Direktlänk till inlägg 5 juli 2017

Förlovningen

Av missmaddeluttan - 5 juli 2017 16:35

Gud va snabbt d går, redan 1 månad som förlovad o d e hur mys som helst.

Tänkte ta o berätta om denna förlovning som kanske inte flöt på som Johan tänkt från början men har man med mig o göra så kan allt gå i vilken riktning som helst.

Vi hade varit iväg hela helgen så måndagen den 5 juni bestämde vi oss för att va hemma, bara mysa o va vi två.
Medan jag höll på o fixa o dona så sade Johan "vi behöver prata lite" han tog min hand "vi måste snacka om ditt vindrickande"
Jag tittade konstigt på honom lite undrande men följde honom till soffan.
"Ja asså ditt vindrickande, hur mår du egentligen?!"
Jag va fortfarande lite förvirrad (dock hade jag inte druckit en droppe vin än så länge) men svarade "att jag mår bra"
Han tittade fortfarande mig i ögonen o frågade än en gång om jag verkligen mådde bra psykiskt.
Ungefär där förväntade jag mig typ att familj o vänner skulle komma in o skrika: "INTERVENTION" o tittade mig omkring o kände mig nästan lite förnärmad att han trodde jag hade problem....
Då säger han istället:"äh jag struntar i hur mycket vin du dricker så länge du mår bra, jag bara sade d så jag visste att du skulle höra på mig. Jag tänkte att vi skulle ta nästa steg i vårt förhållande"
Då e min första tanke som jag oxå säger rakt ut:"ska vi skaffa katt?"
Eftersom vi inte pratat om att skaffa barn just nu, och vi har inte pratat om att gifta oss. För katt e tydligen nästa steg i ett förhållande (WTF?!)
När jag tänker på detta i efterhand så känner jag mig som en idiot som fick d som första tanke hahahaha.
Då säger Johan utan att helt idiotförklara mig:"nej jag tänkte att vi åker ut på torsdag när vi e lediga o kollar på ring för jag tänkte att jag vill förlova mig med dig, för jag vill leva resten av mitt liv med dig o vill inte vara utan dig."
Då ungefär har hela mitt huvud lagt av ännu mer än annars, och i chocken så d enda jag får fram e "på riktigt?! E du seriös?" Han bara lite sådär"ja jag vill ju va med dig" än en gång får jag fram:"e d på riktigt?" men i nästa andetag så svarar jag självklart:"ja d e klart jag vill"
Detta va inget jag va beredd på överhuvudtaget så jag va chockad, men d kom tårar o ja Johan hade oxå lite tårar i ögonen :) <3 han tog fram en ring, en ring som han köpt på Maxi, för han ville att jag skulle va med o bestämma ring själv. Jag tyckte d va så gulligt o fint, sen att han köpte ringen där vi träffades o jobbar ihop lixom, så fin.
Så min "så-länge-ring" va typ i guld med ett hjärta på.

Nej jag menade självklart inget illa men de som känner mig vet om att jag ibland pratar långt innan jag tänker och här blev jag så överraskad att d absolut inte hann att tänkas innan de första orden hoppade ur munnen på mig ;)

Vi lade upp en bild på min instagram, d va iaf några som såg ringen längst fram i bilden ;) vi sade inte nåt till någon utan lät folk se d istället på social medierna.

Nån kväll senare så hittade vi ringar på nätet som vi fell in love with. Det blev typ frostiga silverringar, på hans e där en linje runt hela ringen, på min e där oxå en linje som nästan går runt hela men går upp i ett hjärta med stenar, jättefina ringar. Vi bestämde dem tillsammans o d e ju mys.

Johan vill fria till bröllop i framtiden men ville visa kärleken nu o ville att vi skulle ta detta steget tillsammans, att jag skulle veta på riktigt hur han känner för mig o att detta va något vi va redo för nu. Allt har gått i lagom takt o inte varit förhastade beslut eller gjorts som en "räddning av förhållande" utan en fin kärleksförklaring.
Jag vet att jag sagt o skrivit att jag varit tveksam till att nånsin gifta mig igen men ska jag gifta mig igen så gör jag gärna d med Johan. Det vi har e helt underbart, d känns inte som vi varit tillsammans så länge som vi har utan vi gör fortfarande allt sånt mysigt som man gör under nykär-perioden :D vi e lixom i vår bubbla fortfarande trots allt <3

Ikväll ska vi bara mysa o ha egentid för oss, kanske ut o käka eller nåt <3
Oavsett så ska d bli mys ikväll :)

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards