Alla inlägg den 14 januari 2013

Av missmaddeluttan - 14 januari 2013 20:45

Min ena bebis e borta. Han har varit borta sen tidigt igår morse. Detta e definitivt inte likt honom. De började gå ut när de var 1 år gamla och aldrig, då menar jag verkligen aldrig har han varit ute ett helt dygn, nu har det gått 1 1/2 dygn. Jag mår riktigt dåligt, jag har ju försökt hålla skenet uppe hela dagen, men det går ju bara till en viss gräns. På jobb ringde telefonen och det var M som trodde sig ha hittat Zingo, men d visade sig sen att d inte va d, men jag e sjuuuukt tacksam att de kollade och tänkte på oss direkt.

Efter jobb kom Nina & Tilda o mötte upp mig på jobb, vi gick in o käkade på Familia, lite action på CG fick vi se.

Sen åkte vi hem till mig och gick en runda längs vägen och runt husen för att se om vi kunde hitta Zingo, men ingen Zingo...

Tilda & Nina fick mig iaf på andra tankar och det behövdes, den lilla busungen har mycke knassaker för sig men jag gillar d. Tilda kör all-in när vi umgås och tvärdäckar direkt de lämnar och så va d idag oxå tydligen    De åkte hem vid halv åtta. Hur underbart d än var, så så fort jag stängde dörren, tror inte ens de hann o lämna uppfarten satte jag mig bara rakt ner på golvet och storgrät, bara bröt totalt ihop. Tänk om han ligger skadad eller instängd nånstans och så tänker han bara att hans familj inte bryr sig tillräckligt och inte letar efter honom, det gör så ont i mig att vi inte kan hitta honom - just nu står det still på var vi ska leta efter honom. Det e ju sjukt kallt ute oxå, så hoppas han e skyddad där han befinner sig just nu.

Det tar hårt o se på Mizzy oxå som går runt o letar emellan åt.

Hon e väldigt tillgiven just nu, vet kanske inte hur hon ska hantera sin matte som gråter hysteriskt emellan åt sen typ halv åtta. Kanske tur att jag e ensam just nu.

Jag har fått otroligt fint stöd o fina ord av mina fina vänner, jag ska försöka att inte tappa hoppet - fick en solskenshistoria oxå, så får förlita mig till det hoppet, hennes katt kom tillbaka efter att ha varit borta i 1 år.

Jag vet ju att katter kan försvinna ibland och att de ofta kommer tebax och att 1 1/2 dygn inte är mycket, men för Zingo e det länge, han brukar bara hålla sig i närheten. Usch det gör så ont i mig, jag vet att han "bara" e en katt men för mig e han en av de största kärlekarna i mitt liv.

Jag vill bara ha hem min Zingo   

 

 


XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards