Direktlänk till inlägg 13 oktober 2015

Tack för presenten

Av missmaddeluttan - 13 oktober 2015 12:05

det var ju ett tag sen detta.


Tänker börja inlägget med att tacka alla som gav mig p-kort på Ticket när jag fyllde 30 år.

äntligen använde jag dem och det blev en all-inclusive-vecka i Turkiet med Johan.

Det var sjukt underbart och komma hemifrån, att bara få vara vi, att bara ägna tiden åt varandra.


Vi åkte på tisdagen den 29/9, såklart hade jag känningar av förkylning redan på måndagen och på tisdagen hade jag även skaffat mig lite feber på det, jag har alltid en tendens att ta en liten förkylning när jag ska utomlands...men lät inte det hindra mig. Vi kom på plats ganska sent och när bussen stannade utanför hotellet blev vi båda lite osäkra, fan d såg ju inte ut som på bilderna, det va mycke finare.

Första dagen gick åt att kolla läget och så, jag ville inte riskera nåt så jag vågade inte bada direkt så vi gick en runda i Marmaris och ner till Bazaren. Jag brukar gilla shoppa men turkarna vet verkligen hur de kan få folk till antiklimax med sitt tjatande och påstridighet, känner mig så obekväm så jag handlade inget första dagen. Johan hittade "converse"-skor till tjejerna så det köpte han.

Vi försökte oss på lite poolhäng men det blev inte mycket av det, vi båda kan vara ganska rastlösa och vill hela tiden göra saker.

Så den veckan var fylld med framförallt massa kärlek, mat, dricka, sol, bad, shopping och promenader.

Ena dagen var det ju Europa League med Liverpool och vi hade hittat en bar som hette Anfield Bar så vi bestämde oss för att sitta där o kolla matchen, det va kul o kolla med så många och där va så många britter, matchen däremot va väl inte lika upplyftande men ändå.

Sista kvällen var det dax för turkisk afton, shit va kul jag hade, personalen och andra gäster hade nog ganska kul åt/med mig oxå :D Johan blev först uppbjuden av magdansösen men han tackade nej, jag blev förvånad, där stod en halvnaken tjej och försökte få upp honom men han vägrade, vad hände där? ;)

sen när det var tjejernas tur så drogs jag med upp och vi fick dansa en o en med magdansösen, jo då o där fick man ju lite applåder och t o m så att nåt par berömde mig till Johan, Man e väl på gång ;) haha


lyckades charma en hel del personer både barn och upp till en pigg 84-årig danska, vi dansade o tjoade ihop och hon höll igång, en riktig krutkärring, sån ska jag bli ;)

Morgonen därefter va d knappt så jag vågade se varken personal eller andra gäster i ögonen, fast d försvann lika snabbt, vafan bjuder gärna på mig själv om det ger folk ett leende eller gott skratt i livet. Ett skratt förlänger ju livet, så nu hoppas jag att de alla lever länge o väl :D

Jag som e sämst på att pruta, det hade jag redan sagt till Johan innan vi åkte att han får hjälpa mig med det för jag kan verkligen inte pruta, Gissa vem som prutade mest av oss, jag bara körde på, blev lite stolt över mig själv där ;D

På tisdagen skulle vi åka hem, och ingen av oss ville hem då, jag hade lätt kunnat stanna några dagar till och bara få vara i vår bubbla. Vi landade på kastrup typ halv 1 på natten och missade då sista tåget hem, men det gjorde inget vi hade ju varandra o e d nåt vi kan så e d att fördriva tiden o bara hitta på saker ihop, flygplatsen e ju stor lixom.

Verkligheten slog till alldeles för snabbt, många måsten när vi kom hem :(

Det var första gången jag va på semester med bara pojkvännen, har alltid rest i sällskap med fler, så va lite orolig att jag skulle bli knäpp att d bara va vi två, men trivdes ju hur bra som helst bara vi två.

Vi hade iaf en supersemester ihop och jag hoppas på fler semestrar ihop.

 


XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards