Alla inlägg under maj 2016

Av missmaddeluttan - 31 maj 2016 22:22

Igår va ingen bra dag. Jobbade men pallade inte hela passet, e ledig nästan hela veckan o ska bara ta d lugnt o vila upp mig. Sen vill jag bara köra igen o typ bara va frisk. Jag kör tydligen vartannat år nu...förra året hade jag 3 sjukdagar på jobb, jag har nog dubblat, tripplat ja allt va d heter detta året o e vi bara i maj (nästan juni)
Ja som sagt gårdagen, jag gick hem o sen tog jag d lugnt resten av dagen/kvällen.

Jag har blivit bättre på att bita mig i tungan, blev ganska rejält testad. Tyvärr går d bara till en viss punkt sen kommer allt kanske istället. Igår va en sån dag, och nåt sjukt irriterande e att personer som inte ens har med sakerna o göra gärna går o eldar på oxå.

Helgen var varit lugn, jag har typ nästan varit bosatt i min soffa lixom.
På söndagen kom två supersöta tjejer med blommor o gelehjärtan till mig :)
Blev superglad, behöver såklart inte sakerna som bekräftelse, tjejerna älskar mig oavsett men d va mys o fint <3

Typ så e presenten klar till Leos dop, sånt har jag kunnat fixa med här hemma ju :)
Tycker det e mys o avkopplande att pyssla, det verkar komma i perioder känns d som o just nu e d en sån period.

Har även pysslat lite med inbjudningskort så d blir nog bra, ville att de skulle va lite personliga istället för färdigtryckt. Tjejerna som valt o så.

Johan kom hem här innan o käkade middag innan han skulle iväg igen. Vi kollade på "ska vi göra slut?" Det e intressant, vi kollade på d ihop första säsongen, då gick d när vi precis hade lämnat våra förhållanden. Dagens va lite så man började tänka, men jag e glad att vi e som vi e, tafsar gärna på varandra o hånglar typ dagligen (de i programmet hade knappt hånglat på 7 år) den närheten behövs oxå, utan närhet/intimitet så svalnar känslorna mer o mer. När vi kollade första säsongen så kände man igen sig ofta, d e iofs bra då kanske vi vet lite hur vi vill ha det o hur vi inte ska ha det igen.

Idag e Johan hos sin mamma, så det blir sån deja vu, förutom att nu e vi ihop, d va vi tyvärr inte då... :( När han flyttade från exet så bodde han hos sin mamma och varje kväll pratade vi med varandra i telefon, vi kunde prata om precis allt (kan vi väl nu oxå) vi kunde prata nån timme om typ allt eller inget. Så ska väl snart prata med honom lite.

Nej får nog börja tänka på sängen, e så trött, förbereder mig så jag bara kan stupa i säng sen när vi pratat ;)

XoXo

Av missmaddeluttan - 26 maj 2016 22:10

Nu kommer ett sånt deprimerande inlägg där jag ska gnälla lite. Men där e ändå glädje i inlägget oxå :)

Jag har blivit tvingad av min kropp att erkänna mig defeated, jag e sjuk. Inte sådär som jag e vanligtvis sådär sjuk i huvudet utan sjuk som att ligga-hemma-o-inte-göra-nåt-ansträngande-alls-sjuk :(

Johan har varit en helt underbar kille (som han iofs e annars oxå) men att han stått ut och inte lämnat vid första bästa utväg. Jag tyckte själv att jag hade hög feber förra gången när jag hade influensa men nu vet vi att så va inte fallet. Som jag berättade hade jag feberfrossa natten till tisdag o va helt utslagen på tisdagen, på natten till onsdagen hade jag tydligen oxå yrat en massa så stackars Johan hade inte kunnat slappna av ordentligt o sovit väldigt lite. Jag själv har inget minne alls av detta, men d har iaf skrämt upp mig lite för jag har pratat med 1177 på eget bevåg. Denna fina pojkvän jag har gick hem på lunchen igår för att kolla mig. Han har aldrig sett mig så här sjuk o jag har inte varit så här illa sen jag va liten. Mamma va oxå här igår för att kolla mig lite. Igår kväll kändes d som att d skulle vända för febern avtog lite o Johan fick äntligen lite sömn, dock fick jag ingen sömn, somnade halv 4 av olika anledningar.
Men när han sen skulle säga hejdå innan jobb så såg jag oron i hans ögon o han fick fram:"hur e d?"
D enda jag kunde få fram imorse va "inte alls bra". Han övervägde att stanna hemma för han ville inte lämna mig när jag va så dålig som jag blivit igen... Jag skickade iväg honom ändå men innan han lämnade kom han tebax o sade att han kommer hem på lunchen igen, så söt :)

Jag väntade på att klockan skulle bli 8 så jag kunde ringa vårdcentralen. Fick tid klockan 10. Kom in tog ett snabbtest i halsen o sen va d bara o vänta, när jag väl fick komma in igen visade d sig att d va inte den bakterien de hade förväntat sig men att d va en bakterie så de va tvugna att ta ännu ett prov som e lite mer säkert...såklart med min tur...
Skulle inte jobba på resten av veckan eftersom d va smittsamt...
Fick iaf penicillin o han skulle höra av sig om d behövdes annan medicin.
Jag har inte haft penicillin sen jag va liten så jag hoppas på att d hjälper mig direkt nu då precis som Pia sade till mig :)
Helt förstörd åkte vi till Apoteket på jobb o sen gick jag in på kontoret för att sjuka mig resten av veckan.
Det e så lätt för mig att peppa andra o förstå, o få dem att förstå, men när jag själv e på den sidan så e jag typ helt knäckt, vi människor e en störd art tror jag ;)
Idag e iaf första dagen jag fått i mig mer än bara glass o massa febernedsättande ;)

Johan kom hem på lunchen :)
jag förstår inte hur jag kan fått sån tur o få en så fin kille som bryr sig så mycket o vill ta hand om mig, trots att jag känt mig som världens sämsta flickvän o helst den sista veckan då lixom :)
Mamma e oxå så glad över att jag har Johan i mitt liv som verkligen bryr sig så mycket om mig.

Mina fina vänner o kollegor som hört av sig o bara sagt så fina grejer o erbjudit att hjälpa mig, asså guld värda
Nu ikväll när jag satt o kollade tv o precis fått i mig några tuggor mat så ringde d på dörren o kunde inte komma på vem d skulle va, men utanför stod fina Ina o Malin med en liten chokladask som en krya-på-dig-present. Så chockad men så glad :) fast d första jag får fram va:"åh nej jag vill inte smitta er" haha ja men jag tänkte ju på dem ;) men så fint blev ju nästan rörd ju, e inte så van vid sånt här :)
De åkte direkt igen, ville ju som sagt inte smitta dem så bjöd inte in dem (sorry girls) men tack, så fint <3

Tjejerna kom till Johan idag o jag fick bild o film på dem. De saknade mig massa o jag saknar dem <3

Btw så fick Johan dopinbjudan idag o han va ju bjuden med plus one a.k.a flash ;D hahaha så jävla kul, Johan o flash kommer vara på plats :D

Nu ska jag bädda ner mig o försöka sova, har inte bestämt mig om jag ska ligga på tvären i min stora säng nu ;) kommer sakna att sova bredvid Johan men vill absolut inte smitta tjejerna.

XoXo

Av missmaddeluttan - 24 maj 2016 14:29

Jag vet jag har inte skrivit här på ett tag. Har jobbat ganska mycket, har tagit extratider och bytt o haft mig pga fotboll eller för att ställa upp för kollegorna, känns så himla skönt att veta att vi ställer upp för varandra o alla vet typ att när säsongen sätter igång kommer alla mina byten ;)
Nu e d snart lite uppehåll för allsvenskan så då slipper dem mina byten :D
Vi har hunnit med mycket på vår lediga tid oxå.

Jag och Johan har det jättebra. Efter vårt lilla "outburst" som jag skrev om så har d varit som en nystart o vi e fortfarande i d här irriterande nykär-stadiet ;) jag klagar klart inte, absolut inte, känns så himla bra lixom :)

Jag har tur som kunnat prata lite oxå med Sandra o hon tyckte absolut inte att jag överreagerade på vissa saker, tror nog att d e fler som tänkt som jag oxå gjort.
Skulle egentligen till Sandra idag oxå o fixa naglarna men jag fick tyvärr avboka :/

Igår va jag på Leos lekland med Nina, Tilda-bus o Tyra-myra, där fick jag lite ont i huvudet o kände sen att mitt halsont (som jag trodde bara va sån morgon-förkylning) blev lite intensivare. På kvällen när jag o Johan skulle käka mat kunde jag knappt svälja o precis när vi skulle sova så började jag nog få feber. På natten så vaknade jag av att Johan frågade hur d va med mig. Jag hackade tänderna av frossa o han försökte lugna ner mig, och när jag vaknade senare hade Johan bäddat ner mig med både mitt täcke o 2 filtar på mig. Ganska äckligt att jag knappt minns det från natten.
Blev lite rädd för jag har inte känt mig sjuk innan o så fick jag så hög feber utan nån som helst förvarning. Jag brukar inte bry mig så mycket när d e mig själv d handlar om men ringde faktiskt 1177 o fick till mig att vila o hålla koll på febern, den har iaf sjunkit till 38 nånting nu... Jag har öppnat balkongdörren men ligger ändå nerbäddad under mitt varma täcke :)

Ska se om jag orkar laga nåt o få i mig lite mat, än så länge har jag iaf ätit glass, druckit honungsvatten, varm mjölk med eukalyptustabletter (så länge sen) när tjejerna e sjuka brukar jag säga till Johan så länge de får vätska i sig behöver dem inte äta så jag får väl tänka så nu oxå ju ;)

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards