Alla inlägg den 21 december 2015

Av missmaddeluttan - 21 december 2015 16:58

Det går verkligen sjukt snabbt nu. Förra veckan gick så snabbt, mycket jobbande, julhandeln e igång o d märks. Lite trist dock för Johan får ju jobba väldigt mycket nu, men tar hand om honom när han kommer hem. Han har ju inte mycket att gnälla över här hemma kan jag tycka iaf ;)
I torsdags va jag o Johan ute på väla o fixade sista sakerna inför julen. Så nu e nog alla paketlekars paket klara.

Torsdagen va även mina föräldrars bröllopsdag, de har varit gifta i 32 år, sinnessjukt. Tycker d e fint att de varit gifta så länge. Jag har ju haft turen att bo tillsammans med båda mina föräldrar, med tanke på att d e ganska ovanligt nuförtiden.
Det tänker jag på ibland, på tjejerna lixom, Olivia vet hur d e att ha haft båda sina föräldrar ihop men Alicia har aldrig varit med om det och kommer aldrig nånsin få veta hur d e att bo med båda heller men samtidigt hade varken hon eller Olivia velat att deras pappa skulle må så dåligt som han gjorde innan o när han e så lycklig som han blivit så har han oxå med det blivit en jättebra pappa och har förutsättningarna att bara utvecklas hela tiden. Han e redan en jättefin pappa även om han tvivlar ibland av olika anledningar.

Jobbhelgen e över oxå, den va hektisk o idag har jag jobbat lite, gick in extra för vi hade ingen på tidningarna så d va bara att ta leveransen :)
Ska jobba ett minipass imorgon men då har vi jullunch så d gör inte jättemycke då ju ;) onsdag blir d mitt ordinarie pass.
Jag o Johan e lediga ihop på julafton så d ska bli mys att få vakna med varandra o bara vara på förmiddagen. Sen vid Kalle anka så kommer hans familj hem till honom, d faller sig väl ganska naturligt att jag som flickvän sen typ 10 månader tillbaka e med o träffar hans familj till jul...ja tydligen inte för alla då ju...
Sen på juldagen jobbar jag ett kort pass, d e ju röd dag så dubbelt betalt-jatack :D o tjejerna kommer på juldagen oxå. Sen ska vi fira jul med hela min familj på annandagen, ska bli kul att fira jul med småbarn igen :) jag längtar jättemycket faktiskt
Så om jag inte bloggar innan torsdag så skriver jag redan nu:
God Jul, hoppas er jul blir precis så som ni önskar och stressa inte ihjäl er, ta allt som det kommer och bara njut av familj o vänner <3

XoXo


Ovido - Quiz & Flashcards