Alla inlägg under augusti 2016

Av missmaddeluttan - 22 augusti 2016 22:46

Har jobbat idag, det var lite tröttigt ett tag där, huvudvärken kom smygande men jag hann stoppa d innan d blev värre :)
Helgen har varit fartfylld, d va tjejhelgen o i lördags hade vi Ekstrands hemma med massa mys.
Sov hemma inatt o d resulterade i att Johan knappt fått nån sömn, den stackaren även om jag tycker d e lite fint att han sover bättre med mig sidan om, d e kärlek <3 ;)
Han e t o m så trött att han tänkte gå o lägga sig innan mig,o d har kanske hänt 2ggr sen vi blev vi, vi går alltid o lägger oss tillsammans. Dock tog jag ipaden o gick med in i sovrummet o ligger nu o kollar på fortsättningen av criminal minds, d va ju fortsättning följer på kvällens avsnitt o d va sååå spännande. Jag som inte ens kollar på d annars :D
Han ligger här bredvid o sover så sött, vill bara krypa ner till honom o gosa in mig nära :)

Idag kom en Madde-reaktion, jag fixk lite panik eller ja blev småstressad o fick för mig att d e hur mycke som helst kvar att packa, men Johan lugnade mig o visade mig att d inte alls var så egentligen o att vi kommer hinna. D e ju jag som blir stressad över röran här e o att d e mycke saker som fortfarande står o d gör att d ser ut som att jag har mycke kvar ;)

Har hittat en soffa jag vill ha på blocket, typ ny o knappt använd, men Ett: får den plats? Ja d får den iaf på ena hållet och Två: den e i typ Ängelholm... E d meant to be så hoppas vi den e kvar ett tag till o kan ta d i samband med flytten, känns dumt att hyra släp o fixa hjälp nu o hämta o så flyttar jag nästa vecka....
Åååh hoppas den e kvar...

Ja jag måste ha en ny soffa, jag kommer inte stå ut för ena kuddfordralet så sprack dragkedjan o den går inte o stänga o d kommer störa ihjäl mig o jag pallar inte laga då jag köpte den begagnad när jag flyttade hit...

Gud va jag längtar tills jag får ordning omkring mig igen o kan bo i ordning o reda igen :)

Nu under kvällen har jag slagit in presenterna till nästa födelsedagsfirande även om d e en bit kvar tills dess men jag ville va ute i god tid ;) har t o m börjat kolla lite på possible julklappar ;P

Nej snart dax o nanna så fort avsnittet e klart

XoXo

Av missmaddeluttan - 21 augusti 2016 22:24

Ja dålig uppdatering här nu.
Det har varit mycket med jobb, lite för mycket. Nu e jag dock på g igen, men får se d som att jag e mänsklig även i jobbet o det blev lite mycket. Nu återgår vi till full styrka o d känns skönt o hoppas alla kommer med mycke energi o vilja.

D har varit kalasfirande för stora tjejen o d gick bra, alla fina som älskar tjejerna va o firade o tjejerna va så glada. Så mycke grejer man tydligen kan köpa...d va grejer överallt.
Det viktiga va ju iaf att alla hade skoj o alla funkade ihop, det blir ju ganska stort kalajs med våra familjer och det är ju alltid skoj.

Sen har d bara varit jobb, jobb o lite jobb till. Det positiva med det e ju att dagarna bara försvinner ;)

Sen jag fick nya lägenheten har jag typ bott i ett lådkaos, men d e ju iaf nästan klart så ingen stress de sista dagarna.
Det e ju faktiskt bara 10 dagar kvar, 10 dagar (!!!) yaaaay!
Tänk för 2 år sen skaffade jag min första egna lägenhet, aldrig bott ensam. Det va inte d lättaste o jag trodde inte själv att jag skulle klara det o d va tuffa första 3 månader minst o jag levde på knappt någonting, pengarna gick till att köpa saker till mitt boende, dum som jag va mot mig själv lämnade jag många saker.
Jag kunde inte be nån om hjälp för d vågade jag aldrig o jag ville inte att nån skulle veta att jag var i en ekonomisk knipa, har alltid försökt visa utåt att allt e bra.
Till slut så kom jag iordning med ekonomin, o äntligen stå på egna ben o jag e faktiskt stolt över mig när d gäller det, vem kunde tro att den där Madde skulle klara sig ensam, gå från 2 bra inkomster till endast en inkomst? Att jag skulle kunna bo själv trots att d dök upp spindlar eller annat äckligt som skrämmer livet ut mig ;D
Jag hann med ännu ett: "kan inte lita på killar", men ville ju ändå inte ha nån, så d va ju ingen jättetörn o va ju ändå inte redo att kasta mig in i nåt nytt o lät d va tills jag va redo o d blev ju hur bra som helst, har en kille som jag litar på o som vill mig väl.

Nu 2 år senare ska jag flytta men nu till min alldeles egna andra-lägenhet som är en marklägenhet, det kommer ju va lite vuxet ju ;)
Många frågar såklart om vi ska flytta ihop o ja d kanske kommer snart men jag ville prova på detta själv först, det kommer ju bli lite som eget ägande o lite för att testa mig själv.

Nu e d snart dax o nanna, ska jobba imorgon o sen efter jobb ska d fixas o donas o mysa med min man <3

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards