Direktlänk till inlägg 7 december 2016

Skrivkramp eller känslostorm

Av missmaddeluttan - 7 december 2016 12:47

Jag lever...känns som att mina inlägg börjar så här ganska ofta nu, jag vill skriva men jag får en blockad känns d som, har ingen aning om varför men jag kan just nu inte riktigt sortera o få rätt på allt jag tänker o på alla känslor inom mig.

Kan iaf berätta att d va 4 veckor sen jag opererade min fot o d går framåt. Jag e trött på att gå hemma, men efter lördagen/söndagen så har jag förstått lite o att tänka på mig själv. Tog stygnen i torsdags, jag va pigg o glad, såg fram emot att stygnen äntligen skulle tas o jag kunde bli av med d stora förbandet som jag gått med i 3 veckor. Väl inne hos distriktssköterskan så pratade vi massa o jag va med o tittade när hon tog stygnen o d va inget konstigt med det lixom. När hon skulle ta sista stygnet vid stortån så började jag känna mig lite konstig o tänkte: "kan inte va hungrig nu, åt ju innan" o när hon va klar så fick jag bara ur mig: "skulle jag kunna få ett glas vatten?" Hon reste sig upp, sänkte ner mig direkt o öppnade fönster, sen satt hon sidan om o pratade med mig innan hon fixade vatten till mig. Efter ett litet tag kom hon in med vatten och sade till mig: "du kan snart få resa dig, nu börjar du få färg i ansiktet igen och verkar lite klarare nu." Till slut kunde jag få lämna när hon såg att jag klarade av det men hon sade till mig flera gånger att sånt händer o man kan inte kontrollera allt i kroppen tyvärr, tror hon märkte att jag kände mig väldigt obekväm att visa mig svag.
Så ja, jag heter Madde o höll på att svimma när de tog stygnen i foten ;D sjukaste ju, har klarat av andra saker men d skulle jag inte klara av att fixa lätt.
Foten halverades direkt kändes d som, o min kära klumpsko e sjuuuukt stor, men foten e inte tillräckligt liten för att komma i en sko ännu...så jag får ju dras med klumpen ett tag till.
Dagen innan hade vi "råkat" boka tid för tatueringar på mig, Carro o Anders så på torsdagseftermiddagen blev d ännu en tatuering på kroppen. Även om d va spontant så hade jag bestämt mig för texten redan när jag o Johan va i Turkiet men jag ville inte tatuera mig där då för tatuera sig i Turkiet e nog inte riktigt jag faktiskt, men nu har jag iaf den.

På lördagen så hade Johan pokerkväll här med grabbarna o jag satt o glodde på fotboll hela kvällen. D e ganska mys faktiskt o bara vara när de spelar poker, konstigt nog tycker jag om o bara sitta bredvid, kolla o lyssna på dem. Jag e ju precis ingen hejare på poker så d e bara skoj att se o höra, och fatta nada ;)
Under kvällen messade jag med Carro o vi bestämde oss för lite lussebak o kolla fotbollen tillsammans på söndagen.
Så söndagen blev bestämd att vara hos dem med bak, fotboll o lite grillning. Sjukt mysigt som alltid. Min favoritkille va glad som alltid, jag o Johan badade honom o allt o bara myste massor, helt underbart.

Jag har denna veckan försökt vara still o vila foten ganska mycket för den har svullnat lätt på kvällen o jag vill inte råka ut för nåt som kan försena att jag får börja jobba så nu ska jag ta d lugnt. Vi har personalfest på lördag, o allt hänger på foten om jag ska med eller inte. När den jävla p-festen äntligen e på min lediga helg så kommer d nåt annat emellan d va väl fasiken ;D tror d e nån som inte vill att jag ska va med på de festerna o ändå e jag inte värst på dem ;P

I måndagskväll hade vi en Kl-träff, vi brukar försöka ha d en gång om året runt julen o spela julklappsspelet. Det e lika trevligt varje gång :) har tur som har så många fina kollegor omkring mig, det va ju mer kul o träffas nu när jag inte träffat dem på hur länge som helst känns d som.

Det saknar jag o d tar hårt på mig, att va ifrån jobb o va ifrån d sociala. Vet att jag skrivit d innan men som sagt jag e en jobbmänniska o älskar att ha d där sociala hela tiden.

Nu e d dax för lite lunch. Om några timmar kommer Johan hem o då blir d räkor, mys osv.

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards