Direktlänk till inlägg 4 mars 2016

Tidsfördriv

Av missmaddeluttan - 4 mars 2016 19:24

Jag har varit hemma från jobb nu i 2 1/2 dagar, jag har alltså ökat mina sjukdagar från 2015 med 100%
Skjut mig!
Igår kollade jag på typ 100 filmer kändes d som. Jag har varit jättesvag, haft feber till o från hela tiden o värk i kroppen, min näsa e typ skinnflådd efter allt snytande, jag har knaprat alvedon o missbrukat otrivin mentol i mängder känns d som.
Idag e jag liiite piggare men d märks att jag varit sängliggandes i några dagar för d e inte mycke jag orkar göra, räcker att gå runt i lägenheten så e jag nästan helt slut. Imorse va jag fortfarande nerslagen men d har som sagt bättrats på :)

Något jag tänkt på nu när jag bläddrat omkring på min Facebook har ju haft ganska mycke tid nu ;)

När en kille lämnar en tjej, då e d så himla synd om tjejen, killen som lämnat e så hemsk, han har troligtvis hittat en annan, han är en kåtbock som inte kan hålla sig till en tjej osv. det verkar iaf alltid som att tjejen har massor av anledningar att skylla på alla andra än sig själv, ja ursäkterna brukar hagla. Tjejen som blivit lämnad kan tydligen bete sig hur som helst för d e fortfarande så synd om henne som blivit lämnad...

När en kille blir lämnad så kommer frågorna:
Slog han dig? Var han otrogen? Ville han inte stadga sig? Har han träffat nån annan? osv.

Varför e man så hård mot killarna? Vi alla e väl människor och det finns ju alltid en anledning och hur den e så e d nåt mellan de 2 personer i förhållandet ju.

Det kan ju vara så att tex tjejen som blivit lämnad kan ha varit den som betett sig illa, behandlat sin kille illa, kan ha varit otrogen eller så e d så att killen helt enkelt förlorat sina känslor för tjejen. När en tjej lämnar sin kille behöver d inte handla om saker som killen gjort mot tjejen, det kan ju vara så att man är i olika stadier i livet, känslorna har kanske svalnat, träffat någon annan. Som sagt det kan ju vara av olika anledningar, men vet du inte anledningarna så kanske det är av en anledning- du kanske inte ska veta!

Till alla omkring som verkar tycka att de ska veta, lägga sig i eller bara vara pain in the ass, uttala inte er innan ni hört de riktiga versionerna, för d kan skada mer än ni tror. Tro mig jag vet!

När jag lämnade mitt ex kom frågorna direkt om han slagit mig, om han träffat någon annan, sen vet ju alla ni som känner mig vad som sades om mig oxå, det som fick mig att förstå att alla människor är absolut inte godhjärtade.

Jag lämnade mitt ex för att jag inte längre var kär i honom, jag hade gett oss många försök i 1 1/2 år för att jag ville inte lämna ett såpass långt förhållande bara på en handvändning. Det finns några anledningar till men de kommer jag aldrig berätta här, så utelämnande kan jag inte vara, varken mot mig själv eller mot mitt ex.
Vi sade att va d meant to be så va d o då skulle vi hitta tillbaka, men sen hände saker som fick mig att tappa tilliten helt o jag visste att d aldrig skulle bli vi igen.
Jag hade bara berättat detta för mina närmsta vänner hur jag kände o vad jag ville göra, de stöttade mig hela tiden, några visste ju vad jag hade känt redan innan oxå så det kom inte som en chock för dem. Att Johan fick veta såpass tidigt som han fick e fortfarande för mig ett frågetecken, inget mot honom men jag har alltid velat hålla uppe en fasad att allt e bra, och att jag bara berättade d för honom sådär e lite sjukt, fast senare fick det kanske honom att öppna sig för mig om sitt.

Men som sagt det finns alltid 2 versioner, du bör inte lägga dig i för det är inte din ensak om det inte är ditt förhållande och elda inte på om personerna i förhållandet lägger ut sin egna ilska eller sina ursäkter på sociala medier för du vet kanske inte hela bakgrunden och tänk på alla de personer som påverkas runtomkring av det förhållandet på något sätt.

Nu ska jag snart sätta igång svenska mästerkocken o sen blir d nog sova.

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards