Alla inlägg den 15 februari 2016

Av missmaddeluttan - 15 februari 2016 16:28

Vi hade en riktigt mysig torsdag tillsammans. Morgonen började hur bra som helst. Att vakna upp tillsammans o kunna ligga kvar utan att nån utav oss har nåt som måste göras e väldigt sällsynt i vårt förhållande, men samtidigt så e jag inte så ledsen över det för vi uppskattar vår lediga torsdag så himla mycket då. Käkade en låååång frukost och gick sen ut en runda. Jag överraskade med egengjord smörgåstårta, first time ever o han tyckte om den, den såg faktiskt god ut o jag e lite nöjd.

Jag e ju sjukt hård mot mig själv, ser ner på mig själv rejält. Försöker komma ifrån det, va på en föreläsning på onsdagen, trodde den handlade om ledarskap inom jobb, men den va ännu bättre, du är VD i ditt liv. Jag tänker ge mig an detta, det händer verkligen inte på en dag men jag tänker ge d en chans o ska lyckas.

På fredagen va jag oxå ledig, vi hade tänkt åka på bio med mina bröder o min svägerska men d slutade med att vi kollade film hemma hos mig, käkade varma mackor. Det blev pannacotta oxå, hade lovat Max att jag skulle göra hallonskalle-pannacotta o han åt jävlar i d :D
Jag fick rosor, en liten kärleksnalle o ett hjärta med gelehjärtan i av Johan inför vår 1-årsdag som va i lördags.

Sen kom ju lördagen, jobbade först o sen så va d dax för babyshower. Träffade Carro på jobb o jag va så rädd att jag skulle försäga mig nu när dagen äntligen kommit o man har lixom klarat o hålla d så länge som vi gjort så ville man inte sumpa d. Anders borde få en medalj för att klarat hålla d hemligt så länge ;)
Så efter jobb va d hem o fixa till mig o packa ner presenterna. Vid 18 tänkte jag att jag skulle gå men Johan hann hem innan o ville pussa mig innan jag skulle iväg, så mys.
Sen smet jag iväg när jag kom dit så höll alla på med dekoration, dukning o matlagningen. Jättefina människor som Carro har omkring sig, det var kul o träffa alla.
När Carro o Anders väl närmade sig Hyllinge kom nervositeten, tror vi alla va jättenervösa när dörren väl skulle öppnas :)
Hon såg ut som hon blidde glad iaf och det kändes som det va uppskattat. Maten va jättegod o när den väl va uppäten så fick hon sitt första uppdrag, alla gäster hade tagit med varsin bebisbild och hon skulle para ihop bilden med rätt person, min blev fel men hon hittade den till slut (när d endast va 2 kvar) ;)
Sen va d frågesport, jag o Ellinor tittade på varandra några gånger, vissa frågor va inte riktigt för dem som aldrig varit gravida ;)
Tårtan då, my god! På tårtan va d en bild från deras ultraljud o sen när du skar i den så va den både rosa o blå inuti, den va sjukt god o inte alltför söt, d hade hennes vän gjort bra.
Efter tårtan va d dax för presenterna. Det roliga i detta e att blöjtårtan va d enda som vi hade pratat ihop oss om, vem som skulle fixa den, sen hade vi inte pratat ihop oss mer o ändå fick dem inga dubbletter. Jag va ju ganska nervös över min present, jag hade köpt en sån fylla-i-bok för barnets första år o jag va lite nervös över att d kanske e en sån present som måste komma från familj eller att föräldrarna själva köper det. De hade ingen sån bok o den jag hade köpt va jättejättefin, om jag nånsin skaffar barn så ska jag ha en sån ;)
Jag gick hem vid typ halv elva, skulle upp o jobba tidigt på söndagen, gick inom killarna o fastnade där lite. Sen när vi väl gick o lade oss så piggnade jag till. Det kan va så irriterande med killar, de lägger sig på kudden o somnar direkt o sen man själv kan ta hur jävla lång tid som helst. Jag kunde iaf inte somna öht så jag gick ut o lade mig i soffan men kunde inte somna där heller för jag hade så mycket tankar i huvudet helt plötsligt....
När klockan ringde o jag skulle upp va d som om nån kört över mig 50ggr...med en buss eller nåt.
D va bara o bita ihop o gå o jobba, d kändes som om nåt kastat grus i ögonen på mig o varje gång jag blinkade ville jag nästan slita ut ögonen...
Efter jobb gick jag hem till Johan, där va fotbollen igång o d va en glad kille jag möttes av.
Det va alla hjärtans dag igår men d har inte vatt nåt som jag eller vi brytt oss om, vi visar vår kärlek alla dagar om d nu e d som man ska göra just på alla hjärtans dag. Förra året hade vi en middag med mina bröder o svägerska o vi drack lite o bara va. Det va lite kul o läsa på Facebook när vissa personer antagligen försökte övertyga sig själva om hur bra d va att va singel o inte brydde sig om alla hjärtans dag. Det roliga va att d va mest singlar som just påpekade att d va alla hjärtans dag hela tiden ;)
Vi firade istället vår 1-årsdag eftersom vi va på olika håll på lördagen. Jag gav honom en tavla med vårt datum på. Han hade gjort god middag, fisk med ris o så drack vi vin till d o bara mös massa. O till efterrätt åt vi lite glass o sen åt vi chokladdoppade jordgubbar som "snacks" så himla mys.
Jag e nyfiken på vad vår framtid har att ge oss och jag e inte nervös för vad som kan komma, för med Johan känner jag en trygghet. Tänk att det redan gått 1 år och så mycket vi har hunnit med. Fortfarande sjukt kär, fortfarande pirrig i hela kroppen av honom, fånigt leende på läpparna när jag ser eller tänker på honom.

Idag har jag varit ledig, kände mig lite krasslig imorse men känner mig bra nu så d va nog bara morgonsjuka med tanke på hur lite sömn jag fått de sista dagarna :)
Snart kommer Johan hem, som jag saknat honom idag, saknar honom typ alltid när vi inte e tillsammans. Idag har dock varit en sån dag där jag bara vill krypa upp i hans famn o bara mysa in mig o känna hans värme <3

Håller på med maten just nu, potatisterriner med fläskfilé, ska bli gott, va sjukt sugen på fläskfilé idag.
Nu ska jag göra mig iordning innan min man kommer hem.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards