Alla inlägg den 29 november 2015

Av missmaddeluttan - 29 november 2015 17:55

Ja jag pyntade häromdagen så jag kunde lägga tiden på att inga med Johan o tjejerna nu i helgen. Har även slagit in julklappar o e faktiskt snart klar med alla julklappar.
På bilden ser d trist ut kanske men jag gillar enhetligt så paketen e oxå svart/vit/grå precis som allt mitt julpynt. Älskar min vita gran med de svarta dödskallarna.
Förra året när man reade ut julsakerna så köpte jag de sjukt snygga adventsljusen, vill ju knappt använda dem ;) får in o kolla om de har snygga i år oxå.
Nu e d iaf jul i maddehus, så nu e d dax att återgå till fotbollen o min man

XoXo

Av missmaddeluttan - 29 november 2015 15:52

Nu har tjejerna åkt hem till sin mamma. Lite hjärtskärande idag, lämnade för att springa hem två gånger idag o Alicia blev så ledsen båda gångerna, lilla stackaren.
Får trösta oss med att tiden går fruktansvärt fort :)

XoXo

Av missmaddeluttan - 29 november 2015 13:14

Skrev att jag va lite låg i onsdags, sen mådde jag ganska bra på torsdagen, men reagerade på att jag va jättejättetrött på kvällen, orkade inte ens se klart fotboll o typ tvärdäckade i sängen, inget konstigt på fredagen förrän klockan blev 7:30 (o jag skulle börja 7:45) jag blev riktigt illamående, kunde knappt stå upp men jag hade inte hjärta eller viljan att stanna hemma för en sån sak... Så jag bet ihop o gick o jobbade, eftersom d va oförklarligt illamående så va såklart första frågan av många om jag va gravid, d ska jag inte kunna va för då lär p-sprute-företaget få höra en hel del av mig ;)
Illamåendet va ihållande hela fredagen men inget mer. Fick till slut gå ifrån jobb, o på kvällen gick jag till Johan o nu e jag glad att jag gjorde d, nåt hände o min kropp kände inte alls till d så jag fick panik o allt blev värre o värre, men Johan lugnade mig. Vi gick o lade oss typ 20:00 så skönt..:)
Igår mådde jag lite illa oxå o va trött i hela kroppen. Skulle egentligen firat min storebror igår men får åka dit i veckan istället. Vi gick o lade oss vid 20-20:30 igår oxå o tur va d. Tjejerna e ju här o såklart e de förkylda, minstingen hade feber oxå. Vid 22-tiden vaknade hon halvt hysterisk så Johan kom o lade henne hos mig så hon lugnade sig ganska snabbt. Vid 00:30-tiden vaknade hon igen smått hysterisk så han fixade o donade, sen fick jag henne igen, då va hon helt hysterisk o otröstlig. och hon va sååå himla varm så jag höll henne nära o höll mig lugn, antagligen så räckte d, hon somnade ganska snabbt då o sov i längre omgångar. Jag e ju en sån person som alstrar värme när jag sover men jag hade d i åtanke så jag slängde bort mitt täcke, även om jag just nu e frusen så va d viktigast för mig att få ner min temperatur så hon i sin tur fick ner sin, för hon vill ju gärna sova nära o vi båda blir lätt varma. D verkade fungera för hon har varit pigg o glad o feberfri på förmiddagen.

Nu ligger hon här bredvid mig o jag lyssnar på hennes tunga andetag medan hon sover middag.
Så mys <3

XoXo


Ovido - Quiz & Flashcards