Alla inlägg den 5 december 2012

Av missmaddeluttan - 5 december 2012 12:43

Igår hade jag en sjuuukt bra dag! Började med att umgås med min man, sen kom Nina o Tilda. Den sötungen vaknade direkt jag kom in i bilen, hon sken upp som en sol. Vi åkte till maxi o handlade lite, busade lite. Efter d åkte vi hem till granis för lite mys, bebismys kombinerat med Tilda-bus. Vi började med att käka sallad, jag o Tilda, sen blev d lite bus o fika.
Efter ett tag va hon så trött så ingenting va bra nog åt henne.
När jag kom hem så började jag förbereda lite tacos, Sandra skulle komma hem o ha tacomys. Sjukt gott blev ju d. Vi pratade om allt möjligt, vi har ju inte träffats sen ullaredsresan o d kändes som en evighet sen!
Började även räkna lite på USA-resan, kollade upp lite parkpriser o lite utflykter osv. såklart lite shoppingmöjligheter oxå. Guuud vad jag längtar till USA, jag vill dit nu- fast samtidigt inte, vill gå ner mer i vikt till resan, d e mitt lilla mål.

I måndags hade vi KL-träff, där vi träffas utanför jobbet, umgås, pratar o så kör vi paketleken! Alltid lika kul! Vi va hemma hos C, hon har två hundar, vilket jag kom på när jag stod o väntade på samåkningen, visste inte hur stora de var o fick lite ångest. När vi kom dit så var hundarna i köket, så jag blev lugnare, C kom ihåg att jag va hundrädd, så hon va beredd. När vi hade ätit o hundarna hade vant sig att vi va där så kom de o hälsade, de va lugna o så snälla, det kändes skönt att jag kunde va omkring dem o inte känna fullständig panik. Jag gillar ju hundar egentligen men e sjukt rädd efter hundbettet. D blev ju inte bättre efter en HIF-match när polisen stod o typ hetsade sina hundar mot supportrarna.
Iaf paketleken gick bra jag vann saga form-julskålar, har kollat på dem många gånger innan, nu vann jag dem yaaay!

Btw igår när Sandra va här fick jag en julklapp, jag öppnade den först idag, d va nog bra att jag väntade, fick ju tårar i ögonen. Det va en tavla med massor av foton på oss o en text som hon skrivit. Så fint ? love you gumman sjuuukt mycke ???

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards