Direktlänk till inlägg 26 april 2016

Happy anniversary :)

Av missmaddeluttan - 26 april 2016 22:15

Idag är det min 9-årsdag på Maxi.

Det var 26 april 2007 som telefonen ringde o personen som ringde bokade in mig på intervju samma dag. Jag skulle ändå dit o storhandla så varför inte slå två flugor i en smäll. Jag gick på intervjun o de kunde ju inte lova mig mer än ett sommarvikariat. Samma dag klädde jag på mig i min röda skjorta o startade mitt nya arbete. Jag hade fortfarande lite timmar på fritidsgården i Åstorp men när det inte gav mer så slutade jag där och jobbade endast på Maxi resten av sommaren. Ja det skulle ju bara vara över sommaren så jag hade redan startat andra möjligheter.
Jag kom in på Blekinges tekniska högskola och började kurser där, som jag kunde kombinera med lite maxi, då jag fortsatte få extratimmar även efter sommaren, men när det blev klabb med mina inlogg och uppgifter på högskolan så kom jag efter i några veckor och valde därför att hoppa av för jag kände mig stressad att jag kommit så långt efter.
I oktober månad fick jag en fast tjänst på ca 23h i veckan, vilket e ganska bra i detta yrket.
Efter att ha jobbat i ca 3 år blev jag tillfrågad att börja jobba på en högre position, och detta tackade jag absolut inte nej till. Att inte ens behövt söka till det utan bli tillfrågad visade ju att jag skött mitt jobb och att man sett detta. Så ibland lönar sig hårt arbete och det har jag sagt från början, jag jobbar mig gärna uppåt på karriärtrappan än att ta hissen upp, det gynnar mig mer att få veta att d e jag som gjort jobbet och att det varit uppskattat.

Vem kunde ana att jag på denna plats har funnit några av mina bästa vänner, haft många "time of my life"-moments, funnit kärleken?
Jag o Johan jobbade ihop i lite mer än 7,5 år innan vi såg varandra som mer än vänner, dagligen har vi sett varandra och jobbat ihop men ändå inte sett varandra på det sättet och helt plötsligt insett att kärleken har funnits nära i allt det vardagliga.

Sen har det varit lite tråkigheter oxå tyvärr, trodde aldrig jag skulle känna mig "mobbad" av vuxna människor men det råkade jag oxå ut för men samtidigt så kommer alltid allt d positiva vinna över de tråkigheterna och jag kan idag säga att jag kunde inte bry mig mindre.

Jag började även jobba fackligt och det stärkte mig som person iaf i min yrkesroll, nu ca 8 år senare har jag avvecklat min roll mer o mer av olika skäl och det är ju tyvärr synd, men jag har valt att pausa och lämna. Förra året fick jag tillfället att gå en mini-butiksledarutbildning, den hade jag iofs blivit "lovad" redan tidigate av dåvarande chefen (även om han iofs inte va nån att räkna med i alla lägen)

Mitt jobb trivs jag med och jag vill jobba med detta, brukar ju säga till mina chefer att en dag ska jag ha deras jobb, kanske inte längre handlare men d finns några steg kvar på trappan ;)
Jag gillar mina kollegor väldigt mycket och jag engagerar mig gärna i mitt arbete och mina kollegor, klart d finns lite "bumps on the road" men var finns d inte d lixom?!

Så om 1 år nollar jag på maxi o d trodde jag inte för 9 år sen.
Jag har turen som jobbar med många väldigt fina människor och jag har även turen som träffat några av mina stora kärlekar på min arbetsplats och jag ångrar inte in sekund att d va just hit jag skickade mina papper och att jag tog chansen när den väl kom.

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards