Alla inlägg den 20 november 2015

Av missmaddeluttan - 20 november 2015 16:01

Jobbhelg framför oss.
Men först bio ikväll o se sista Hunger Games, jobb imorgon o sen lite party på kvällen/natten faktiskt.

Ja förra helgen va ju inte riktigt något man önskade nån i världen o jag har nog påverkats mer än jag trodde. Jag blir så arg o ledsen för allt hat som finns, d e ju detta krigsflyktingarna försöker fly ifrån o ändå drar man alla över en kam. Det gör ont i mig att det finns så mycket hat. Tänker även så här (kanske naivt) men tänk om d blir krig, Sverige kommer inte kunna hållas utanför o tänk om d e du som måste fly från ditt hem, dina saker, kanske din familj/släkt, vill du bli behandlad så som många oskyldiga blir här just nu? Bara en tanke lixom. Kan ju hoppas att de godhjärtade vinner i slutändan.

D va barnhelg oxå förra helgen, väldigt mycke trevligare o d va mys trots att Alicia va snorförkyld, den stackaren. Olivia o Johan hostade ikapp. Enda gången Alicia kunde sova riktigt va när hon sov hos mig, så jag hade henne hos mig båda nätterna, även om inte jag sov super men viktigast va ju att hon fick sömn. Kanske dumt att hon vant sig vid att va nära för att kunna sova bättre men d har vatt så i några månader nu att hon sovit lugnare hos mig o Johan slappnar av på ett helt annat sätt när hon får sin sömn o d e ju riktigt skönt både för henne o honom.
Vi lekte massa o hade allmänt skoj, vi bakade egna punschrullar oxå- kul o baka o man vet vad d blir för nåt de får i sig när d inte e en massa tillsatser.
Sade d till Sandra häromdagen, d fanns inte ens en tillstymmelse att jag ens skulle bry mig om sånt men nu tycker jag att d e kul att göra saker från grunden o veta att d inte är en massa tillsatser vi får i oss. Jag har
t o m sagt att om jag nån gång får barn kan jag tänka mig att göra maten själv med tanke på all skit som finns i burkmaten, va hände där lixom? Det kan inte många trott om mig innan, då jag levde på "vafan finns d färdigt att köpa så kan man lika bra köpa d" :D

Flickorna fick även de kläder som jag köpte när jag va i Ullared o de va så nöjda med dem, så söta.

Annan stor positiv sak e ju klart att Zlata...menar landslaget gick vidare till EM nästa år, Woop Woop. På lördagen fick vi ju va tysta eftersom tjejerna sov, så alla glädjeskrik fick bli på Facebook, sen på tisdagen fick jag ha igång matchen på jobb o andra halvlek fick jag gå o kolla på ipaden på väg hem men fan va gött d kändes att de e vidare. Tror att jag skrämde slag på mina kära kollegor när Zlatan fick in sin frispark så snyggt!
Kan man få spelschemat för sommaren nu så jag kan kolla hur jag jobbar ;D

Nej nu får jag göra vid mig så jag iaf ser lite pigg ut för min man o för att visas utomhus ;)

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards