Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Helgen som varit

Av missmaddeluttan - 28 juli 2015 14:01

Var ledig fredagen o lördagen så skönt d va o va ledig två dagar på rad, d har varit en bristvara när d e semestertider ;) jag skulle jobbat fredagen men kunde få ledigt till slut tack vare fin kollega <3

Helgen skulle gå till att fira O som fyllde 2 år i onsdags. Kommer göra likadant när A fyller år.
J o hans ex hade kalas ihop för tjejerna redan helgen innan, vet inte ens om jag va bjuden, men kunde inte bry mig mindre heller, vi firade ju på vårt sätt o d blev ju hur bra som helst :)
På fredagen så gick jag hem till J o tjejerna o åt frukost ihop sen åkte jag o Emelie in till stan o fixade naglarna ihop, snackade lite o bara va. Btw så fick hon lägenheten som jag höll tummarna för i förra veckan, härligt, så vi kommer bli nästan-grannar :)
Efter d så gick jag till Johan igen o blev väldigt fint mottagen av flickorna som blev jätteglada att jag kom. Efter lite lek o bus gick vi ut o gick en runda o hälsade på kossorna på landet och O va glad. Lilla A vägrade sova nåt den dagen, tror hon sov sammanlagt en halvtimme den dagen men lika glad va hon för d.
Vi gick till jobb o handlade lite, både till kvällsmaten o till vår stundande bakning.
När vi sen kom hem började vi med matlagningen, tacos- varje svensk fredagsmiddag ;)
O samtidigt bakade vi muffins tillsammans <3
På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt o käkade frukost, lite trist med vädret att d bara regnade typ hela tiden. Dagen gick ändå ganska så fort, vi gjorde O:s tårta tillsammans hon fick hjälpa till o smeta på allt smetande o hon verkade tycka d va kul. Tycker att barn alltid ska kunna delta på ett eller annat sätt. A satt med o höll lite redskap, som sagt känner barnen sig delaktiga så är de mer än nöjda och uppskattade.
Sen blev d lite presentutdelning och O verkade väldigt nöjd med sitt bärbara lilla dockhus, sen fick båda varsin badhanduk med hätta. Den present O skulle få har d blivit strul med från lekmer.se men men den som väntar på nåt gott ;)
På eftermiddagen så kom J:s familj på kak- & tårtkalas där O fick bjuda på sin egna tårta.
Sen va d fotbollsdags när HIF skulle spela, så vi bänkade oss framför tvn allihopa, den som va minst intresserad va nog J men han e ju lite annorlunda som e Bajen-fan ;)
HIF vann så vi va nöjda ;)
Söndagen blev d jobb tidigt o jobbade till nästan 16 o gick hem till J kanske vid halv sex-tiden. A satt o lekte i sovrummet men så fort hon hörde min röst tittade hon ut o när hon såg mig kom världens smile o sen började hon krypa mot mig direkt o skulle upp till mig, så himla mys.
Sen lekte jag med O innan de sen skulle sova.

Hela helgen har vatt mys o nu e d jobb som gäller några dagar :)
I helgen har vi lite på schemat, båda jobbar o sen ska vi hem till en kollega o fira honom o hans fru, första gången jag träffar henne. Även hembjudna till vänner som vi ska kolla upp om vi kan :)

På torsdag ska vi kanske till Danmark o bara vara o gå runt lite o njuta av varandra (om han nu kan va ledig)

Dax o göra mig redo för lite jobb

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards