Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Håll nu tummarna denna gången

Av missmaddeluttan - 6 juli 2016 21:40

Jahapp semester just nu, faktiskt helt okej, vet att många gnäller över vädret men jag bryr mig inte så mycket, klart att man vill ha sol o så men känner väl själv att d finns värre saker att gnälla över om man nu måste gnälla hela tiden, försök se d lite positivt istället.
När vi ändå e inne på d spåret med gnäll, skadorna i vår källare e värre än man först trodde, vi måste tömma ALLT, gör inte vi d kommer Balder göra det o då slängs allt. Så då e d ju tur med semester så jag hinner göra det innan tiden går ut ;) positivt tänkande Woop Woop :D

I fredags va det min älskade pojkväns födelsedag, han fick sina presenter direkt på morgonen o han verkade iaf nöjd. Hoppas iaf d va nån utav presenterna som va uppskattade, skriver ju inte alla här ;)
Samma dag va vi bjudna på en ceremoni där Sandra o Andreas förnyade sina äktenskapslöften. Det var en fin liten ceremoni ute i en typ liten glänta, hör o häpna jag grät, jag börjar kanske återfå tron på äktenskap igen, kanske älska kärleken/romantiken igen :)
Jättefint va d iaf o festen va super o vilka underbara människor de har omkring sig <3 allt kändes så familjärt, kärleksfullt av alla.

På lördagen va d dax för Leos dop. Det blev superbra, fint o mysigt o ja jag grät på dopet oxå, d va 2 tjejer som sjöng för Leo o de va så duktiga, jag älskar ju musik o förmedlar mycket känslor o tankar genom musik o när det görs bra så berör det ordentligt. Lillkillen va helt slut efter dopet o slocknade på 2 sekunder när jag tog emot honom.
Anders o Carro har ju oxå många underbara människor omkring sig, jag ser ju inte mig själv som jätteutåtriktad men d e ju kul att jag ändå fått bra kontakt med folk när vi varit iväg ändå.
Herregud med presenter lillkillen fick, så många fina saker, det roliga var att han fick EN enda dubblett, dock fick han dubbelt av en text oxå, men då vet man ju verkligen att han e nåt alldeles speciellt för dessa personer <3

Efter dopet så gick vi hem till Anders o Carro o käkade lite rester o bara myste en massa o kollade självklart fotbollen o höll på Tyskland, jag tjurade lite eftersom d både va förlängningen straffar o jag skulle upp tidigt på söndagen. Asså d måste varit sämsta straffläggningen på länge, så kassa de var. Så fort d va klart så gick vi snabbt hem för att få lite sömn :)
Jobb på söndagen innan vacay så 14:00 stämplade vi båda ut o gick hem för lite semester.
Tjejerna kom till Johan vid 15-tiden för att vara hos oss i 2 veckor, mys.
På måndagen gav vi tjejerna varsin cykel som en liten sommarlovspresent o de va helnöjda. Det krävs lite träning men snart kommer Olivia kunna skryta om hur enkelt d e att cykla ;)
Igår va vi ute en runda för Johan va tvungen att gå in på jobba fixa lite, ja precis han har "semester" ;)
Sen började d typ jätteregna precis innan vi skulle iväg.
Jag har skrivit upp mitt intresse för en marklägenhet igen o va på visning 16:30 igår, d va en likadan som förra gången, fast denna kändes lite bättre med tanke på trädgården o så, nej tanken va inte att vi skulle flytta ihop direkt men ville gärna ha nån med när jag kollar, för jag kan va lite förhastad ibland o missar kolla viktiga saker. Nackdelen e fortfarande att d e kallhyra men d får ju gå, d e ju bara o lägga undan lite pengar varje månad så man e redo för vintern, skulle aldrig tillåta mig själv att leva snålt eller kallt bara för att d e dyrare på vintern. Så håll tummarna nu att jag får den, vill ju så gärna ha mark, plus att d känns lite mer eget.
Efter visningen gick vi hem i regnet, jag o tjejerna hoppade lite i vattenpölar, jag invigde mina blommiga stövlar o min rosa regnkappa :D sen kom min familj plus Anders o Carro. Olivia e så bebiskär i Leo, d e sjukt men sååå gulligt <3
Vi firade iaf Johan, min familj ville gärna fira honom så vi bestämde oss för ett spontanarkalas för honom.
Vi käkade pastagratäng som går hem hos alla, sen hade jag gjort tårta, den fick bra betyg, även från oss inte-Tårt-älskare ;D den va faktiskt väldigt god. Han fick fina presenter, av min familj fick han p-kort på tatuering, så nu kan han äntligen få tummarna loss o göra d han vill o av Ekstrands fick han skjorta, min man klär såååå bra i skjorta.
Vi bestämde oss för att vi ska gå tillsammans på konsert, Volbeat i Malmö i oktober, så d e jag som ska hänga på biljetter, hoppas bara jag kan boka till alla nu, vi blev ett stort gäng :D
Idag har vi lekt o myst massor, va ute o gick till Bauhaus o Jula för jag har fått för mig att jag ska göra grejer men såklart va d slut, men tänkte åka till väla nån dag nu :)
Vi har kört inomhusträning på cyklarna idag. Hoppas iaf på lite uppehåll så vi kan cykla ute imorgon sen ska vi va hos mig o fixa lite, ja d drabbar ju inte tjejerna, de har ju leksaker hos mig oxå känns d som :D

Nu har jag vatt ifrån honom alldeles för länge så nu ska jag krypa nära honom o bara mysa in mig hos honom o kolla lite fotboll <3

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards