Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Redo

Av missmaddeluttan - 15 november 2016 13:31

Jag lever :D
I torsdags ångrade jag mig ca 30ggr/timmen att jag gjort operationen. Tjejerna kom på kvällen, de reagerade lite på att jag gick på kryckor o att jag hade stort bandage på foten, men slappnade av efter ett litet tag. Under fredagen gick d som en berg-o-dalbana. På kvällen kom Ekstrands o vi hade taco-kväll och kollade fotboll. Så mys <3
På lördagen åkte Johan o tjejerna till Landskrona för kalkonmiddag med hans familj. De åkte buss o tåg o tjejerna va helt lyriska. Jag stannade hemma, ville inte riskera nåt med foten men hade en ganska smärtfri dag så jag hoppade över lite tabletter mitt på dagen. Jag hade lovat tjejerna att vi skulle ha myskväll o kolla film allihopa tillsammans eftersom jag inte kunde vara med dem på dagen, så vi tittade på zootropolis o de va helt inne i filmen, d va nog iofs jag o Johan oxå ;)
Min "smärtfria" dag tog igen sig på söndagen, först kändes d bra o jag va med på lite aktiviteteter ståendes så senare fick foten ta stryk.
Ville så gärna fixa o dona för Johans dag (fars dag), har haft så dåligt samvete att jag inte kunde fixa o göra lika mycket som förra året så jag kanske överansträngde foten lite, till slut satt jag på en stol med benet upp på diskbänken o d gick ju faktiskt bra då. Som tur va hade jag o tjejerna valt hans present redan i somras. Det var en ljuslykta från Majas cottage där det stod "pappa, är glad att just du är min pappa".
De valde mellan den o nån tavla. Tycker d e lite speciellt när de själva fick vara med o fixa/välja.
Hade även dåligt samvete för att jag ännu en gång inte kunde åka till min pappa. Efter vi ätit skickade Max mess o efter ett litet tag kom hela min familj till oss så vi firade alla pappor i familjen <3 tjejerna blev så glada när alla kom o de fick busa massor med alla. D roligaste e att barn brukar va ganska avvaktande mot mina bröder men dessa två älskar dem o kan busa o ha sig direkt med dem.
Pappa läste saga för tjejerna innan de skulle lägga sig, så han va mer populär än oss denna kväll ;)

Jag har redan blivit uttråkad av sjukskrivningen, försöker leta projekt hela tiden nu ;D
Tror att jag har ett bra projekt på gång nu faktiskt.
Tänkte köra iväg lite filmer nu oxå, kollar ju ändå bara streaming. Barnfilmerna behåller jag o mina boxar. Disneyfilmerna e ett måste att ha kvar, plus att barnen får lite mer filmval än att glo på samma film hela tiden. Ni kan va lugna, när tjejerna e hos oss så sitter de inte framför tvn hela tiden om ni nu fått den uppfattningen.
Vi sorterade bland leksakerna igår oxå, den sorteringen kommer va ett minne blott när de kommer nästa gång men d blev bra nu iaf ;D

Julen e redan förberedd, jag e klar med alla julklappar, planeringen e typ klar oxå, jag e ju sjukskriven hela julen så jag kan ju baka o fixa inför julafton i lugn o ro. Julkorten är fixade o klara. Jag e t o m typ klar med födelsedagspresenter till januaribarn.
Johan har lite kvar så kanske kan hjälpa honom hemifrån, han fick ju min lillebror i klapplottningen.
Jag brukar ändå va klar med julklappar typ vid novemberlönen, men så fort jag fick op-tiden så tänkte jag att jag måste fixa klart allt eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera eller hur ont jag skulle ha.
Skönt dock att jag slipper all crazy peeps när de ska jaga runt efter julklappar ;)

Nu ska jag fixa lite i mitt skrivbord o allt scrapbooking-material.

XoXo


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards