Direktlänk till inlägg 21 februari 2016

Eye-opener

Av missmaddeluttan - 21 februari 2016 14:11

Jag kände att jag behövde skriva detta för mig o min egen skull, jag vill att detta ska va en liten reminder till mig själv när jag får en sån svacka o bara ser till d yttre och ser ner på mig själv.

En liten beskrivning av mig, jag e en väldigt naiv och väldigt godtrogen människa, tror att alla e goda personer och försöker se alla som snälla o just goda människor, det har jag fått lära mig att så är ju verkligen inte fallet. Har ju råkat ut för en del personer som är elaka rakt igenom.
Sen e jag för dumsnäll som ändå ställer upp för folk som egentligen trampat på mig osv. Dock de som verkligen inte förtjänar en ny chans kommer heller inte få det- jag måste tänka på mig själv.

Nu har jag då verkligen råkat ut för en riktig eye-opener. Under många många år har jag oftast sett ner på mig själv, jag har sett alla andra tjejer som mycket vackrare/snyggare/finare osv. Ja alla andra har varit bättre än mig lixom...

Men det kvittar om personen e smal, tjock, kort, lång, snygg, ful osv. Du kan operera dig "snygg" & hit o dit, men matchar inte ditt inre med utsidan så kan d kvitta. E ju inte trög, e man ute på krogen så e d ju utseendet d enda du ser men i längden när man får se d verkliga jaget i personen o det visar sig va skit så försvinner även personens utseende ju.
Jag har aldrig sett d så innan, men d stämmer ganska bra, har ju träffat på en del personer i mitt liv o har nu insett att d kvittar hur de ser ut, en elak människa kommer aldrig kunna bli vacker. De som e fina rakt igenom blir oxå de finaste människorna utseendemässigt oxå. Det gäller både killar o tjejer tycker jag.

Det roliga i d hela e att jag ändå alltid själv sagt att d e insidan som e d viktigaste för mig, men när d gäller andra personer som tänker så, då har jag inte trott dem pga att man kan ju inte gilla nån som mig när alla andra då va bättre än mig (mitt egna psyke som ställt till d)
Jag ska försöka förändra mitt sätt att se mig själv, jag har ju blivit starkare de senaste åren men ibland har man lite svackor men nu vet jag iaf att d kvittar, en elak människa kan aldrig bli vacker.
Vill ju då oxå säga att jag har världens vackraste vänner i mitt liv, både på insidan och utsidan <3

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards