Alla inlägg den 3 juni 2013

USA

Av missmaddeluttan - 3 juni 2013 22:34

USA we Will comeback again.
Kom hem från USA för typ 11 dagar sen. Va förkyld när jag åkte och kom hem med förkylning, va dock frisk där emellan, så fick va hemma nån dag förra veckan, men nu ska jag sätta igång, nu ska det inte vara några sjukdomar.
Vi upplevde hur mycket som helst, vi var på universal studios igen, vi var i alla disney-parker och det var helt underbart, det var som jag drömt och ännu mer. Om jag får barn nångång så ska de lätt få uppleva disneyworld i USA. Vi åkte även till daytona beach och var i clearwater, stranden i daytona va finare och jag skulle lätt kunna ligga på den stranden hela dagarna, då e jag inte ens en strandperson. Vi shoppade en del, jag o Jonas fick köpa en extra resväska för att kunna få hem allt. Vi shoppade ganska mycket, denna gången köpte jag oxå mycket kläder, va även på Victoria secrets outlet så där försvann nog nån tusenlapp bara där ;)

Vi käkade på massor av ställen, men vi blev förälskade i red lobster, där käkade vi 5ggr sammanlagt, sen käkade vi på planet Hollywood och även på världens största hard rock café, vilka upplevelser!
När vi väl skulle åka hem kändes d både skönt att äntligen få komma hem, men samtidigt kändes d jobbigt, ärligt skulle jag tänka mig att flytta dit, tror d va menat att jag ska dit nångång, jag hittade skyltar hela tiden där de sökte folk och så :)

Btw en rolig grej, Nina har ju vatt i USA 2ggr och andra gången hon åkte dit berättade hon att vid passkontrollen hade hon blivit utfrågad om saker, t ex hur hon hade haft råd att åka dit på så kort varsel osv. När vi stod i passkontrollen så var det ganska stor man med en väldigt mörk röst som kollade våra pass, vi fick lämna våra fingeravtryck och fotograferades o så, så när vi skulle få tebax våra pass och gjorde oss redo att gå så tittade han på mig och sa med sin mörka röst: " a personal question"
Och jag blev så nervös och i mina tankar tänkte jag svara nu ordentligt, var inte hispig för då blir du aldrig insläppt i landet, lite försiktigt fick jag nog fram ett ok. "How much have you lost?" Jag blev så chockad av frågan, hade inte alls väntat mig d men fick till slut fram orden. Han tyckte iaf att d va bra jobbat, så d va lite kul, men jag va såååå nervös haha.

Amerikanerna e väldigt trevligt folk, inte bara de som jobbar inom service utan de flesta e väldigt trevliga. Jag skulle nog trivas som bara den där.
Så USA i Will come back again, vet inte när men det kommer bli av :)

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards