Direktlänk till inlägg 2 mars 2016

Detta kan ju inte va sant

Av missmaddeluttan - 2 mars 2016 18:40

Asså detta e ju inte sant, jag har blivit sjuk igen...jag tror att jag blir knäpp på detta. En gång i januari o så nu oxå, ja jag fattar att d inte e mycke, men jag brukar inte bli sjuk så ofta längre. Jag brukar alltid säga att d nog sitter lite i psyket oxå när d handlar om sjukdomar o nu när jag tänker på d så har jag ju vatt lite i berg o dalbana, ledsen o så hit o dit. Men denna omgången började i måndags, d bara slog till. Jag o Johan åt lunch o sen typ 2 timmar senare så va jag helt boomstopp i huvudet kändes d som o hans kommentar när han såg mig: "var e tjejen jag åt lunch med?" Tack verkligen ;)
På kvällen så gick vi in o lade oss redan 19:30 så sinnessjukt, va helt utslagen :)

Förresten i fredags va vi ju på date, d va så mys, vi åkte in till stan o gick en runda längs havet innan vi gick till restaurangen o vi pratade om allt möjligt o bara myste o njöt av promenaden. Även om d va kallt så kände jag inte kylan så mycke för jag bara njöt av att gå där i mitt älskade Helsingborg med killen jag älskar. Når klockan närmade sig 20 gick vi till
Via 95. Vi hade bokat bord för räkfrossan, kostade 95kr/person. Dock va d typ långbord o de hade tryckt ihop så mycke så man satt kloss på varandra, vilket va trist...
Dock va jag varken nöjd eller imponerad när vi fick våra platser, duken va helt nersölad, min tallrik va smutsig o ingen servett framdukad. När servitören väl kom...efter ett tag så hällde han upp vatten o då ser jag att där e typ räktjafs i glaset så jag ger honom glaset o säger att d vill jag inte ha så han tar glaset men jag får aldrig ett nytt. Sen kommer han med korg med både räkor o bröd o då får jag be om en tallrik ännu en gång. Det var fullbokat men ska man ha en sån här sak så får man kanske begränsa lite eller iaf inte ta sittningarna så tätt så man inte hinner att fräscha upp osv. Han hade typ inte tid med oss öht o brydde sig knappt om oss, när vi bad om mer räkor så sade den första att ni får ta d med er servitör...han som typ struntade fullständigt i vårt bord..sen kom en tjej som hjälpte oss istället.
Sen när vi då skulle betala så gick han fram till Johan, tog för givet att han skulle betala då fick jag nog o slängde fram mitt kort bara på pin chi lixom o han fick definitivt inte dricks av oss. Jag o Marita va på Via 95 i somras o blev otroligt otrevligt bemötta av personalen där, det va en person (vi tror att d va en av ägarna) hon va jättetrevlig så hon blev det som va bra från den gången. Så tänkte jag att räkfrossa e ju nåt för oss o tänkte att okej jag ger Via 95 en chans till men d blev definitivt inte bättre upplevelse, vilket e synd för där e mysigt. Så nästa date blir definitivt inte där. Jag kan tyvärr inte säga att jag rekommenderar stället.
Men vi gjorde d bästa av situationen, d skulle inte förstöra vår kväll :)
Det blev ju en lyckad kväll, Johan fick ju följa med hem efter dejten ;)

På lördagen hade jag stängning så efter jobb åkte jag hem till Carro o Anders. De hade käkat ihop med Johan så där satt vi ett tag, tiden gick sjukt snabbt helt plötsligt va klockan halv ett. Så då pinnade vi hemåt o sov hemma hos Johan, vi va båda lediga på söndagen så vi hade bestämt oss för att bara vara hemma o mysa. När d va dags ligacup-finalen så kom Anders o Carro till oss o vi käkade ihop. Tycker om dem sjukt mycket o d e kul att vi bara kan umgås sådär utan konstigheter o d måste lixom inte va en massa omkring eller konstlat.

Ja måndagen va ju som sagt som den va, skulle träffat Sandra men vi fick avboka o d va kanske tur med tanke på hur förkyld jag va o så hade minibästis oxå blivit sjuk :'(

På tisdagen va jag ledig men låg typ o vilade fram till mamma slutade jobba för då skulle vi till smarteyes. Jag skulle på synundersökning o d va dax för nya glasses o ville ha nån med som kunde va med o ge råd. Domen blev att min syn försämrats, han rekommenderade att jag borde ha mina glasögon alltid...
Så kul att de glasögonen jag hittade allra först va dem som både jag, mamma o båda killarna som hjälpte mig va dem som jag valde till slut. Så om 2 veckor har jag nya glajjor o förhoppningsvis mindre huvudvärk när jag äntligen slipper anstränga ögonen så himla mycke.
Kände mig lite piggare sen efter storhandlingen oxå o på kvällen trotsade jag förkylningen o vi gick på bio med mina bröder o Mia. Vi kollade på Zootropolis som jag längtat så himla mycket efter sen i julas :D
Den va bra, hade ju förväntningar att den skulle va sjukt kul, den va rolig men inte så rolig som jag hade hoppats på. Älskar flash, mitt nya smeknamn e ju tydligen Flash ;)
Men efter bion va jag typ död, hög feber o kunde knappt andas.
Imorse va d dax för jobb, jag borde inte jobbat men gick dit eftersom jag hade öppning, men när tillräckligt med personal hade kommit gick jag hem. När jag kom hem så stupade jag direkt, jag vet inte hur länge jag sov men d kändes som hur länge som helst. Fixade lite mat nu ikväll o nu har jag bäddat ner mig i soffan igen nära Johan.
Snart e d dax för lite Premier League, kan hända att jag somnar i Johans knä men d får han stå ut med ;)

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards