Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Nytt år

Av missmaddeluttan - 3 januari 2013 11:02

Äntligen lämnade vi 2012. Jag har inte haft ett skitkasst år, men lite kasst ändå. Jag fick ju min operation och det var en ljuspunkt under 2012 .

Sen blev jag hundbiten och det påminns jag om varje dag, dels med ett jättestort ärr som ser ut som att jag fått en blodpropp i benet, i vissa lägen kan man se märken efter hennes käkar. Mer negativt från 2012 är ju min sjukskrivning som har förstört eknomin en stor del, hur i helvete klarar sig folk som e sjuka minst 1 gång i månaden?? D e min fråga, jag hade blivit knäpp. Jag ska satsa på mindre sjukdomar 2013   


Ja 2013, jag ska till USA igen och det ska bli underbart, jag längtar sjukt mycket. Nästa gång det blir USA får det nog bli New York och LA.

Jag ska gå ner mer i vikt. Det blir en iPad inom snar framtid, dock ligger jag lite still just nu men d e ju mindre än 2KG kvar till delmålet    Vi pratade om vår lilla pakt igår och vi e fler som ska stötta varandra, jag äter redan mindre socker men vill ändå vara med i pakten för att vi ska supporta varandra. 

Jag tycker att HIF ska spela bättre 2013, gärna SM-guld kan ju jag tänka mig, börja med Svenska Cupen så att d blir EL-spel i höst   


Nyårsafton spenderades i Bårslöv. Det va sjuuukt mysigt, var dock livrädd om hunden skulle va ute eller ta sig ut eftersom enligt polisen i HBG behöver man ju inte ha koll på sin hund om den tar sig ut själv. Man vet ju aldrig om hunden är rädd för raketer eller smällare om hon försökte ta sig ut. Dock gjorde hon inte detta, fast d hände ju en liten grej och hundägaren stormade ut och då kröp jag väldigt nära Sandras hus så jag kunde ta mig in om hunden kom springande, japp så illa e d i mitt psyke. Iaf hos Sandra va d helt underbart, vi va många härliga människor. Vi började med förrätt, Toast Skagen, sjukt gott. Till varmrätt käkade vi fläskfilé med potatisklyftor. Till slut va d dax för dessert och det blev Glace au Four, det var gott, dock lite mycket mjölk för mig men d gick ner en liten bit.

Vi hade lite tävlingar, tjejer mot killar. Först tävlade vi i Raving Rabbids, kuligt spel. Den grenen killarna tyckte att de borde vunnit vann såklart vi tjejer men tyvärr gick RavingRabbids till killarna. Just Dance-omgången gick till oss tjejer of course    Den sista tävlingen var en runda TP, mitt fotbollsintresse paid of nån runda där. Vi tjejer vann den rundan oxå. Yaaay!

Nyårsafton va en väldigt bra kväll, ett bra slut på året och en bra början på det nya året.

Igår va d min födelsedag, 28 år... Va fan hände, har haft lite ångest i veckan. Folk omkring mig skaffar barn till höger o vänster, inget illa menat alls, jag tycker det är skitkul för dem, jag vet ju inte ens vad jag vill men samtidigt känner jag att jag börjar kanske bli gammal. Jag vet att många skaffar barn vid 30 men ja jag vet inte riktigt får inte rätt på mina tankar kring detta. Det har ju trots allt tänts ett hopp efter operationen att kanske en dag.

I alla fall igår va min födelsedag och jag hade bjudit hem tjejerna på lite tacos o mys. Jag hade sagt till dem att inte köpa nåt, d e ju inte därför jag bjöd hem dem, men de hade ändå köpt present, fick p-kort på Väla, d behövs ju iofs snart, måste nog köpa nåt klädesplagg snart, har inga byxor snart   

Vi käkade och sen körde vi Just Dance, ska nog bjuda hit Tilda fler gånger på dans, hade henne i famnen medan jag dansade bra träning för den armen oxå.

Jag älskar verkligen det spelet. Det var iaf en supermysig kväll.


Idag blir det nog en lugn hemmakväll, med lite dans och massa mys och egentid tror jag om inte planerna ändras.

Imorgon ska jag och max ha kalas tillsammans här hemma hos oss. Så morgondagen går till att tillaga mat och förbereda massa fast jag gillar att ha bjudningar, fixa o dona   


Nu ska jag kolla lite mer på Ally McBeal, me like   


XoXo



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards