Direktlänk till inlägg 1 mars 2017

This is it

Av missmaddeluttan - 1 mars 2017 16:48

Heeelt sjukt att d gått så lång tid, trodde absolut inte d va 3 veckor sen jag skrev.

Vi har hunnit med lite saker faktiskt, jag o Johan hann dock inte med en sak. Hade som mål att vi skulle kolla "Fifty shades of Grey" inför premiären av "Fifty shades darker" men vi e ju sämst på att kolla på film så han fick se film nummer 2 utan att ha sett nummer 1. Jag gav honom en snabbresumé så han va redo :) Tyckte faktiskt tvåan va bättre men d tyckte jag om boken oxå så d va väntat ;)
Efter bion gick vi till Paolos o käkade gott o drack sjukt gott, prosecco fläder. Smakade sommar, smakade hemmagjord flädersaft :9
Efteråt mötte vi upp Carros föräldrar på V Hotell o drack lite bubbel innan hemfärd.

Den 11 februari hade vi tänkt ha "vi blir sambo"-fest men efter allt som va eller blev så körde vi endast en liten get-together med syskon o respektive, Amanda o Johan. Riktigt trevligt blev det. Vi snackade hela kvällen o drack lite gott o bara myste, härligt när alla trivs o d blir chill.

På måndagen den 13 februari va d vår årsdag, 2 år tillsammans.
Johan jobbade o jag spenderade några timmar med min andra kärlek. Jag hade egentid med Leobus, började med att gå ut o gå, d va isigt o soligt så d va en underbar promenaddag. Sen efteråt gick vi hem till oss o käkade banan o busade. Han fick ju leka ensam i bollhavet, d va ju underbart. Medan vi lekte ringde d på dörren o då kom blomsterbud o Johan hade skickat blommor till mig, kärlek <3

När Leo åkt hem så började jag med kvällens meny.
Det blev trerätters, toast Skagen till förrätt (va tydligen populär) sen pepparbiff, sötpotatis-strips till varmrätt o till efterrätt chokladdoppade jordgubbar med fläder- o citronsorbet :9 så gott.

Efter maten tog jag fram bubbel o vi gick in i badrummet där ljusen va tända o badet stod redo för oss.

Förutom middagen fick han 2 armband av mig o parfym som jag älskar o som jag gjort liiite unik iaf.

D ena armbandet va ett likadant som han fick av mig för 2,5år sen, innan d va vi, ett armband med tjejernas namn, han fick d då som en påminnelse vad han kämpade för o att aldrig tveka på vad han gjort trots vad folk tyckte o sade om honom.
Detta gick i sönder för några veckor sen på jobb o han hittade aldrig smycket igen så jag letade fram ett likadant igen :)

Jag fick en fin tavla o min favvoparfym som inte e lättast att få tag på :D

På onsdagen hade vi bjudit hem Ekstrands på lite mat, d blev en ganska kort kväll faktiskt, men så trevligt o mysigt som alltid. Vi skulle upp tidigt på jobb på torsdagen o sen in till lasarettet för läkarbesök. Vi mötte upp Johans mamma i stan oxå. När allt va klart så åkte vi hem igen för att snart få hem tjejerna.
Jag o flickorna skulle ha egentid medan Johan skulle iväg på middag med ledningsgruppen. Vi busade o hade oss o slocknade nog alla tre typ samtidigt ;D
På lördagen kom Max o Mia o tjejerna va sååå glada. Jag hade gjort köttfärslimpa o alla bara käkade o käkade, ungarna käkar typ dubbelt så mycke som mig, d e helt sjukt.
På söndagen hade jag faktiskt tagit ett extrapass på jobb o när jag kom hem från jobb hade min underbara man hängt upp min älskade hylla som jag äntligen hade fått hem, så jävla glad jag blev, älskar när han gör såna fina saker för mig o för oss.

Efter jobb hade vi lovat tjejerna att vi skulle till Leos lekland o vi blev ett helgäng, d va mina bröder med tillhörande medlemmar o så va d Ekstrands. Tror vi alla hade sjukt skoj, vet inte om d va vi vuxlingar som va mest trötta efter detta ;)
Fast vi alla slocknade ganska ordentligt när d väl va dax.

Annars lever jag som vanligt, med mycke tankar o what ifs osv. Vissa dagar inget alls, andra dagar e huvudet helt åt skogen, jag sörjer lite fortfarande, d märktes när jag påmindes av en bild o allt sköljdes över än en gång.

Samtidigt så e jag fortfarande i en kärleksbubbla. Jag o Amanda pratade om d då den lördagen innan vår årsdag, trots att d gått 2 år så känns d ändå som igår vi tassade omkring o inte visste att vi kände så för varandra o erkände våra känslor för andra men båda trodde d va obesvarat :)

Jag e fantastiskt kär i min sambo, lika kär som då eller nej ännu mer kär nu än då o d e ju helt magiskt att man e d efter så lång tid, trodde inte man kunde va d, ja att man går upp o ner såklart är ju en självklarhet o att man får nytändning men att va konstant in love fortfarande e ju helt underbart.

Förra veckan va d mycke jobb, när jag väl va ledig låg jag hemma, hade en sjuk förkylning, men d kändes okej på fredagen, så jag jobbade igenom helgen. Lördagen va hemsk, men jag bet ihop, jag tänkte ju att d bara va en förkylning o vem stannar hemma för en förkylning?...
Fast på söndagen kändes d ändå lite bättre, så efter jobb hade vi bjudit hem mina föräldrar, Max o Mia o en del av min "extrafamilj" som jag inte träffat på år o dar kändes d som.

Johan hade aldrig träffat dem som min pojkvän, han träffade dem på min 30-årsfest men då va vi ju bara nydejtande o inget officiellt. D va härligt att han äntligen fick träffa min Agneta <3 och det va så underbart att själv få träffa henne.
Johan fick rosor o jag fick världens bästaste o godaste Agneta-kakor, alltid min favvokaka sen jag vet inte hur länge. Kvällen blev en riktig nostalgitripp från tiden på Fredriksdal o minörgatan.

Efter alla åkt hem vet jag inte vad som hände men febern slog till som bara den o hosta o förkylningen var ett faktum igen, d va väl självklart eftersom jag skulle va ledig måndag o tisdag ;) men har fått sjuka mig även onsdag o torsdag från jobb, men hoppas va fit for fight snart. Eller jag SKA bli fit for fight.
På söndag ska jag ju ha inredningsparty inne i stan men jag e frisk tills dess.
I måndags efter Johan jobbat kom han hem med en "krya-på-dig"-present, jag hade kollat på en bomberjacka på jobb o så hade han köpt den till mig, asså finaste <3 hade han verkligen inte behövt, men så fint av honom.

Idag har jag bara legat o glott på Skam, asså den serien e grymt överskattad...den e okej men folk har ju hypat den så mycke så jag hade nog stora förväntningar.
Jag e en bra bit in på säsong 2 men har fortfarande inte sett hypen....
Förstår att yngre gillar serien, för jag tror att jag gillat den när jag va yngre. Fortsätter o kolla o hoppas på att den blir mer lixom, men än så länge sjuuuukt överskattad, inte dålig men inte såååå bra som folk hypat den.

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards