Direktlänk till inlägg 16 april 2016

Veckan som gått

Av missmaddeluttan - 16 april 2016 16:42

Borde avsätta lite tid varje dag bara för att kanske skriva ner nåt, känns som d va 100 år sen jag skrev här.

I torsdags hade vi vår lediga dag ihop, vi sov hos Johan, vilket kanske inte va så himla genomtänkt egentligen då han väntade på sin torktumlare. Fast vi tänkte d e ganska najs o sova där o den har inte kommit innan så kommer den inte nu heller lixom. De kom såklart med den nya tumlare på torsdagen och vi kan väl säga som såhär att d va nog tur att de inte kom tidigare... Låg kvar i sängen länge o hade typ precis gått upp när de kom. Vi körde ganska chilldag fram till att jag skulle till Olympia på hemmapremiären.
Jag kunde inte blogga så tätt in på HIF:s hemmapremiär för jag va inte känslomässigt redo att skriva då. Hur härligt d än e o alla de känslor som uppstår när allsvenskan e igång så e d en uppsjö av känslor i berg o dalbana.
Vi kan väl säga då här, första halvlek ett väldigt bra spel o man kunde ana en framgång o att de kanske hittat en bra spelidé men den raserades ca 2 sekunder in i andra halvlek. Jag va så arg när först ett mål o sen kom ett andra mål. I slutet pekar domaren på straffpunkten då va jag så kokande att jag rusade ifrån läktaren o såg inte ens målet...d enda glädjande va att jag hittade HIF-napp som jag brukar ge när kompisar fått barn men som troligtvis ska försvinna, så jag va glad att jag hann med att få en till Leo.

På fredagen gick vi hem till Anders o Carro o fick träffa lillkillen. Så fin liten kille o d va så mys, blir alltid lika nervös, "kommer jag ihåg hur man håller en bebis?" Haha men på nåt sätt gör man ju d tydligen...

På lördagen va d jobb igen men på kvällen kom d peeps hem till Johan för att parta :D vi drog igång ganska snabbt o körde all in direkt med tequila o blandade satan ;)
Vi hade skitskoj o vilka vänner vi har <3
Johan blidde dock liiite för överförfriskad och ville typ att alla skulle gå så d va bara att förflytta alla hem till mig, där hann vi med lite sänghäng o tydligen mer dricka. Sen stack vi till stan o in på cardan, eller ja vi råkade dela på oss o jag hängde på Fabbe som jag träffade i stan, vi stack o shotta på steakhouse...bad idea ;)
Sen letade jag upp tjejerna inne på Cardinal, fick ju visa leg där oxå- d går bra nu ;) jag o Joanna åkte väl hem typ halv fem, hann o köpa kebab oxå så den satt jag busigt nog och åt i sängen ;) så somnade vid typ halv sex. Men blev väckt igen vid 8.
-"har jag gjort nåt eller har vi bråkat?" Fattade ingenting, men Johan satt bredvid mig o tittade på mig oroligt. Han hade ju vaknat ensam hemma hos sig o jag hade ju inte skickat mess eftersom jag inte ville störa honom.
Söt han e som va orolig att vi bråkat, sen tänkte han att vi skulle städa o jag bara:"eh nej kom precis hem så lägg dig o sov" han gjorde inget motstånd utan somnade. Halv elva vaknade vi o gick upp o käkade frukost. Jag va förvånad att d va sån röra hos mig trots att vi inte hann med så mycket hemma hos mig. När jag drog bort gardinerna stod en stor dildo i fönstret rakt upp, ni som va med på min 30-årsfest så va d den stora med sugpropp som jag fick av Sara, Jeppe o Pontus, d va den som stod i fönstret...Jodåsåatte o jag garanterar att den va oanvänd, den förlorade sin oskuld tydligen i killarnas munnar...kan dock varken bekräfta eller dementera dessa uppgifter ;D
Sen gick vi hem till Johan för att städa, direkt han öppnade dörren så klöktes han lite, d luktade inte hallon i lägenheten...han började diska medan jag tömde alla glas...men han blev bara blekare o blekare så jag tog över diskningen haha. Stackaren...
Jag va ganska pigg...ända fram till 14 sen slog tröttheten in lagom till att jag skulle jobba o då önskade jag att jag va bakis för då hade jag kunnat maskera d med chips o läsk o godis men nu va ju inget sånt alls lockande, bara sängen. Men d gick ganska fort ändå. Tur va iaf att jag missade matchen mellan Hammarby och HIF, den va tydligen katastrofal.
Jag sov till 10:30 på måndagen, sjukt- har nog inte sovit så länge på år o dar. Sen gick jag ut o gick en ganska bra runda o d va skönt, dock inte på tisdagen, hade så ont i skenbenen.
Gick ut o gick med Anders o Carro på tisdagen o vi blev hembjudna på grillning till dem på kvällen så d blidde lite mer Leo-mys <3 o så va d Champions League.
Denna dag var jag så arg så jag visste inte var jag skulle bli av, arg o besviken. Detta kom några timmar innan vi skulle va hos Anders o Carro så d va ju bara att svälja ilskan, fattar inte vad som gick så fel i allt d...

Onsdagen va d lite jobb o bara hemmamys med Johan o d va så skönt o vi lade oss tidigt för vi båda va helt slutkörda. På torsdagen kom tjejerna till Johan efter jobb, jag va där ett tag o som de saknat mig o som jag saknat dem. Så mycket kärlek. Vi började kolla på matchen sen på kvällen men Johan blidde sur så vi stängde av den o senare gick jag hem. Han skickade dock att Liverpool vände matchen o gick därmed vidare i Europa League woop woop
Igår käkade jag tillsammans med Johan o tjejerna, sen bara myste vi en massa, fick absolut inte sitta ifred heller :) Så fina jag hade köpt en mätsticka till dem i rosa från JaBaDaBaDo o Olivia blev så glad o va så tacksam. Skulle egentligen hem o göra d sista inför lördagen men blev övertalad att sova där.
Mysigast va ju imorse när det kröp upp en liten Olivia o skulle sova mellan mig o Johan <3
Gick hem en runda o fixade d sista inför kvällen, sen käka lunch o nu e jag redo inför kvällen, kollar matchen innan alla kommer.
Idag e d tjejfest med sexpartaj o d vankas fylla...troligtvis iaf ;D

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards