Alla inlägg under juni 2015

Av missmaddeluttan - 3 juni 2015 11:05

Står fortfarande utan sovrum, hoppas så att de kan starta nästa vecka. Det måste va helt luktfritt innan de kan lägga ny matta, eftersom mattan suger åt sig precis allt så lukten måste va helt borta.
Han va där igår o fyllde på medlet o sade att han lämnar kvar medlet så kör vi resten nu o hoppas på att det e klart så vi kan köra nästa vecka, som jag håller tummarna, d enda jag vill e att städa i min lägenhet o ha d fint, rent o städat som jag brukar ha :)

Så soffan here I come again

XoXo

Av missmaddeluttan - 2 juni 2015 09:31

Många fina bilder på min Facebook o instagram på sistone, bröllop och möhippor, massa skoj och massa fint.

Nej jag e inte giftassugen nu nej. Jag vet inte ens om jag e redo att tänka i dem banorna. Jag o J pratade om sånt redan förra året, kunde jag nånsin tänka mig att gifta mig igen???
Hösten 2014 va mitt svar rakt av: Nej!

Jag har lixom tänkt att jag har förbrukat mitt bröllop, min möhippa, allt d där, jag skulle lixom aldrig va värd att få ett bröllop till, ännu en möhippa... Jag menar inte att jag ser ner på folk som gifter sig två-tre, flera gånger, alla gör som de vill, men jag kan inte se att jag skulle förtjäna ett större bröllop och tänk de gäster jag bjuder som va med på d första, de kanske skulle ifrågasätta om detta verkligen skulle hålla, klarar Madde detta? D e d som e grejen, egentligen hade jag inte brytt mig vad folk tycker men när gäller detta så dyker den tanken upp, varför?

Men en kväll i vintras när vi pratade om våra olika tankar om framtiden så sade J en väldigt klok sak som fick mig att öppna sinnet lite. Tänk om den jag träffar o d känns så rätt o att han verkligen vill gifta sig o vill ha allt d där som tillhör ett bröllop, ska inte den personen få en ärlig chans till bröllop?!
Vem e jag att säga att den personen inte ska få uppleva en så stor sak i livet?

Som sagt jag är inte ens redo tänka i de banorna än men kan tänka mig att va lite mer lyhörd i framtiden.

Det har varit så skönt att vi kunde prata om precis allt utan att ens räkna med att vi två senare skulle finna varandra, vi har lixom avslöjat många av våra tankar o drömmar, lärt känna varandra innan vi fattade att d fanns mer än vänskap o d känns väldigt bra.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards