Alla inlägg den 13 mars 2016

Av missmaddeluttan - 13 mars 2016 23:14

Har jobbat ikväll, e helt slut i huvudet, tur jag inte haft saker som jag behövt ha lagt väldigt mycke tankekraft på idag ;) men jag har ju jobbat på iaf.

Började morgonen med att bli attackerad av tjejerna, d har blivit en grej, varje gång jag sover där när de e där så går oftast Johan upp med dem först o så ligger jag kvar o efter ett tag smyger de in för att se om jag e vaken o då klättrar de upp i sängen o attackerar med både pussar o kramar, vår lilla morgontradition
Sen käkade vi frukost o sen gick vi alla o lade oss i vår säng igen o bara myste, tror alla va trötta idag. Efter lunchen gick de o lade sig o jag smög hem för att förbereda mig inför jobb.

Melodifestivalen skapar ju alltid diskussioner o va d rätt eller fel osv.
Jag har läst väldigt mycket om Frans o vad man tycker om både honom, låten osv. Det mest skrämmande tycker jag att d e många vuxna som säger o tycker saker hit o dit om honom men tänker ni oxå på att han fortfarande är ett barn, killen e 17 år! Att han e kändis ska inte spela roll för han e fortfarande 17 år gammal. Jag får lite ont i hjärtat när man läser folks kommentarer på olika medier. Nu vet jag att många tänker eller vill säga att han har valt att finnas i rampljuset men ska man behöva ta vad som helst? Även kändisar är människor och har känslor eller tar åt sig. D e väl ingen som tycker om att få hatiska eller ja småaktiga kommentarer om sig, eller e jag helt fel på den?!

Btw hade man kunnat hade jag bara röstat på Måns igen för låten tillsammans med barnen va d bästa i hela finalen ;)

Nu ska jag krypa nära min boyfriend o bara mysa o somna sniffandes på honom <3

Imorgon e d dax o fixa naglarna o qualitytime med finaste <3

Gonatt finisar

XoXo

Av missmaddeluttan - 13 mars 2016 00:31

Pappa firades igår o som vanligt blev det mycke skrattande o skämtande. Johan har iaf överlevt familjemiddagar med oss o han e ju kvar ;)

Idag har jag jobbat, d va riktigt segt först men sen jävlar tog d fart. D e ju kul när vi väl får saker att göra o tiden går snabbt. När jag kom hem hade jag tänkt sova en timme men d blidde inte så dock. Sen kom tjejerna till Johan o sen kom mina bröder o Mia oxå med lite mat. D va ju sent så tjejerna va trötta, synd att de kom så sent ju men Johan jobbade o kunde inte precis fixa sig ledig.
Sen har vi kollat på Melodifestivalen som resten av Sverige typ. Olivia ville inte riktigt sova utan ville ligga o mysa hos mig i soffan så hon va med o kollade lite mello hon oxå.
Jag e helt okej med vinnaren, tycker om lilla Frans :) Nu efteråt har vi suttit o kollat massa youtube-klipp, bara massa musik. Jag säger d ännu en gång, jag borde leva i en musikal, jag älskar musik o min tatuering e sååå jag "where words fail music speaks" kan jag inte sätta ord på vissa saker/känslor så kan jag alltid hitta musik som kan förmedla d jag känner.

Oh förresten idag har jag faktiskt varit duktig o använt mina glasögon hela dagen, försöker vänja mig både vid utseendet med bågarna o sen styrkan i glaset såklart. Tack fina ni för komplimangerna, ni e för söta <3
När Johan såg mig med dem första gången igår va kommentaren: "hett, vi får nog strunta i kalaset ikväll, vi borde va hemma istället" d tar jag som en väldigt positiv komplimang ;)

Nu har mina bröder o Mia åkt hem o vi ska väl krypa till sängs.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards