Alla inlägg under oktober 2016

Av missmaddeluttan - 18 oktober 2016 13:52

I lördags efter att jag skrivit det där suuuuperlånga inlägget så följde hela lilla familjen med upp till affären o Apoteket. Tjejerna fick varsin väska med Mimmi på, Olivia bar den direkt som en axelremsväska, så sött :) när vi pratade med folk på jobb så var de som eld o lågor när de berättade att de skulle till Maya, d va ju kalaslördag ju ;)
När vi kom hem så va d massa lek tillsammans och sen lunch och hör o häpna, vi alla sov middag, t o m jag... :D men Gud va trött jag blev efter det...

Sen va d äntligen dax för kalaset o tjejerna höll låda ganska bra direkt o där kom mer barn så d va full rulle hela tiden, försökte få de lite lugna med tanke på deras hosta, men att försöka stilla två energiknippen e som att försöka lägga ut en handduk på stranden i motvind ;)
När vi väl va hemma igen va d 2 småtjejer som däckade direkt.

Söndagen va d fullt ös från start, tjejernas farmor o farfar skulle komma på lunch och vi alla lekte o hade oss med barnen så de va så toppade. Efter lunchen va d dax för en liten middagslur, o vi fick väcka tjejerna annars hade vi nog aldrig kommit iväg. Vi skulle käka middag med Ekstrands, så mys. Carro hade gjort lasagne o d har jag inte ätit sen jag va liten, tyckte aldrig om lasagne men sjukt gott va d faktiskt....iofs som vanligt när vi käkar där :)
Sen kollade vi fotboll eller ja HIF....tyvärr förlust igen....efter matchen va d hemgång.
Som vanligt e d lite svårare för dem att somna när d e sista natten, denna gången sade vi inget förrän morgonen, men de känner ju d på sig....

Så snabbt vardagen kommer igen, man va borta i en helg o allt var underbart, vardagen smyger sig snabbt på, jobbet o måsten o minisemestern känns som ett minne blott ;) vilan känns definitivt som ett minne blott ;D

Igår va d både jobb o tvättid. Jag gjorde soppa med musslor igår o kvällen tillägnades till fotboll, först Stockholmsderby och sen Liverpool mot United. Dock sistnämnda matchen höll jag på att somna typ 1300ggr, gick t o m in i sängen innan Johan o vi brukar alltid lägga oss samtidigt.

Veckan e oxå helt fullspäckad känns d som, massa jobb o på torsdag ska vi på konsert med massa underbaringar <3
Sen ska vi fira underbaraste 30-åringarna i helgen kombinerat med jobb :)

Snart dax för mig att jobba så får väl slita mig från ledigheten ;)

XoXo

Av missmaddeluttan - 15 oktober 2016 08:28

Sjukt dålig som inte bloggat på år och dar. Vet inte varför, d har bara inte blivit prioriterat. Jag lever...står på benen i alla fall :)
Lägenheten o trädgården i finfint skick, har redan fixat inför vintern, tror dock oxå jag e den enda som tänker så här ;)
Just nu e jag uppe tidigt, varit vaken sen 03:44...skjut mig! Fast d e ganska mys ändå o lyssna på de andra som snarkar ihop :) tjejerna e här, typ snuviga o hostiga....som vanligt när de kommer, och O har öroninflammation.
När de va här förförra gången va d så sött, O kunde verkligen inte somna o hon ville absolut inte att Johan fick gå, hon kände nog på sig att hon skulle till dagis dagen efter så hon ville ju va nära pappa hela tiden, så skulle han fixa nåt som han höll på med så hon kröp upp till mig i soffan o så pratade vi om mörkret ute. Johan gick ut iaf och så sade O att pappa va nog rädd för mörkret, så han skulle få sitta hos henne sen. Vi pratade om detta i några minuter o jag förklarar att pappa e inte rädd, han e ju stor o stark o räddar oss oavsett vad som händer. Pappa skulle aldrig låta nånting hända dem o så, sen efter ett tag säger hon:" vi har det ganska bra, vi har en pappa, en Madde o en mamma som räddar oss från mörkret."
Förra gången de va här va det ju kalas för A och det blev super, det blev ett långbord i hela vardagsrummet o alla 20 fick plats faktiskt. Det skulle inte bli så mycket paket, men det blev överdrivet mycket :D Båda fick ju paket, d e ju så svårt när de e så nära i åldern, men snart så kan man iaf förklara. Min familj, ja vännerna där räknar jag som min familj, de hade lagt ihop till ett jättefint kök till A o jag blev helt rörd av vad de gjort för barnen :) så mycket grejer de här två damerna har nu, d kanske e tur att de typ har tre hem ;D
På söndagen när vi berättade att d va dagis dagen efter kom nästa fundering av O, många tankar i den damen. Då ville ju hon inte va på dagis, hon ville hellre att de skulle va med oss, "jaha men d går ju inte, vi måste ju jobba för att få pengar." Men d tyckte inte hon o så sade jag "men om vi ska vara hemma med er vem ska då betala allt för oss så vi kan ha det såhär?" Det skulle hennes mamma göra. Låter ju inte helt fel o gå hemma o nån annan får betala allt ;)
Tänk om man kunde va barn igen o inte ha några bekymmer, då skulle livet vara så mycket enklare :)

Sen jobbade jag typ 2 dagar den veckan efter att de varit här, sen skulle jag va ledig i typ 1 vecka. Dock va Johan iväg på lite studiebesök med ledningen så jag hade lite egentid o bara var. Fast d värsta va att deras studiebesök va i vår kära huvudstad och de skulle komma hem på torsdagen vid typ sjutiden. Det gjorde dem, då satt jag redo att packa i mina saker i kabinväskan för på fredagen 6:45 så gick flyget mot Stockholm för oss två :D hade vi vetat d tidigare så hade ju Johan stannat kvar däruppe o jag hade kommit upp kanske redan på torsdagen, men vi bokade flyget typ 1-2v. innan vi fick veta att de skulle upp till Stockholm, så typiskt lixom.
Ja som sagt på fredagen åkte vi upp till Stockholm. Jag älskar stockholm, en underbar stad, inte som mitt Helsingborg såklart men underbart. Vi kom väl upp typ runt halv åtta-tiden o tog flygbussen in till city o sen strosade vi omkring lite, först va där ju inte öppet nånstans o sen när man kom på tillbakavägen va d ganska stor skillnad o detta bara på typ en halvtimme.
Vi va lite överallt, satte oss nere vid vattnet när solen strålade som mest o bara njöt, käkade lunch på nån liten italiensk restaurang, sååå gott.
Senare på dagen åkte vi till hamnen där färjan skulle avgå o satt på terminalen tills d va dax. Tur vi kan roa oss så tiden går lite snabbare iaf.
När vi väl va på färjan så hittade vi vår hytt, premium va d ju då så vi hade ju en egen del men låst dörr in till vår hyttavdelning typ. Faktiskt ganska mysigt i hytten o vi hade dubbelsäng, viktigt kan jag ju tala om ;)
När vi fixat oss lite gick vi ner till restaurangerna, vi kände absolut inte för buffé så vi hittade nån grillrestaurang o d va gott. Vi gick in på taxfree efteråt o handlade lite till oss som vi kunde ha senare på kvällen, efter att vi varit ute i färjepartyt ;) dit kom vi aldrig kan jag säga....
På morgonen hade jag ställt klockan så vi inte missade frukosten, d va ju frukostbuffé så vi gick ner o d va många som tänkte att de skulle ha frukosten sista timmen o vi bara:"fuck vilka köer" men när vi kom fram så sade hon"men ni har specialfrukost så ni ska till grillrestaurangen" o vi två gick med stora leende från kön o va inte ett dugg ledsna för att vi fick gå till den andra restaurangen ;)
När vi kom dit o gav våra biljetter så serverade dem oss mousserande vin och visade oss buffén. Inte alls lång kö, tyvärr äter jag med ögonen ibland, det såg ju så gott ut men Johan fick ju nästan allt mitt oxå, dock ställde jag upp o tog hans vin som han inte "orkade" ;)
Tillbaka till hytten o slog ihjäl några timmar där för att sen käka lunch, gå runt på båten, mysa, shoppa och satte oss en runda i pianobaren o lyssnade på musik, mys.
När vi kom till Stockholm igen på kvällen hade Johan redan bokat taxin så vi kom snabbt till hotellet o vilket hotell. Fattar inte att d va så billigt, d va så fint där o fin standard o d låg på Kungsholmen. Ska vi dit igen ligger detta hotellet ganska bra på listan, betalade 1075kr för en natt o d tycker inte jag va farligt faktiskt. När vi hade gjort vid oss gick vi ut på en liten date o bara myste. Hela helgen blev mys lixom. På söndagen låg vi kvar i sängen ganska länge, försökte dra ut på tiden så vi va kvar tills utcheckningen för sen va d ganska lång tid innan vi skulle flyga...
när det väl va dax så gick vi in till city, älskar att vara ute o gå bara sådär, satte väskan o fortsatte ut mot butikerna. Jag shoppade faktiskt inte nånting i Stockholm :O ja jag vet chockerande va?! Dock blev jag förälskad i ett par ljuslyktor men fattade inte den förälskelsen förrän vi satt på Arlanda o d va ju lite försent, har hittat dem på nätet men frakten e 195kr såsom d e nån som tänkt beställa från Zara Home så kanske vi kan sambeställa ;)
Vi käkade iaf lite lunch så d får va min stockholmsshopping. Maten va god o personalen va okej men vi kan säga som så, hade jag gått på toan innan maten kom hade jag aldrig käkat där, EVER!!!

Väl sen på Arlanda kollade vi parfymer o grejer, hittade en ny favvis men den va dyr så jag började googla o hittade den till sjukt bra pris så den klickades hem, köpte även julklapp till Johan.
Väl i Ängelholm möttes vi av lillebror o Mia.
Borta jävligt bra o skönt men hemma bäst!

Väl hemma va d så kallt så jag tror d sprang pingviner inne i vardagsrummet. Vi hade bestämt att inte sätta igång värmen förrän vi va hemma efter Stockholm eftersom jag har kallhyra, kan säga att nu e här värme iaf.

Ledig på måndagen och det behövde jag kan jag tala om. Redan på fredagen fick jag ont i högerfoten, har såna knölar på mina fötter, och det blev ju absolut inte bättre när vi va ute o gick hela tiden, men när jag nästan grät av smärtorna så fick jag ge mig o inse att d kanske va dax o höra av mig till ortopeden, som jag borde gjort för flera år sen. Så på min lediga dag har jag äntligen bokat tid, ska dit siste oktober o så får vi se hur d går sen....

Sen har d varit jobb resten av veckan o igår kom tjejerna hit <3
Idag ska vi fira Maya som blir 13 på måndag...var har tiden tagit vägen?

Nu käkar vi iaf lite frukost allihop o jag ska snart gå upp till jobb o Apoteket, jag e helt mörbultad i hela kroppen, men måste ha mina piller...

Hur mår jag? En fråga jag inte vill eller kan besvara riktigt. Vi kan säga som så att jag har känt mig lite si o så, till o från de senaste 2-3 veckorna, men mår väl bra.

Dax o ta tag i dagen på riktigt nu då.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards