Alla inlägg under februari 2017

Av missmaddeluttan - 5 februari 2017 20:00

Tiden går snabbt, tänk att imorgon e d redan vecka 6, va hände där lixom?
Nu i onsdags började jag jobba, d kändes otroligt skönt, att jobba e ju en stor del av mig. Missförstå mig rätt, d e sjukt skönt att va ledig men ledig o sjukskriven e skillnad. Inte minst cashen e ju oxå viktigt ;)
Jag va trött efter första dagen, på torsdagen skulle jag haft kvällen, va lite orolig o då hade finaste Marita bytt pass med mig utan att jag frågat, kärlek <3 Det va ju tur i slutänden för foten va ganska svullen på morgonen så kassapasset kom bra till pass där. Ärren svullnar ganska bra o skaver mot skorna så d ger oxå en del smärta. Fredagen gick bättre när jag väl hade plåstrat om mig o så innan jobb. Jag tycker iaf d e skönt att ha kommit igång. D va så fint när jag kom till jobb, kändes o märktes att man varit saknad på jobb både av kollegorna o vissa kunder, d e härligt.

Förra veckan fokuserade vi oss på oss själva, d har varit mycke överallt. Så måndagen hade vi myskväll hemma, god mat o lite vin, bara myste tillsammans o pratade om allt möjligt. På tisdagen åkte vi in till stan o gick på biodate. Innan vi gick in på bion hann vi med FaceTime med Ekstrands som va på Kanarieöarna den veckan, så saknade de va <3
Johan valde film, inget romantisk film, d blev Split. Den va faktiskt bra, tyckte den t o m den va intressant, det här med multipla personligheter.

Dagen efter åkte vi in till stan för att luncha o sen vidare till Båstad för att bo på Skansen som jag fick som födelsedagspresent av Johan. Jag mådde ganska dåligt hela vägen upp men när vi kom till vårt fina rum hade vi fått fruktfat o vin, så lite vila efter d så blev d bättre.
På kvällen så blev d dags för mat på restaurang Sand, där fick vi sätta ihop vår egen trerätters. Sjuuuukt gott!

Efter middagen gick vi ner till vattnet o gick en liten bit längs hamnen, sen tillbaka till rummet, d va ganska chilly ute den kvällen :)
På torsdagsmorgonen va d dax för hotellfrukost, mums :P varför e d så gott med hotellfrukost? E d bara för att man sluppit göra d själv?? ;)

Efter Båstads-trippen åkte vi inom Johans föräldrar på fika o lite ommöblering i deras nya lya. Sen på kvällen fixade vi Johans gamla lägenhet, då d skulle va visning på kvällen. D bästa va att de va intresserade direkt o de tog lägenheten.
På fredagen så storhandlade jag o sen kom mamma, då bestämde jag mig för att överraska Johan för allt han gjorde o gjort för mig o för oss, så jag o mamma tömde allt d sista i hans förråd o lägenhet. Det va iaf en väldigt glad o tacksam kille som ringde mig när jag va iväg :) en lyckad o välbehövlig överraskning för en av de finaste människorna i mitt liv <3

På lördagkvällen skulle vi fira Mia som fyllt 30år, d va en trevlig liten tillställning. Lite go mat o dricka så va livet super.
Mia fick en kryssning till Finland av oss o den blev uppskattad verkade d som ;)

Sen på söndagen så skulle vi äntligen få träffa Ekstrands som äntligen kommit hem från sin semester. Saknade deluxe. D blev taco-kväll o Leomys <3
I måndags hade vi tjejerna när dagis va stängt, det blev ännu mer Leomys, han hade köpt present till tjejerna, o d va ju highlife lixom. Det ska bli så kul o följa de tre o deras uppväxt. Tror de kommer va som syskon :)
Vi fixade d sista i Johans lägenhet, för på tisdagmorgonen hade vi besiktning o Woop Woop så blev vi av med den o nu står vi med bara en lägenhet o officiellt e vi sambos Woop Woop :D
Vi firade på bästa sätt, vi va barnvakt till Leo, vi va inställda på massa bus, hyss o mys men han slocknade redan vid 19 o sov typ hela tiden :) så när Carro o Anders kom hem fick vi lite mystid med dem oxå <3

Johan kom hem med blommor o choklad till mig efter jobb i onsdags, för att han älskar mig o för att han uppskattar mig. Japp jag blev chockad av orden uppskatta, d e inte ofta man har hört sånt tidigare i livet precis, men d tyckte jag va sjukt fint o d va uppskattat från mig oxå.

Förra veckan va en berg o dalbana, d va glädjetoppar som bara den o samtidigt kom d nåt trist så topparna dalade lika snabbt som de uppstått, men vi har fina människor omkring oss o Johan har stöttat som bara den o bara funnits där o vi finns båda för varandra <3 vi kommer klara det mesta som kommer i vår väg :) Tillsammans kommer vi ta oss igenom livets olika utmaningar.

Tjejerna har varit här hela helgen så det har varit massa mys, bus och massor av kärlek.

Imorgon e d dax för lite jobb igen, ett lite kortare pass men jag tänker plåstra om mig innan så jag inte får lika ont (förhoppningsvis) :)

Nu tänker jag krypa upp till en av de finaste i mitt liv

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards