjd med vädret allt som oftast e nog inte Sverige d rätta landet o bo i ;)

Idag fyllde Olivia 3år o de kom innan idag så vi har firat Olivia lite idag o imorgon e d som sagt kalas med massa nära o kära som vill va med o fira henne. Underbara fina Olivia hoppas hon haft en fin dag o att imorgon blir super för henne <3

Dax för mig o sova, ska jobba först innan kalajset. Vi har förberett lite redan så d blir snabbt o lätt imorgon när jag slutat.

XoXo

Av missmaddeluttan - 6 juli 2016 21:40

Jahapp semester just nu, faktiskt helt okej, vet att många gnäller över vädret men jag bryr mig inte så mycket, klart att man vill ha sol o så men känner väl själv att d finns värre saker att gnälla över om man nu måste gnälla hela tiden, försök se d lite positivt istället.
När vi ändå e inne på d spåret med gnäll, skadorna i vår källare e värre än man först trodde, vi måste tömma ALLT, gör inte vi d kommer Balder göra det o då slängs allt. Så då e d ju tur med semester så jag hinner göra det innan tiden går ut ;) positivt tänkande Woop Woop :D

I fredags va det min älskade pojkväns födelsedag, han fick sina presenter direkt på morgonen o han verkade iaf nöjd. Hoppas iaf d va nån utav presenterna som va uppskattade, skriver ju inte alla här ;)
Samma dag va vi bjudna på en ceremoni där Sandra o Andreas förnyade sina äktenskapslöften. Det var en fin liten ceremoni ute i en typ liten glänta, hör o häpna jag grät, jag börjar kanske återfå tron på äktenskap igen, kanske älska kärleken/romantiken igen :)
Jättefint va d iaf o festen va super o vilka underbara människor de har omkring sig <3 allt kändes så familjärt, kärleksfullt av alla.

På lördagen va d dax för Leos dop. Det blev superbra, fint o mysigt o ja jag grät på dopet oxå, d va 2 tjejer som sjöng för Leo o de va så duktiga, jag älskar ju musik o förmedlar mycket känslor o tankar genom musik o när det görs bra så berör det ordentligt. Lillkillen va helt slut efter dopet o slocknade på 2 sekunder när jag tog emot honom.
Anders o Carro har ju oxå många underbara människor omkring sig, jag ser ju inte mig själv som jätteutåtriktad men d e ju kul att jag ändå fått bra kontakt med folk när vi varit iväg ändå.
Herregud med presenter lillkillen fick, så många fina saker, det roliga var att han fick EN enda dubblett, dock fick han dubbelt av en text oxå, men då vet man ju verkligen att han e nåt alldeles speciellt för dessa personer <3

Efter dopet så gick vi hem till Anders o Carro o käkade lite rester o bara myste en massa o kollade självklart fotbollen o höll på Tyskland, jag tjurade lite eftersom d både va förlängningen straffar o jag skulle upp tidigt på söndagen. Asså d måste varit sämsta straffläggningen på länge, så kassa de var. Så fort d va klart så gick vi snabbt hem för att få lite sömn :)
Jobb på söndagen innan vacay så 14:00 stämplade vi båda ut o gick hem för lite semester.
Tjejerna kom till Johan vid 15-tiden för att vara hos oss i 2 veckor, mys.
På måndagen gav vi tjejerna varsin cykel som en liten sommarlovspresent o de va helnöjda. Det krävs lite träning men snart kommer Olivia kunna skryta om hur enkelt d e att cykla ;)
Igår va vi ute en runda för Johan va tvungen att gå in på jobba fixa lite, ja precis han har "semester" ;)
Sen började d typ jätteregna precis innan vi skulle iväg.
Jag har skrivit upp mitt intresse för en marklägenhet igen o va på visning 16:30 igår, d va en likadan som förra gången, fast denna kändes lite bättre med tanke på trädgården o så, nej tanken va inte att vi skulle flytta ihop direkt men ville gärna ha nån med när jag kollar, för jag kan va lite förhastad ibland o missar kolla viktiga saker. Nackdelen e fortfarande att d e kallhyra men d får ju gå, d e ju bara o lägga undan lite pengar varje månad så man e redo för vintern, skulle aldrig tillåta mig själv att leva snålt eller kallt bara för att d e dyrare på vintern. Så håll tummarna nu att jag får den, vill ju så gärna ha mark, plus att d känns lite mer eget.
Efter visningen gick vi hem i regnet, jag o tjejerna hoppade lite i vattenpölar, jag invigde mina blommiga stövlar o min rosa regnkappa :D sen kom min familj plus Anders o Carro. Olivia e så bebiskär i Leo, d e sjukt men sååå gulligt <3
Vi firade iaf Johan, min familj ville gärna fira honom så vi bestämde oss för ett spontanarkalas för honom.
Vi käkade pastagratäng som går hem hos alla, sen hade jag gjort tårta, den fick bra betyg, även från oss inte-Tårt-älskare ;D den va faktiskt väldigt god. Han fick fina presenter, av min familj fick han p-kort på tatuering, så nu kan han äntligen få tummarna loss o göra d han vill o av Ekstrands fick han skjorta, min man klär såååå bra i skjorta.
Vi bestämde oss för att vi ska gå tillsammans på konsert, Volbeat i Malmö i oktober, så d e jag som ska hänga på biljetter, hoppas bara jag kan boka till alla nu, vi blev ett stort gäng :D
Idag har vi lekt o myst massor, va ute o gick till Bauhaus o Jula för jag har fått för mig att jag ska göra grejer men såklart va d slut, men tänkte åka till väla nån dag nu :)
Vi har kört inomhusträning på cyklarna idag. Hoppas iaf på lite uppehåll så vi kan cykla ute imorgon sen ska vi va hos mig o fixa lite, ja d drabbar ju inte tjejerna, de har ju leksaker hos mig oxå känns d som :D

Nu har jag vatt ifrån honom alldeles för länge så nu ska jag krypa nära honom o bara mysa in mig hos honom o kolla lite fotboll <3

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards