Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Pinsamt

Av missmaddeluttan - 9 januari 2013 11:31

Har precis vaknat efter en liten nap. Har haft migrän sen i måndags, så mitt 2013 började sådär med att inte va sjuk... Fick migränen på jobb, har inte haft migrän på typ 1 år minst, så blev lite överrumplad, fick ett så kraftigt anfall att jag fick fullt synbortfall på vänstra ögat. Såg ingenting, så fort nån kom från vänster eller jag hörde ljud så fick jag vrida hela huvudet för att se. Detta resulterade dock att jag krockade med en kund, har nog aldrig bett så mycket om ursäkt som då, men hon tog d bra, förstod nog att inte allt stod rätt till hos mig. För första gången använde jag vårt vilorum oxå, somnade helt på rasten för då mådde jag skit, men jag vägrade gå hem. Fast till slut blev jag hemskickad, M sade till mig att jag va helt grågrön i ansiktet...fint. Åkte från jobb typ 19, kollade på klockan 19:22 här hemma och sov för natten.

Igår hade jag spänningshuvudvärk (vad jag trodde iaf) och sov nästan hela dagen fram till jag skulle jobba, kände mig okej då. Åkte till jobb, satt i kassan ett tag sen kom illamåendet igen och jag kände att vänsterögat inte riktigt hängde med alls, men skämdes jättemycket och hörde om det var nån som kunde stanna min tid, men gick d inte så stannade jag, men till slut kom en in ocj jag åkte hem...igen. Skjut mig! Skäms sjukt mycket. Har förnyat mitt recept, trodde inte att jag skulle behöva d igen, har känt mig så bra, men vill inte att jobbet ska lida pga min migrän. Pratade lite och trodde att det kunde bero på min stress över allt detta hemma med ekonomin efter sjukskrivningen och renoveringen. Ska ta det lugnt några dagar nu, och nu har jag medicinerna igen om det skulle behövas och sen ska jag va tebax som Madde och inte ställa till det på jobb längre.


Nu nåt kul och berätta kanske, hade kalas i fredags, jag & Max. Vi åt god mat och jag bjöd på allt julgodis som fanns kvar och rensade ut helt, nu e vi typ sockerfria i huset här    Jag fick massa P-kort på Elgiganten, så en stor del av min iPad e betald där, nu väntar jag bara på att jag ska nå mitt delmål, jag kämpar docl för det men det e än så länge inte stabilt där. Jag fick även min resväska jag önskat mig, yaaay! Vi spelade lite wii, vi körde Just Dance, me like. Sen körde vi Guitar Hero fast med hela bandet, på nåt sätt så blev d jag som sjöng, vi höll på skitlänge, men d va skoj. Kul att bara göra en sån sak så där.


Sen jobbade jag hela helgen ja och resten har jag skrivit här.


En ljuspunkt dessa två dagar e att jag äntligen beställt årskorten på Olympia. Finally! Jag , Jonas, Sandra och Martin, at Olympia mot Guld.


Nu ska jag vila lite igen och bli av med huvudvärken.


Pratade precis med jobb, fint som ringer och kollar med mig hur det är, sånt känns fint   


Dax o vila, jag ska må bra igen och inte tänka på allt annat.


XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards