Direktlänk till inlägg 1 februari 2016

Får man det?

Av missmaddeluttan - 1 februari 2016 17:15

Sjukt att d redan e februari...
Va ledig i torsdags oxå o d va lite så slappedag, skulle träffat en kompis men hennes dotter blidde sjuk, inte skoj med alla dessa sjukdomar för de små :(
Hade bestämt med mamma o åka in o hämta min köksmaskin vid halv sju, så skickade iväg ett sms o frågade när mister trodde han slutade, så jag tänkte att jag försöker fixa maten så den va klar tills han slutade så hann jag käka innan jag skulle iväg. Sen ringde han hem o sade att han blev sen o jag berättade att då fanns d mat till honom sen när han kom hem o inte med nån speciell ton eller nåt utan bara välmenande o fick känslan av att han blev kort mot mig o som att d va fel att jag gjort maten tidigt eller att d va fel att han fick mat senare. Så jag undrar ibland va d e han har fått va med om tidigare. Han kom hem innan jag stack o vi hann o äta tillsammans o d va inget konstigt där. Sen stack jag en runda. Va hemma ganska snabbt igen o kom hem till en fantastiskt glad o mysig pojkvän (?!) resten av kvällen va hur mys som helst. Hade köpt nutellasemla till oss, men d va liten besvikelse, ska göra egna sen istället o ge d en chans till ;)


På fredagen slängde jag i toning i håret o fixade massa med mig innan jobb. Johan kom inom mig en snabbis innan han skulle iväg på en Tura. Sen va d dax för jobb, när jag sen slutat så va d hem o skulle sova direkt o hade inte hört nåt från mister o jag vill inte heller va den tjejen som sitter o messar hela tiden när han e iväg med andra, man måste kunna få ha tid utan varandra oxå. Dock kom han efter bara ett litet tag, inte jätte-nykter men han slocknade snabbt ;)


På lördagen va d dax för kalajs för Mia. Johan va liiite seg men han fick en återställare direkt hos Max o Mia o ja jag va inte sen på att ta lite dricka heller ;D d va så mysigt, vi drack o pratade massa o såklart gjorde jag bort mig 100 gånger men d bjuder jag på, e jag ju så trög så att jag bara pratar utan att ens tänka en millisekund innan så kan d lätt bli fel... Jag visade Max en av mina spellistor på Spotify o den va verkligen nostalgi o han blev helt förälskad, vi började dansa o minnas en massa fint.
Åkte hem i ganska god tid eftersom jag skulle jobba tidigt igen på söndagen. Vi måste nog hitta nån dag så vi kan ha en liten get-together.


Jobbade söndagen o sen hem till Johan, han skulle ha poker med grabbarna, jag skulle umgås med Carro men den stackaren va sjuk så jag kollade på när de spelade poker plus att jag glodde på fotboll.

Ledig idag, har varit hos Sandra o fixat naglarna, jag e så sjukt glad att jag har henne i mitt liv. Underbart fin tjej o vän <3 Naglarna blev sjukt bra, hon använde sig av min kärlek till kopparfärgen så jag fick franska med koppar, me like so much.
Sen va jag på jobb o hämtade ut mina skor, jag blev sååå förälskad i dem när Amanda lade upp sina, så jag letade upp på nätet sååå fina :) beställde direkt när jag hittade dem...såklart ;)


Har precis kollat på little couple, fortfarande lika fina människor. Jag blir så varm i hjärtat att d finns så fina o varma människor.
Tänkte börja ladda upp inför kvällen, e ju deadline day. Förra året satt vi med dator o tvn för att få all info om alla transfers. Ja för er som inte vet eller har intresse så e d såklart fotbollsrelaterat o ja ni behöver inte säga d, vi vet att vi e ganska nördiga ;)
Innan så satt inte jag o kollade deadline day utan typ höll reda på info från typ tidningar, men sen träffade jag Johan o blev lika nördig ;)

Kan man vara FÖÖR kär? E jag FÖÖR kär? E d dåligt isf? Jag vill ju lixom inte va för mycke så d driver bort kärleken och jag vill inte va en sån klängig eller needy så att d blir för mycke. Har iofs gjort ganska klart att jag inte vill bli behandlad hur som helst o att jag inte tar vad som helst. Ändå ibland känns d som att jag skulle kunna göra eller ta vad som helst ändå (nej han behandlar inte mig illa öht så kan vi räkna bort d) Känner mig som en liten skolflicka när jag ser honom. Känslorna e lika starka, om inte starkare för varje dag som går o d e väl lite d som gör mig rädd ibland-kan d bli för bra? Eller e d så här man kan o får känna?
Här kommer en annan sjuk sak, inte denna lördagen som kommer men nästa har vi varit tillsammans i ett år o fortfarande så e vi så nykära, nästan så där äckligt nykära o nästan cheezy-sleezy ;)

Nu kom Johan hem så då ska d fixas mat o mysas, idag ska vi käka torskrygg, broccoli o vitvinssås (rekommenderad av Jirre)



XoXo


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards