Alla inlägg den 14 november 2012

Av missmaddeluttan - 14 november 2012 21:46

Hitills har jag haft en bra vecka.

I måndags åkte jag till läkaren i Lund på återbesök 2månader efter OP.

Jag har gått ner som de flesta brukar efter 2månader och 16CM runt midjan, tyvärr så läser jag mycke om andra, men ska försöka att inte jämföra, för mig e ju detta bra, med tanke på att jag inte klarat själv att gå ner så mycke så e d ju bra ändå   Läkaren pratade lite om operationen, att jag skulle se det som att operationen var som ett årskort på t ex. viktväktarna eller ett gym, för att gå ner i vikt måste jag själv underhålla, om jag inte går ner  i vikt, så gör jag fel/äter fel. Operationen hjälper mig att äta rätt, den straffar mig så fort jag äter fel, för fort OSV.

Under måndagen träffade jag även Sandra, Nina & Tilda. Vi shoppade present till Elian, jag köpte en t-shirt med rolling stones och ett par jeans. Sandra köpte en Supermandräkt. Vi va på Väla, d va så mys, jag & Tilda sprang o kollade shopping överallt, vinkade i skyltfönstren o lite bus såklart   

Sen va jag även o klippte mig, en gammal klasskompis flickvän som jobbade där, pratade om en massa. Helnöjd med håret, kommer nog boka tid hos henne igen. På tisdagen åkte jag o Sandra hem till Granis o fick träffa sötaste Elian. Sååå mysigt med bebis   D va så härligt o träffa Granis igen, d va ju så längesen... Saknat henne som bara den.

Efter d va d lite plikter, på kvällen hade vi ungdomsträff med ungdomsgruppen. D va goa tjejer som kom, hoppas de kommer igen och att d väckte ett intresse o att de vill komma tebax.


Idag så åkte jag, Nina o Tilda ut på Väla igen. Vi käkade lite lunch, o sen gick vi i lite butiker. Så jävla kul hade jag, när jag sade: "Shoppa-aaa" till Tilda så klappade vi händerna, sen gjorde hon d själv varje gång jag sade det, hon kommer bli en mästarshoppare tror jag    När vi närmade oss skyltfönstret med en låtsashund i började hon vinka innan vi ens kommit dit, bra minne på lilltjejen. Hon va inne i typ alla butiker, stackars Nina jagade, va lite snäll o jagade henne emellan åt. Sen åkte vi till jobb, så jag kunde möta upp Sandra, vi åkte hem till henne, för att sen åka in till stan o käka innan bion. Valde att käka på Panda...igen, denna gången fick vi inte ens menyer, för de tänkte att vi visste ändå vad vi ville ha, e d ett tecken på att vi käkar för ofta på Panda?!   

Sen va d äntligen dax, klockan blev 17:30 och Breaking Dawn började. OH MY GOD vilken film, ska inte avslöja men guuuuuud!!! Jag kan avslöja att jag började iaf gråta lite. Jag satt i mitten mellan Sandra o hennes lillasyster, d va vid nåt tillfälle i filmen, som var ganska chockartat då knep de mig, båda två....vad hände där lixom?? Ska nog bjuda mannen på bio på måndag o gå o se Breaking Dawn en gång till


Nu kom Jonas hem, d blir Just Dance nu innan sänggång


XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards