Alla inlägg under januari 2011

Av missmaddeluttan - 31 januari 2011 13:30

I onsdags träffades jag, Sandra, Nina & Camilla på Väla. Sandras flickor och Camillas minsta va med oxå. Flickorna va blyga i si sådär 5 minuter, lillkillen tog lite längre tid på sig men han släppte loss oxå :)
Vi började med lite lunch o sen shopping, massa shopping :)
Och efter shoppingen bar det av till Råå för att handla, jag har ju blitt bättre bemött i affärer men så e d ibland :) sen bar det av mot Bårslöv till Sandras fina hem! Där va så mysigt. De pratade en massa så jag gick och lekte med barnen, vi bakade och jag fick gömma mig en massa, o helst när pappa Markus kom hem, för han kunde va himla farlig ;) Sen va d dax för mat, det blidde Paella, mmmm gott gott. Jag hade barn överallt kändes d som de skulle sitta i knät, stå bakom mig, gärna stå på mig oxå :D e man populär så e man ;P

Sen när barnen skulle sova så satte vi igång med bröllopsplanering och vi kom fram till en del bra grejer. Jag har suttit o gjort checklista till henne, d kommer bli sååå bra, vi hjälps åt alla tre på både Ninas & Sandras bröllop.

I fredags va d dax för 80-tals fest på Sundspärlan, d va inte många på stället som satsat nåt på outfiten men d hade ju iaf några i vårt gäng ;) Det blev 80-tals buffé d va gott! Sen blev d en massa drinks!!!! Jag o Sandra höll igång, men Sandra drog iväg, jag kan inte riktigt sluka en flaska på 2 sekunder :P men jag hade skitskoj!!!
Nina va ju då nykter av helt oförklarliga skäl ;P fast jag tror att bebisen blidde fuller iaf på alla våra ångor :P
Mycke dans o sång o ja d blev ju en del bilder o tydligen oxå lite filmande...
Jag bjuder iaf på nåra bilder :)





Hemresan borde inte få nämnas hahaha men jag fnittrade som bara den iaf.

Lördagen va ganska lugn, vi åkte ut o shoppade en Tassimo :)
Igår jobbade jag extra, så d blev ju lite pengar där ju.

Nu ska jag snart iväg på lite egenshopping, börjar halv fem men tänkte shoppa lite innan o käka lunch kanske :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 14 januari 2011 23:45

2011 började bra, jag gifte mig sista dagen på år 2010 och det blev som sagt en perfekt dag/kväll & natt!
En av mina bästa vänner ska få barn och gifta sig, total lycka!!! Det kommer bli wonderful!!!
Idag friade en av mina bästa vänner till sin livs kärlek på ett utav de finaste sätt man kan tänka sig, jag e tvungen att visa filmen här för den e sååååå fin, true love!!!! Det kommer bli ett vackert bröllop!
 


Guuud va jag längtar till att se mina vackra bästisar få göra samma sak som jag gjorde den 31 december 2010
Grattis till er båda som får vara med om fina stora saker 2011 och jag längtar efter att få vara med om er glädje!! Jag älskar er sååå himla mycke sötisar!
XoXo

Av missmaddeluttan - 10 januari 2011 18:00

Tänkte berätta vidare om underbara nyårsafton 2010.
På morgonen va d dax o gå upp tidigt, skulle va hos frisören 9:00. Det hade fortfarande inte gått att få ut alla festprogrammen och jag kände mig en aning stressad över detta, så jag började med d innan vi åkte iväg till frisören. Väl hos frisören så började hon locka & fixa med Ninas hår, sen när d va min tur så hade jag inget bestämt med frisyren. Jag sade på ett ungefär vad jag kunde tänka mig o sen hade hon fria händer, hon hade redan lite funderingar eftersom hon fått veta hur min klänning skulle se ut och min "huvudbonad". Så hon hade en liten rockig vision :) Det blev både plattade slingor, lockiga slingor och våfflade slingor och sen lite "busigt" uppsatt. Det va lite som jag sade när vi snackade att jag hade inte bestämt mig för nåt och hade heller inte höga förväntningar på en särskild frisyr och jag tror att därför blev allting så himla bra :D Jag typ jätteälskade frisyren! Sen sminkade hon mig oxå, inte den typiska romantiska sminkningen, det blev svartsotiga ögon, me like :) Vi blev klara ganska tidigt så vi åkte hem o käkade lite. Blev lite smått stressad när resterande familj inte va klara vid halv två så att de kunde sticka. Ungefär kvart i två så började jag klä om o göra mig klar. Ungefär vid den tiden kom nervositeten, jag har varit ganska lugn och så sen den 6 augusti, men då ca 30-45minuter innan bröllopet blev jag så nervös att hela jag skakade, kunde knappt prata utan att darra på rösten och andningen var inte jämn kan jag ju säga. Halsade lite cider för att bli lugnare, hjälpte inte så mycke just då :) Min och Ninas buketter kom precis innan vi skulle köra och de va såååå fina. Malin hade verkligen gjort ett superjobb!!!!


De e ju såååå fina!!!! Passade perfekt till resten av bröllopet lixom!
Sen kom vi upp till kyrkan, men d va fortfarande folk utanför o absolut ingen visste hur jag skulle se ut, så vi körde bara förbi kyrkan och en liten runda i byn. När vi väl kom till kyrkan hade Max parkerat bilen lite dumt så vi fick parkera lika dumt och när jag går ur bilen har vi parkerat i värsta snöhögen så när jag går ur bilen så fyller jag mina skor med snö....woohooo.... Vi typ steppade in mot kyrkan, en liten parantes precis när Nina tar i kyrkdörren tappar hon en näsduk av två (TVÅ?!) fattar inte varför vi bara tog två?!...Ni kommer snart fatta varför jag skrev om detta. När vi kommer in där står prästen där o väntar, jag försöker få mig själv att andas. Maya står där o väntar o ser så underbart söt ut, finaste brorsdotter!!!! Vi gör oss redo och ser då att nån kommer mot oss så jag går undan lite eftersom jag vet att dörrarna skulle öppnas, där kommer Sanna och berättar att inte alla var där än, men klockan hade blivit halv tre och klockorna skulle börja ringa, så d va bara o köra! Klockorna började ringa, men jag tror inte att jag hörde dem, mitt hjärta dunkade som bara den kändes d som. Maya skulle gå först och sen Nina och efter de skulle jag gå, men precis innan vi skulle gå bad jag Nina gå bredvid mig för jag kände mig helnervös, jag vet inte riktigt varför. Jag vet ju vem Jonas e ;) nej men d e ju klart nervöst, visste inte vilka som var på andra sidan dörren, jag skulle lixom gå igenom hela kyrkan nästan. Ja tankarna bara for runt en massa!!!! :) Musiken satte igång, hade Richard Wagners bröllopsmarsch som ingång. Maya började gå o kastade lite svarta rosenblad längs altargången :) Jag o Nina gick in och jag tittade på alla, Jonas stod med ryggen emot och för han ville se mig först när jag va framme hos honom. Va bara hellycklig hela jag när jag såg alla fina fina människor som va där för oss :) Såg min storebror som log hela han. Sen möttes jag av Jonas och han tog min hand och vi gick tillsammans mot altaret. Vi gick upp för trappan och jag snubblade inte :D Tog en del djupan andetag när vi stod och väntade på att musiken slutade spelas. Prästen inledde vigseln. Jossan sjöng sedan "Du är allt" och hon sjöng sååå fint, och fina Zache spelade gitarr, va sååå duktiga tillsammans! Sen blev det dax för löftena och prästen fick förestava till oss, kände att d va nog säkrast :P Vi bytte våra ringar och blev förklarade som man och hustru :D Efter det så sjöng Jossan "Kärleksvisan" Helt jävla underbart!!!!

Här började Nina gråta lite mer än innan, jag grät men d va ju bara Nina som hade näsduk (!) så jag försökte tvinga inne mina tårar, men så sjöng ju Jossan riktat till oss och då grät jag ju mer (såklart) och Jossan viker bort blicken direkt, vi e såna bölsorkar, bölar den ene börjar nästa :) Efter det pratar prästen lite till och sen är det klart. Då säger prästen att vi ska gå ut till musik från cd. Alla reser sig och då sätts musiken igång. Nästan ingen visste nånting om vad vi valt :D

Vi gick ut till denna låten för den e sååå vi!!! Love it!!!!
Sen blev det lite fotografering utanför kyrkan, det var typ askallt!!!! Max körde oss i nån äldre bil, har ingen aning va d va för nån, men typ d fanns AC o elhissar i den fast att den va en oldie ;) Jag e så glad o tacksam för att Max fixade bil till oss :) Han e en bra lillebror han :) Långt om länge så åkte vi till festlokalen, där den röda mattan var utrullad och det va så fint i snön. Gästerna kom ut och fotograferade och tog emot oss. Som välkomstdrink blev det maddebål of course ;) Sen va d party all night long!!!! Eller iaf till efter tolvslaget. Det blev god mat, fina tal och supersällskap. Hela kvällen, hela festen va sååå perfekt!!! Tror inte att d går att få d mer perfekt än d va den kvällen :) Alla va underbara som va med och gjorde d perfekt!!! Hela kvällen var fylld med kärlek!

Bordsdekorationen

Bröllopsdekorationen i bakgrunden/   Våra servetter

Vår svarta tårta med vita rosetter på :)

True love <3
När det var dax för bröllopsvalsen så va d Nina som fick sköta musiken för d va bara hon som hade fått veta vår tanke. Istället för en traditionell vals blev d tryckare till Metallicas "Nothing else matters" för Metallica e ju lite så "our thing" :) D va lite kul :) Sen blev det valfritt dansande efter det, på tolvslaget gick vi ut o tittade på raketer. Skulle egentligen släppt iväg sky lanterns men d blåste för mycke :( När vi skålat med champagne o så började vi göra oss redo för avfärd mot vårt hotell :)
XoXo

Av missmaddeluttan - 7 januari 2011 18:00

Dels har det vatt mycke bröllopsgrejs som tagit upp min tid kombinerat med jobbet,
och sen har jag haft väldiga problem att ens komma in på bloggen, väldigt knas har det vatt, men men hoppas på att va tebax nu iaf.

Julen har väl vatt bra, firade inne hos M&M med familjen.
Sen va det dax för the wedding-week. Det blev mycket att göra den veckan.
På onsdagen så gjorde jag & Nina fransförlängning, och sen va d sun-tanning efter det gjorde vi naglarna hos finaste carolin :) blev jättefina, och jag fick en svart rosett på mina ringfingrar :)
När vi kom hem så va heeela Jonas familj hemma så d va verkligen fullt hus.

På torsdagsmorgonen började jag direkt med d sista på festprogrammet, Jonas med familj åkte till systemet, som sedan blev en lååååång shoppingrunda. Klockan 15:00 skulle vi få nycklarna, men jag hade ju inte hunnit så mycket eftersom jag mest hade vatt själv. Tack o lov så kom Nina & Sanna tidigt o hjälpte mig, Malin hade måttat d sista på min "huvudbonad" så den blev helt klar. Sen kom Jeanette oxå lagom till jag, Nina & Sanna skulle åka till lokalen o börja med dukning & dekoration.
Där höll vi på ganska länge och allt blev verkligen superfint. Jag & Jonas hade verkligen jättebråkat hela dagen kändes d som (vi bråkar inte så, så ofta precis, lite smågnabb då & då, men inte så mycke mer) och klart blev det ett rejält tjafsande med mycke irritation och ilska. Vi pratade dock ut och fick ordning på d. Jag skulle lagt mig tidigt den kvällen, men jag & Nina gick o lade oss typ halv 3-3 den natten. Fick problem med datan när festprogrammen skulle skrivas ut när vi äntligen fått rätt på dem. Sofie & Matti va underbara som hjälpte oss under natten oxå. :)

Nu ska jag lägga mig så d blir en liten cliffhanger här nu....spännande :P

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards