Alla inlägg den 12 november 2015

Av missmaddeluttan - 12 november 2015 12:58

Igår va sista utbildningsdagen på mini-BLU, så nu e vi klara. Det känns fruktansvärt bra, asså jag tyckte d va kul med utbildningen men ibland kändes våra hemuppgifter som att de skulle typ ta all tid men vi lyckades på alla :) gjorde ett sluttest o jag va säker på att jag inte skulle klara d o jag va 100% säker på att jag gjorde bort mig totalt på en fråga and Guess what, just den frågan hade jag rätt på, jag gjorde räkneuppgifterna så snabbt att jag blev nervös när alla andra satt så länge med dem.
Sen vann jag fasiken Ica-frågesporten över alla grupper Woop Woop

Igår kväll kom Emelie o Sandra hit o vi vinade lite o snackade massa. Sandra e en gammal barndomskompis o nu bor vi i samma håla igen lixom o fått kontakt igen så himla kul.
D va så gott med vin oxå, känns som längesen.
Jag o Jirre pratade om just d i helgen. Ni vet ju hur min förra sommar va o d e ju d som man kopplade mig med då, jag va typ aldrig nykter förra sommaren. Jag använde alkoholen för att fly mitt liv, för att slippa va i verkligheten. O så pratade vi om nuläget o jag dricker inte alls ofta nuförtiden o jag sade att Johan har tjejerna när jag e ledig o vill ju va med dem oxå o jag dricker inte när tjejerna e där, vill inte dricka i barns närhet när de e så små. Man behöver inte bli berusad eller så men varje gång man dricker om så ett glas så påverkas kroppen på nåt sätt. Dessutom sover vi alla i samma rum o d e ju inte rätt mot dem att de ska inandas mina ångor då. Ni kan tycka jag e löjlig men jag känner så o för mig går alltid barn i första hand. Barn e ganska försvarslösa o jag har sett o hört om så mycket där alkohol varit inblandat så kanske därför jag reagerar som jag gör. Jag har gjort d misstaget innan o drack med kompis som hade minstingen hemma, men som tur va var jag så pass klar ändå att jag hade koll på läget medan mamman blev väldigt onykter, men hon gjorde inte d igen för samvetet kom ifatt o hon kunde erkänna sitt fel o d e ju ändå bra. Efter d så har jag sagt att när d e så små barn så vill jag inte o när vi varit hos folk eller folk kommit till oss har de accepterat d väl.
Hade barnen varit äldre o sov i egna rum hade jag kanske känt annorlunda oxå, men Jirre blev förvånad o trodde inte d om mig men han förstod va jag menade o accepterade d.
Jag slutade med den ständiga onykterheten när jag väl kom till ro i mig själv o kunde va mig själv igen. Sen när jag o Johan började dejta så har d vatt vin nångång så men inte ofta. D sade jag nångång till honom oxå, han drack mer innan men när vi väl började umgås efter våra förhållanden o då sade han att han behövde inte dricka längre, han använde nog oxå d lite för att fly sitt liv iaf vad jag kan tänka mig nu i efterhand lixom.
Jag tycker d e mys o bara typ ta ett glas vin då o då så får passa på när tjejerna inte e där :)

Idag e d jobb som gäller så borde göra vid mig nu snart.

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards