Alla inlägg under januari 2017

Av missmaddeluttan - 17 januari 2017 21:44

Nyårsafton var hur mysig som helst, vi firade inne i stan hos Carros föräldrar, helt underbara, man känner sig så välkommen hos dem, som en i familjen <3
Vi hade beställt mat från Fiskaffären, o tro mig d kommer vi göra igen, så sjuuuukt gott. Till förrätt åt vi gratinerad hummer, har bara ätit hummer en gång tidigare på "Sillen & Makrillen" o den va överskattad o hummer va absolut inget särskilt tyckte jag, men denna, Oh My Fucking God, så jävla god va den. Till varmrätt åt vi rödtungefilé med hummersås o potatis till, d bara smälte i munnen o d va riktigt gott. Till dessert åt vi tårta, men d va maten som va kvällens bästa intag typ ;)

Eva hade fixat förfrankerade "brev" där vi skulle skriva våra tankar/förhoppningar/önskningar inför 2017. Jag skrev några stycken men har en stor förhoppning o önskan på minst en sak, iofs gärna den som både jag o Johan oxå hade <3
Så på nyår i år skickar hon ut breven till oss så får vi se då vad som uppfyllts :)

Vid tolvslaget va d helt magiskt att se fyrverkerierna från deras balkong, danskarna kan fira nyår kan jag ju tala om de smällde av hur länge som helst typ, sjukt fint.

Nyårsdagen vaknade vi upp tillsammans, jag o Johan, vi käkade frukost ihop (ja d händer fortfarande inte så ofta nu heller) sen gick Johan till jobb för att jobba undan lite inför måndagens inventering. Sen kom Max o Mia en runda o vi beställde mat, ett hett tips, använd er aldrig av pizzaonline på den största pizzadagen på året. Maten kom ca 3 timmar efter vi beställt, efter massor med mailkontakt fick jag till slut ett tillgodo hos dem.

Min födelsedag kom, japp jag får nu titulera mig som 32-åring...men d e lugnt jag överlever, fick tillbringa min dag med finaste <3

Jag vaknade dock gråtandes, i ren panik, dock inte för att jag blev äldre ;) hade drömt mardrömmar o d va så verkligt så d gjorde ont i mig. Drömde att Johan va otrogen, men d va mer än så, d va hur han gjorde d o hur d kom fram, jag va helt förstörd o d satt kvar när jag vaknade. Trodde aldrig att jag skulle reagera som jag gjorde i drömmen o trodde aldrig jag nånsin skulle kunna känna så. Jag har aldrig varit svartsjuk av mig tidigare, men jag har heller aldrig känt så här som jag gör nu eller som jag kände i drömmen. Heeelt sjukt. Jag vet att Johan aldrig skulle behandla mig illa o han skulle aldrig såra mig medvetet. Så med Johan har jag fått uppleva vad jag kan tänka mig eller jag tror e svartsjuka, e glad dock att jag inte e sån galen svartsjuk flickvän som surar över precis allt o oroar sig o hökar över pojkvännen typ hela tiden. Kan man inte lita på varandra, har d antagligen aldrig varit rätt.

Sedan fortsatte morgonen med att få hem min soffa jag beställt, en bra födelsedagspresent till mig själv ;)

Sen kom Johan hem lite tidigare o då fikade vi med mina föräldrar innan kvällens middagssällskap kom. Jag hade bjudit hit Ekstrands på tre-rätters.
Först blev d Toast Skagen, första gången jag gjorde själv o d blev bra balanserade smaker, check på den ;)
Till varmrätt hade jag gjort marinerad fläskfilé, hasselbackspotatis med svampsås. Fläskfilén hade jag i ugnen i säkert 5 timmar på låga grader o den bara typ ramlade sönder o va fortfarande saftig, såååå god :)
Sen till efterrätt hade jag gjort melon-pannacotta.
Det blev en superkväll, Leo hade skoj oxå, han fick ju leka själv i tjejernas bollhav så d va ju heaven hahaha ;)
Vi bara snackade, skrattade o bara va hela kvällen, helt perfekt kväll, helt i mitt tycke.

Den 4 fyllde min älskade lillebror år så vi alla blev hembjudna till mamma o pappa för att käka kyckling, ris o curry, älskar den currysåsen de gör. Kan inte ens komma ihåg hur längesen d va jag åt det hos dem. Va på återkontrollen oxå på förmiddagen, infektionen hade försvunnit, den ena läkaren som oxå opererade mig kom in o kollade, tydligen va detta högst ovanligt o att en infektion kom så sent o att den va så kraftig, såklart va d jag som fick den... svullnaden va fortfarande väldigt kraftig så jag fick telefontid veckan efter.

Sen va d tjejhelgen, de fick nu sitt dockhus, hade köpt ett Lundby-dockhus i julklapp men tyckte att de fick så mycke då så vi sparade d till denna gången, de blev så glada.
Jag råkade sätta en kniv i fingret på torsdagen, men såg ju bara d som ett skärsår fast på fredagen blev fingret fläckvis blåsvart o när d sen blev en blåsvart ring runt fingret ringde jag 1177. Annars brukar de ju va ganska passiva o så men den här sköterskan blev nog väldigt uppskrämd av min historia så hon tyckte jag skulle få fingret kollat av läkare. Så jag ringde runt överallt o blev omdirigerad hit o dit, till slut fick jag åka till Helsingborgs lasarett, inte jätteskoj o sitta på akuten en fredagkväll, men d gick ganska smärtfritt o kunde åka hem omplåstrad bara.
Innan jag skulle in så när vi berättade för tjejerna att jag skulle åka till doktorn så blev de så ledsna, men vi avstyrde d hela med pappamys o de bara slängde sig i famnen på honom, ren lycka att se alla tres lycka i ögonen <3
Lördagen va d dax för kalas för mig o Max, tjejerna va så glada när alla skulle komma.
Vi käkade paradrätten på familjekalasen, a k a tacos ;) en supermysig kväll med alla.
Jag fick resepresentkort som jag hade önskat mig. Fick lite inrednings-saker som passade mig fiiint <3

Sen veckan efter så tömde vi d mesta i Johans lägenhet, skulle varit visning på torsdagen som vanligt med den uthyraren så blev d såklart klabb, men vi håller tummarna för visningen imorgon istället.

I onsdags va vi hos Ekstrands o kollade Liverpool-matchen o d blir repris imorgon, dock håller vi tummarna att Johans Liverpool vinner imorgon.

I lördags kom mina bröder med respektive hem till oss, käkade lite gott, spelade spel o hade allmänt skojsigt. Dagen efter på söndagsmorgonen så bjöd jag dem på äggröra o bacon-frukost. D va mys.
Sen hade jag o Johan en sådär helmysig söndag där vi bara va vi, en heldag med inget inplanerat o bara myste.

Igår så jobbade Johan o jag fick papper från läkaren där jag blivit sjukskriven t o m den 29/1, håller verkligen tummarna att inget går fel nu så jag kan börja jobba.
E ju lite störd, så när jag haft telefonärende till Ica-banken (senast igår) o de satte mig på vänt, så spelade de samma "hissmusik" som när jag ringer vår support på jobb o blev helt lycklig: "d kändes som jag va på jobb". Jag vet fett störd hahaha.
När Johan kom hem igår käkade vi mat o sen hade jag tänt ljus i hela lägenheten o massa i badrummet, vi tappade upp ett bad o satte oss ner, drack varsitt glas rött o bara pratade om massa saker. Vet inte hur länge vi badade men d va sjukt mys.

Idag har d varit en sån dag, man har gjort saker utan att man egentligen vetat vad man gjort, jag har knappt sovit inatt (nej jag har inte gnällt om detta på Facebook men d hände ändå) men d har jag inte känt av ändå på nåt sätt men d har ändå varit en sån där dag. Jag har tvättat o haft mig, gick upp till jobb för att lämna d förhoppningsvis sista sjukintyget för denna omgång. Ja jag försöker hålla tummarna o va positiv.
Sen fick jag överraskning av min fina man, fick massage o allt efter maten, hur mys va inte det lixom?!

Sen i helgen har jag gjort en sak för mig, bara mig själv, dock fick jag lite panik igår o undrade om jag gjorde rätt, men Johan, mina bröder med respektive stöttade mig i detta o tycker definitivt jag ska göra det, hela min familj vet att jag vill egentligen men d e min egna tro på mig själv som spökar. Det kommer påverka en dag på jobbet var fjärde vecka men då får jag ansöka om semester, eller be om byte eller iaf försöka ta dagspass annars. Min lillebror o hans tjej t o m erbjöd sig att hjälpa mig oavsett vad som behövdes <3

Nej tror faktiskt jag vill krypa till sängs med min underbara kille nu så

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards