Alla inlägg den 29 december 2015

Av missmaddeluttan - 29 december 2015 22:59

Julen e äntligen över. Allt e utstädat, borta, nerpackat- just gone lixom.

Vi firade jul i lördags med min familj, det blev hur bra som helst. Det började lite sådär, en liten tjej som blev så trött o gnällig o tänkte då att kvällen kommer bli underbar...men d blev den, hon lugnade sig o när alla va på plats så gick d bra.
Vi kom ju först såklart till Max o Mia, Olivia va helförtjust i Max direkt, de har ju träffats innan så va inte ett dugg orolig över det.
De fick träffa sina "kusiner" nu o alla trivdes bra ihop, d e ju klart d e ju stor åldersskillnad men d blev ju ändå kul. Min lillebror har då en genomgående lägenhet så de sprang runt runt runt. D va så kul när de lekte tillsammans o nästan varje gång Alicia tagit ett varv o hon såg mig så sprang hon till mig o skulle krama mig o sen tillbaka o springa runt o samma visa nästa varv, d va så kul för hon tog sats från köket med armarna uppsträckta för att kramas o sen vidare igen. Hugo o Maya gömde sig för Olivia o vid några varv så hörde man Olivia:"var e duuu nya kompis?" Så jävla gulligt.
Julklappar fick tjejerna som bara den o de va uppskattade så d va skoj. Jag e bara så glad att allt funkade med min familj o barnen, för så som både jag o Johan känner så e d vi ett bra tag till o då e d viktigt att allt faller sig naturligt o blir bra i slutändan. Tjejerna verkligen mös när vi satt hela familjen o sjöng tillsammans, Alicia klappade o såg helt salig ut o Olivia försökte hänga med i sångerna.
Tjejerna va igång länge så vi passade på med paketleken men d va ju intressant så Olivia hoppade upp hos Johan o Alicia satt hos mig, men hon va så trött så hon slocknade i min famn så för en gångs skull va jag lugn vid spelet, d e jag aldrig i vår familj ;)
Sen när vi kom hem bestämde sig Olivia för att hon va ju absolut inte trött o skulle definitivt inte sova, gissa vem som somnade först? ;) Alicia däremot sov dåligt under natten så när Johan inte hade fler sätt så kom d en liten Alicia till min famn, han sade att han vet ju att då sover hon o mycke riktigt hon slocknade o sov resten av natten.

Förresten glömde ju berätta om mina julklappar från Johan, på julaftonsmorgonen fick jag ett fint hjärta med texten: "Every lovestory is beautiful, but ours is my favourite" blev så glad, sen på kvällen gav han mig ett stort yankee candle, jag e för snål för att köpa d själv så jag blev jätteglad, d va ett av dem som vi hade kollat på när vi va på väla. Johan hade även sagt att han absolut inte skulle köpa parfym till mig eftersom jag har en parfymfetisch o har sjukt många redan, men han hade fått idétorka så jag fick en presentask med 3 parfymer från Rihanna. Jag va lite skeptisk då jag e ganska fruktig av mig o va rädd att de kanske va för tunga för mig så på juldagen fick jag lukta på lite tester på jobb o va nöjd, och när Johan fick lukta på den jag tagit på mig va den mer än godkänd så jag beslutade att den ska jag ha o nu använder jag den flitigt ;) han e bra han, min man <3

Vill avsluta mitt inlägg idag med att säga:- jag har aldrig någonsin utgett mig för att vara tjejernas mamma, inte heller har jag tänkt säga att jag e deras mamma o jag har aldrig tänkt att ta d ifrån tjejernas mamma!
Jag har även valt att inte bemöta hennes spydiga/småsinta kommentarer på min Facebook/instagram som hon har gjort till o från sen förra året för att jag tänker inte sjunka till det, plus att allt som skrivs på sociala medier går att få tag på o tjejerna ska inte kunna säga att jag sagt eller gjort elaka saker mot deras mamma. För min egna skull kunde jag inte bry mig mindre om vad hon tycker o tänker om mig, så länge inte barnen far illa utav det i slutändan, för mig e det de som e viktigast o borde vara prio Ett för oss alla.

Idag valde hon o hennes kompis att kommentera på en status jag lagt upp, en status som va lite rolig som kom upp för att jag hittade plastmat i min väska o skrev om det. Antagligen där då tyckte väl dem att de va jätteroliga i sina kommentarer, fast med en hel del sarkasm i tonen. Som sagt jag bemötte inte detta utan struntade i d men jag hade underbara vänner som oxå såg den lite elaka sarkasmen i kommentarerna o röt till, och eftersom jag valt att inte bemöta nåt sånt så känns d fint att nån annan bara röt till som sagt, väldigt tacksamt. Dessutom så ännu en gång förnedrar hon/de sig själva. Sen Johan blev ensamstående pappa har hans första prio varit tjejerna, han har tagit in EN enda person i deras liv och ändå lyckas man kasta mer skit på honom o mig som flickvän som ändå varit med honom i typ 1 år. Han har aldrig tagit in tillfälliga personer i deras liv utan som sagt EN person.

Jag är deras bonusmamma o jag e glad att just dem är mina bonusbarn och jag behöver inte lägga upp hur bra jag e som bonusmamma eller hur mycket jag älskar barnen hela tiden på varken insta eller facebook, d viktiga e väl att de vet d än att sociala medier får veta d, räcker med deras kärlek som bekräftelse :) lägger hellre upp på vad vi gjort isf eller vilka bra dagar vi haft.

Nu tänker jag krypa ner o somna nära min man, min vinst i allt detta

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards