Alla inlägg den 17 juli 2015

Av missmaddeluttan - 17 juli 2015 11:38

Dagen efter J:s födelsedag gick vi upp vid typ 9-tiden, fixade oss o tog sen bussen in till stan, väl där va han lite irriterad för d gick inte riktigt som han ville, jag hade ju absolut ingen aning om var vi skulle nånstans. Men till slut så berättade han att vi skulle till Ven, men tidtabellerna va inte riktigt på vår sida, jag va lika glad ändå :) vi va ju tillsammans på vår lediga dag, d enda som betydde nåt för mig. När vi väl kom till Landskrona så va d lunchdax så vi käkade pizza innan vi gick ner till hamnen.

Jag e ju då en ganska dålig skåning, jag hade aldrig varit på Ven.
Vi kom dit typ kvart i tre så d va ganska sent på dagen så vi bestämde oss för att gå en runda o bara till den ena sidan. De som såg mina incheckningar på min Facebook undrade varför vi inte cyklade, men d har vi bestämt att vi ska göra nästa gång när vi har mer tid o va där.
Vädret va helt på vår sida o d va så mysigt o så himla fint där.
Jag e glad att min första gång på Ven va tillsammans med J.
Vi tog båten tebax vid kvart i sex o väl i Landskrona gick vi hand i hand in bland lite höghus mot en minigolf-bana så det blev lite minigolf oxå, jag vann inte :( men d kändes helt okej ändå trots förlust ;)
Sen åkte vi tillbaka till Helsingborg o käkade mat på Pitcher's och åkte sedan hemåt.
En helt underbar dag med massa mys o massor av kärlek <3

XoXo

Av missmaddeluttan - 17 juli 2015 10:46

Det va ett tag sen jag skrev, d e semestertider o då läggs typ all min tid på jobb :) så inte mycke tid som finns över.

J fyllde år den 1 juli, jag grattade honom redan på natten, ville ju va först :) tänkte väcka honom på morgonen med en födelsedagskaka, men han sov så sött så jag ville inte väcka honom ändå
Jag hade sagt till honom att han inte fick boka upp sig med nån annan, utan vid 16 skulle han infinna sig i min lägenhet. Han kom hem till mig o där fick han en födelsedagskaka o "tårta på burk" med ljus, sen fick han två skämtpresenter: ringklocka för sex o så fick han "kåtpiller" dock behöver han inget utav d ;)
Han fick även Bajen-boxer, de gillade han iaf :)
Jag älskar att göra o ge saker till J, han uppskattar det mesta o han uppskattar mig o d jag gör o han e inte sen på att visa eller säga d och det känns urmysigt, o ja många säger att d bara e så nu i början men om d e så, så har jag haft underbart halvår hittills ;)
Sen åkte vi in till stan för att käka, han visste inte var, men vi stegade ner mot Kings Corner o åt underbar trerätters, sjukt gott, vääääldigt mycke mat för pengarna, jag orkade dock inte äta så mycke men sååå gott
Jag trodde det skulle ta längre tid på restaurangen så när vi ätit klart bestämde vi oss för att gå en runda längs havet, vi gick ut på piren, vårt hänglås hänger fortfarande kvar på det mobila hjärtat *mys*
Sen satte vi oss på en bänk o bara pratade om allt möjligt o myste en massa, försökte dra ut på tiden så klockan kunde bli 20 :)
Mitt i allt pratade J om att ta en drink borta i norra hamnen typ Pub Ro medan jag lobbade för hampan, lite väl mycke kanske :D men d va ju så att jag fixat ihop lite av friendsen på jobb så att de skulle komma o överraska J där, till slut gick d vägen så vi traskade dit, beställde dricka o gick ut på baksidan där alla satt :) det blev en mysig kväll o han verkade nöjd, d e d viktigaste för mig.
När vi kom hem till honom berättade han att han hade gjort upp planer för vår lediga dag, dagen efter. Vi behövde gå upp ganska tidigt, sen började han vela lite o att han ville sova lite längre ändå. Så det bestämdes att vi skulle sova lite ändå.

Jag e iaf nöjd att hans födelsedag blev supermysig o hoppas han oxå tyckte d <3

XoXo



Ovido - Quiz & Flashcards