Alla inlägg under augusti 2013

Av missmaddeluttan - 30 augusti 2013 12:43

Ligger nerbäddad i soffan tillsammans med mina bebisar, vi tittar på torka aldrig tårar utan handskar. Jag började lyssna på böckerna, lyssnade klart på första, började på andra, men jag klarade inte lyssna, tycker böckerna e så röriga, räckte ju att man missade några ord eller en mening så va man helt förlorad, så gav jag upp helt o lyssna. E på andra delen av serien nu o tycker bättre om serien än böckerna :)

Ikväll ska jag o Jonas på AW och HIF-match ska bli kul, saknar att gå på match o snart blir d ju värre, d kommer ju va säsongsuppehåll om några månader...

Annars har d inte hänt mycke i mitt liv. Jo i lördags hade vi äntligen vår efterlängtade High School-fest och det va så sjukt jävla kul. Alla gick in för d, d va lite nördar, sportfånar, sportnördar, lärarinna, cheerleaders, pink ladies, t-birds, skolflicka, rastafari m.m Började med fotografering på alla och sen lite pizza. Kul när jag ringde o beställde så beställde jag ju hur mycke som helst o sen gick vi alla över för att hämta maten, de såg lite chockade ut när ca 18-20 utklädda personer ramlade in på den lilla pizzerian. Jag o Nina va cheerleaders så vi cheerade o hade oss under kvällen, d va kanske mest jag som höll låda av oss och mina pom poms va med under hela kvällen, så illa så att den ena gick i sönder... ;)
Men va gör d :)
D blev lite beerbong, badande, beerpong, dansande och planerande eller iaf önsketänkande om en Harlem Shake på jobb haha Det verkade som om de flesta hade kul oxå. Va ju några som inte klarade hela kvällen, men e ju ingen ordentlig fest om inte där e nån som inte klarar hela kvällen ;) sen kan d ju hjälpt till med en egengjord chilisnaps men d finns inga bevis ;P

Jag har underbart fina vänner omkring mig som gör mitt liv wonderful. Längtar redan till nästa temafest, får nog börja planera här hemma ;)

På onsdag har jag bjudit hem lite peeps på fika och tupperwareparty, kan bli skoj, vet att d e dyra saker men de håller, jag vill själv ha saker, får se om d blir nåt till oss. Mamma har saker kvar sen jag va liten o jag e 28 år så man kan ju kalla d kvalité.

Btw badrummet e typ klart, lite lister som ska upp, men d får komma efter resan, vi behöver nog komma hemifrån helt o hållet båda två och komma tebax till varandra :)
Sen tyvärr ska renoveringen av vardagsrummet börja, men där kan jag göra ganska mycket oxå så d blir nog inte lika påfrestande, sen får d fasiken vänta med renoveringar iaf ett litet tag.

Hade glasmästaren här idag för att titta på vårt fönster som gått sönder utan att vi visste d, men d va så pass illa, så vi måste ringa försäkringsbolaget igen o höra om vi fortfarande kan ta d på försäkringen, d verkar som vi måste köpa hela skiten nytt med karm o allt... Skjut mig! Tror vi ska skaffa hyresrätt istället.

Imorgon efter jobb blir d minikräftskiva i Bårslöv, mys :)

Nu får jag väl göra nåt nyttigt.

XoXo

Av missmaddeluttan - 8 augusti 2013 12:15

Jobbade igår, va lite att göra emellan åt men d e ju skönt tiden går fortare då :) d blir jobb idag oxå, fast idag skulle d va sååå skönt att bara bädda ner sig i soffan o glo på film/tv. Kollar pretty little liars just nu, me like. Har dock lite kul för avsnitten är direkt översatta på Google translate så d e rent åt helvete emellan åt men kul :)

Igår kom min matchtröja så nu e jag klädd till söndagens match, nice. Det e ju matchtröjans dag på Olympia.

Igår gick jag o lade mig ganska tidigt..för att va mig, låg o lyssnade på bok o spelade på mobilen, fick ett meddelande kanske vid elvatiden av grannen. Hon va ute för hon hare hört en kattunge som skrek. Jag klädde på mig och gick ut till henne vi gick i våra trädgårdar o letade, vi gick runt vallen och letade, vi gick bort till hagarna för att komma till vallen, vi va t o m hör och häpna uppe på järnvägen, ja ni läste rätt, jag Madde va uppe på spåret för att kolla om det fanns en skadad kattunge. Vi hittade inte någon kattunge, har precis vatt ute idag igen och kollat.

XoXo

Av missmaddeluttan - 6 augusti 2013 19:30

Va ledig igår, vi tog oss en liten spontanrunda till Ullared, jag, sandra och barnen. D va mys, handlade inte jättemycket men d blev en del. Jag köpte iaf 50 nyanser-böckerna. Min bror tror inte att jag kommer läsa dem, men d kommer jag, kanske inom en snar framtid ;)
Handlade även 2 filtar som jag kollat på de sista gångerna när jag vatt där, men de kommer inte fram förrän vi e klara med vardagsrummet. Ska ge oss på vardagsrummet till hösten och som jag längtar, vill bara ha ordning här hemma, detta såklart under förutsättning att jag e kvar här. Det är golvet som är kvar som ska kaklas, men taket, väggarna och elen e klart, det e ju skönt :)

Igår va d match Djurgården mot HIF. Det gick inte så bra igår, hoppas att de andra lagen förlorar nån omgång nu så HIF kan springa ifrån lite igen i tabellen. Jag mår nästan psykiskt dåligt när det e så här tajt med poängen, dock e d ju iofs lite mer match men ändå ;)

Har vatt ledig idag oxå och jag har gjort nåt chockartat, jag bakade idag, jag gjorde cheddar bay biscuits, världens godaste bullar, de va ju klart inte i klass som på red lobster, men de va goda :) sen har jag bara plockat lite här hemma, solade en runda och lyssnat på twilight-böckerna, substitut till mitt ljudboksberoende ;)
Jonas e och jobbar nu så jag kör egentid idag, har färgat fransarna och tänkte fixa o dona lite mer :)
Jobb imorgon och på torsdag, sen ledig på fredag igen, då blir d satsa stenhårt på badrummet :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 3 augusti 2013 16:44

Idag blir det en liten tripp till bårslöv för lite mat och gott sällskap. D va sjukt längesen vi hade sån kväll. Dock blir d nog ingen lång kväll eftersom d e jobb tidigt imorgon igen. Kunde sluta tidigare tack vare min fina kollega, sparade vi in lite timmar till the company lixom ;)

XoXo

Av missmaddeluttan - 3 augusti 2013 10:16

Ny jobbedag och det verkar vara en fin dag ute
Sitter o har fika och lyssnar på bok, inte den mest sociala just nu i lunchrummet ;)

Bestämt mig för en sak, har sagt ända sen jag va yngre att jag skulle tatuera in HIF-emblemet, men har inte bestämt mig var, därför heller inte tagit tag i d. Nu har jag dock bestämt mig att blir d SM-guld i år då ska jag tatuera in emblemet i år!
Måste bara bestämma var :)
Även om det inte blir guld blir d ett emblem men kanske senare isf ;)

Nu e d snart dax o gå ner o jobba

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards