Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

En vecka bara sådär

Av missmaddeluttan - 9 mars 2016 13:49

Jaha tiden springer iväg igen ja, när jag låg hemma sjuk då kunde tiden minsann inte springa iväg... Nu e jag iaf på fötter igen o har börjat jobba igen

Detta är ett väldigt luddigt inlägg, så nu har jag iaf förvarnat ;)

Jag har märkt att jag har gått in i en bubbla, ingen bra bubbla egentligen för jag har börjat förbereda mig. Nästan som att jag känner på mig att nåt kommer hända, jag backar och tar avstånd från personer. Jag vill inte tillåta att någon ska få såra mig, just nu. Saker går ganska bra just nu o då brukar d resultera i att nåt kommer gå fel. Vill inte säga i vilken relation d e som jag känner så här just nu, varken om d e arbete, vänskap, familj eller kärlek. Jag vill bara få ut tankarna ur mig o jag använder ju detta som min avlastning o skriver av mig här. Har tröttnat på att folk tar mig för givet, jag vill andra människor väl men för det ska man inte ta mig för givet.
Även om jag försöker att inte visa nåt utåt att jag tar åt mig vissa saker så tar d hårdare än man tror ibland. Jag har mycket känslor o bryr mig mycket om saker o människor, kanske för mycket ibland. I jobbet e jag mer säker o tar inte åt mig allt som sägs om mig, men som privata Madde tar vissa saker hårdare, såklart inte allt. D beror väl lite på oxå vem d e som säger sakerna eller ja d kan ju va sättet de behandlar en på oxå ju, d e ju känsligare oxå.
Eller som bilden jag lade upp häromdagen va så klockren, "nåt som är irriterande e när någon förväntar sig/tar för givet att det ska vara okej för dig, men när du gör samma sak mot dem så e d inte längre okej."
Ungefär den känslan har jag fått några gånger på sistone.


Tjejerna kom till Johan i fredags, jag va bara där o sade hej, eftersom jag varit sjuk ville jag inte vara där för länge och för jag skulle iväg på lördagsmorgonen så jag ville sova hemma. Det visade sig att Olivia fick feber på natten o hade kallat efter mig, men Johan hade fått trösta henne sen ändå :( stackaren.

Senare på lördagen gick jag o hämtade Johan o tjejerna så vi gick ut en runda så de fick lite luft.
Olivia var väldigt maddig, jag fick inte gå långt ifrån henne, o hon skulle ligga i mitt knä hela tiden den stackaren. Vi käkade lite gott o bara va. De somnade efter lite lördagsmys, kryss i taket så kollade jag o Johan Melodifestivalen...
Jag sov där den natten, under natten hade det tillkommit en person i sängen o helt plötsligt hade varken jag eller Johan nån plats kvar i sängen, att en sån liten människa som Alicia kan ta en hel dubbelsäng ;D

Söndagen blev en mysdag innan d va dax för mig att gå hem... När jag kom hem fixade jag lite o kollade sen lite fotboll. Kollade både Hammarby o Liverpool...
Vill mest bara glömma den dagen faktiskt av olika orsaker.

I måndags jobbade jag första gången sen sjukdom, som sagt märktes att jag varit dålig, plus att jag va ensam med typ 1300 arbetsuppgifter men jag hann klart innan mötet. Det va inte bara jag som hade mycket den dagen iaf, lite lättnad i det tuffa ;)
När jag kom hem gjorde jag pizzabullar (Johan bestämde maten) samtidigt som jag började röja lite o fixa. När han kom hem så käkade vi o kollade tv, vi va dock båda trötta så vid typ 22 gick Johan hem, han skulle ha tjejerna på tisdagmorgonen.
Jag somnade kanske vid halv elva efter att jag städat lite i badrummet :D

På tisdagen gick jag upp vid halv nio o städade resten av lägenheten, såg ju ut som ett bombnedslag här efter min sjukvecka. Jag vill alltid ha ordning omkring mig, jag tycker inte om oordning eller mycket saker överallt, det ska vara enkelt o snyggt. Man ser folk som sitter o skriver att de e bättre föräldrar eller bättre människor för att de har lite damm i hörnen, jag ser mig varken som en bättre eller sämre människa för att jag vill ha ordning o reda. Dömer heller inte folk för hur de har d hemma, men hos mig vill jag ha ordning bara. Jag städar inte frenetiskt utan jag har alltid ordning istället, även när vi har barnen så försummas inte dem för att jag vill ha d rent o snyggt, underhåller man d så e d ju inget som tar tid.
Sen kom Johan på snabbislunch, han hade ju ingen lunch med sig till jobb eftersom den skulle jag ta med mig när jag började för han skulle ju oxå jobbat sent men eftersom inte tjejerna kom till honom på morgonen så började han tidigt ändå.
Sen va d dax för jobb, jag hade o göra hela kvällen :)

Imorgon e jag ledig o d ska bli lite skönt även om jag inte jobbat mer än 3 dagar men som sagt lite tröttare när man varit dålig :)

XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards