Alla inlägg den 24 mars 2016

Av missmaddeluttan - 24 mars 2016 23:03

Ja d va ju ett tag sen, jag lever :)
D har varit jobb o lite sådär inbokad med nåt hela tiden.
Sen allt vardagligt som ska hinnas med, har haft strul med en bank hur länge som helst o än har d inte löst sig helt sinnessjukt, tur att min huvudbank e mycket bättre ;)

Förra veckan va Anders o Carro här, käkade exotisk fläskfilé älskar det, har förstått nu att d e Johans favvorätt oxå ;) sen efteråt kollade vi fotboll o jag bjöd på polly-kladdkaka. Den va så perfekt och fick egen hashtag: #DetKnullarIMunnen :D ja d kom många olika beskrivningar på denna kladdkaka, så perfekt va den, fast att jag gjorde den redan kvällen innan.

På torsdagen hade vi myskväll o kollade fotboll o Liverpool gick vidare Woop Woop
På fredagen så kom Joanna hit o vi hade vinkväll, d började lugnt o vi premiärsmakade ett rosé jag hade beställt, en mini-BIB på 1,5l, den va god, den va så god så vi tömde den o sen drack vi 2 flaskor till, detta va då under hela kvällen :D
Vi pratade o pratade, skrattade en massa o jag hade sjukt trevligt med henne, trodde iofs inget annat d e ju en underbar tjej :) vi planerade även lite partaj oxå så d blir väl lite galej under april månad ;)
D lär bli fler vinkvällar ja d kan bli bara vanliga kvällar oxå, d e ju inte så ju :D

Jag sov hemma eftersom, ja ni vet ju vad jag känner, Johan hade tjejerna o jag vill inte sova där eftersom jag druckit o alla sover i samma rum, tycker inte d e rätt mot barnen. På morgonen fick jag en överraskning, d ringde på dörren tidigt men jag fick springa o leta efter byxor innan jag hann öppna, men då hann Johan öppna dörren o där stod han med två överlyckliga tjejer som bara utbrast: "MADDE" o sprang in o kastade sig i famnen på mig, asså denna kärlek :)
Direkt gick de in i mitt lilla sovrum o fram med alla leksaker, d vet dem iaf var d e ;) fast Alicia ville helst leka hos mig, hon hade tydligen frågat om mig hela kvällen o sen på morgonen <3

Efter ett tag gick vi hem till Johan så vi kunde börja förbereda lite inför kvällen, Olivias tårtbjudning som sen blev Hugos 10-årsfirande. De hade fått omålade påskägg av mig så de fick rita/måla dem så vi kunde fylla dem med godsaker, ni kan va lugna de fylldes med majssnacks. :)
När de skulle sova middag smet jag iväg o åkte till väla för att hämta hugges present o sen till jobb o handla d sista.
När jag kom hem till Johan va de vakna igen så vi skulle göra tårtan men bottnarna var förstörda o jag fick panik, men Johan sprang iväg till jobb o handlade färdig botten.
Sen va d Äggmålning o de verkade ha skoj med det, tycker d e kul att se dem trivas eller ha kul med alla saker jag/vi försöker hitta på med dem :)
Sen kom Martin, Max, Mia o "barnen" ;) så vi fixade d sista innan mamma o pappa kom.
Sen käkade vi mat, kändes som jag gjort mat till 1000 o tjejerna gillade pastagratängen som både Hugo o Maya älskar :)
D va mycke bus o d e inte lätt att lugna ner en tjej som vill leka, stimma o busa för att skona henne mot hostan så d va fullt ös på Olivia trots hosta. Tårtan gick hem direkt, den gjorde vi bra, orange tårta med grön vaniljkräm. Sen fick de sina påskägg o påskpresent, de käkade som bara den, så nästa gång ska vi nog göra gips-tjofräs som jag köpt till dem.
Hugo öppnade sina presenter, av oss fick han modellbyggsats av en monster truck :)
När tjejerna somnat så kollade vi på gladiatorerna o Maya somnade på soffan, kändes som att vi alla droppade lite efter en kväll med mycket stoj o stim ;)

På morgonen vaknade vi ganska tidigt. Stackars Olivia ramlade o slog sig, så Johan o hon satte sig ute i soffan o när Alicia vaknat ordentligt gick vi två ut oxå. Jag satte mig på kanten av soffan o hörde på Olivia hur hon snyftade, tänkte ju att d värsta e ju nu att hon e otröstlig o vill säkert ha sin pappa eller mamma nära (med d värsta menar jag inte nåt mot dem som pappa o mamma utan att jag trodde inte att jag skulle kunna trösta eller va nära när hon va så ledsen) så jag höll mig i bakgrunden lite för ville inte tvinga mig på henne.
Men faktiskt kröp hon upp till mig o satt hos mig o till slut så snyftade hon inte längre o hade lugnat sig.
Hon va ändå så pass trygg o litade på mig när d kanske egentligen va en sån situation där ingen annan kanske räckt till mer än föräldrarna.
De va båda väldigt maddiga, d känns lite extrajobbigt o lämna dem då oxå.
Jag vet inte om jag bryter några regler nu eller vad man får säga och inte säga men jag tänker skriva det här, jag älskar verkligen tjejerna och jag är sjukt glad att just dem är Johans tjejer. De e så fina, de sprider både glädje o kärlek till oss.

Passade på att gå hem när de sov middag, Johan skulle jobba i några timmar efter att tjejerna hade blivit hämtade.
På kvällen va d semifinal i svenska cupen, jag tror Johan va på väg att börja gråta i slutet, d va ingen bra söndag för hans fotbollslag <3

Måndagen va d kvällspass på jobb så då hände inte jättemycket här hemma, jag kollade Disneyfilm o den va så söt, hade helt missat den filmen, inside out
Tisdagen började med jobb och sen skulle jag hem snabbt för jag visste inte när jag skulle få besök :)
Sen kommer d en tjej som jag träffat en gång innan när jag precis hade flyttat hit, en tjej med utstrålning som jag vet inte vad och vi bara snackade som att vi känt varandra sen innan. Asså Katarina du e ju en sjukt trevlig, söt o mysig tjej :) vi kommer nog ha många roliga stunder i framtiden ;)
Som sagt vi pratade på som bara den och d va riktigt trevligt, sen körde jag o Johan tacokväll när hon hade lämnat.
Igår va jag ledig och gjorde absolut inte så jättemycket, körde färgning av fransar och toning av utväxten så man kan väl säga att jag satsade på helrenovering eller ja uppfräschning iaf, sen blev det även bullbak.
Va jättesugen på fläskpannkaka så det fick bli det till kvällsmat och så kollade vi andra filmen av Hobbit, mys.

Idag har jag oxå varit ledig, och vi bestämde oss för en tripp till Ullared, d va jag, Mia och Maya, så mys :)
Tänker chocka er, handlade faktiskt "bara" för 1600kr, va händer lixom?? ;D jag köpte iaf allt d som jag har letat efter ett tag nu. Så d känns bra iaf och jag handlade inte massa onödigt. Fast bäst va ju att mina glas va där, Johan köpte 12st till mig då när jag skulle flytta hit o d va ju 2014 och för ett tag sen gick ju ett vinglas sönder o jag va typ förstörd, när jag såg dem idag så kutade jag nästan för att hinna med o ta, fast d va ju ganska många där nu men vågade inte riskera nåt ;D
Sen storhandlade jag på jobb o sen har vi chillat o kollat på Johans älsklingar, både Jessica Andersson i arga snickaren VIP och sen hon "blonda" i svenska mästerkocken.
Nu har vi krupit ner under täcket, dax o nanna innan d e dax för jobb imorgon.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards