Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Knasdrömmar o lägenhet

Av missmaddeluttan - 31 mars 2016 20:30

Det känns som att våren äntligen e på gång, även om d kommer lite setbacks då o då :)

Vad har hänt?
Jag hade många konstiga drömmar förra veckan, förra måndagen hade jag en dröm som satte sina spår i mig och mitt psyke. Drömde att jag blev gravid och jag födde barnet o allt va fint o lyckligt och helt plötsligt förlorade jag mitt barn, det va en fruktansvärd känsla, jag vaknade och kände att jag hade gråtit i sömnen, vet inte hur länge jag hade gråtit men den tomma känslan i mig följde med mig även i vaket tillstånd, d va riktigt sjukt.
En natt drömde jag att jag va förlovad, först med Johan men sen va d nån annan person fast när jag sen skulle gifta mig så va d bara med mig själv...vet inte hur d ska tolkas :o
Fast dessa drömmar kanske betyder nåt bra, d kanske e nån/några i min närhet som borde kolla om de e gravida och/eller kanske väntar en förlovning bland mina/våra vänner ;)
Det var iaf många drömmar den veckan som va konstiga o påverkade på ett eller annat sätt.

Men helgen gick fort, på påskafton så när jag kom hem från jobb (stängde redan 20, lyx va??! ;) ) så käkade vi lite påskmat, bara jag o Johan o d va mys.
Påskdagen då gjorde vi inte mycket, jobbade igen o sen bara mys hemma.
Jag tog extratid på måndagen, dubbelt betalt e ju alltid positivt :) fast på morgonen när klockan ringde va jag inte lika begeistrad av att ha tagit en tid ;D
På måndagen kom en alldeles underbar och fin kille till denna världen, e så glad för er skull Anders o Carro, när ni skickade meddelandet så blev jag så glad o lycklig o tårarna fanns nära kan jag säga.
Satt o fikade med Joanna när messet kom så vi va "tvungna" att gå en runda på familia för att kolla kläder, har ju redan nån present klar ju ;)

På tisdagen va d dax för d inte så efterlängtade tandläkarbesöket, men jag fick väldigt godkänt-stämpeln på tänderna så nästa besök blir inte förrän nästa år. Alltid lika nervös varje gång, dels oxå för att jag e lite rädd men oxå att höra om att man kanske har dålig tandhygien :) världen e bra liten, när jag går in i huset där tandläkarpraktiken ligger så ser jag ett namn på en utav hyresgästerna men tänker d kan ju inte va han men när jag googlade visade sig va precis den personen jag tänkte. Sjukt att efter så lång tid vissa saker ändå kommer upp o påminner en.
Efteråt åkte vi till Lager 157 men shoppade nästan inte nåt, sen lite fix o så. Förresten vilken jävla tur jag har, började städa när jag kom hem o höll på i badrummet hittade jag gröna fläckar på golvet o kollade var de kom ifrån, såg jag att röret till toan va helt grönt i böjen upp, visade sig att röret hade ärgat så felanmälde d direkt och d visade sig att d va hål på röret o vet inte hur länge till d hade klarat sig...

Igår jobbade jag och efter jobb va d dax för en lägenhetsvisning, hade sagt innan att va d kallhyra va jag inte intresserad, men ändrade mig lite när jag va där, d känns ändå bra o d va en mysig lägenhet. Frågan kom direkt om vi skulle flytta ihop, men än så länge e d inget bestämt om nåt sånt men jag hade gärna velat ha lägenhet på markplan, med uteplats :) den e lika stor som min lägenhet så d handlar inte om större lägenhet heller. D känns lite mer eget eftersom jag inte riktigt är en lägenhetsmänniska.
Så nu får jag o gärna ni hålla tummarna att den blir min :)

Idag kom de igen o fixade min toastol, d va typ vatten överallt trots han hade stängt av vattnet men efter lite torkande o städande så va d klart :) så nu hoppas vi att allt håller.
Fick även hälsa på de nyblivna föräldrarna o lillkillen När allt lugnat sig hoppas jag få lite bebismys. D kommer va en awesome liten familj d e jag 100 på <3


Idag har tankarna varit mycke till min bästa väns lillasyster. Jag kan inte ens föreställa mig vad hon gått igenom men jag beundrar hennes styrka och hoppas att hon oxå kan få ett lugn. Idag fick en väldigt fin kille ett avslut och jag hoppas han får vila i frid nu, för mig kommer han alltid vara den fina kille som jag minns honom och det kan ingen ändra på.


XoXo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards