Direktlänk till inlägg 29 november 2015

En sjuk helg

Av missmaddeluttan - 29 november 2015 13:14

Skrev att jag va lite låg i onsdags, sen mådde jag ganska bra på torsdagen, men reagerade på att jag va jättejättetrött på kvällen, orkade inte ens se klart fotboll o typ tvärdäckade i sängen, inget konstigt på fredagen förrän klockan blev 7:30 (o jag skulle börja 7:45) jag blev riktigt illamående, kunde knappt stå upp men jag hade inte hjärta eller viljan att stanna hemma för en sån sak... Så jag bet ihop o gick o jobbade, eftersom d va oförklarligt illamående så va såklart första frågan av många om jag va gravid, d ska jag inte kunna va för då lär p-sprute-företaget få höra en hel del av mig ;)
Illamåendet va ihållande hela fredagen men inget mer. Fick till slut gå ifrån jobb, o på kvällen gick jag till Johan o nu e jag glad att jag gjorde d, nåt hände o min kropp kände inte alls till d så jag fick panik o allt blev värre o värre, men Johan lugnade mig. Vi gick o lade oss typ 20:00 så skönt..:)
Igår mådde jag lite illa oxå o va trött i hela kroppen. Skulle egentligen firat min storebror igår men får åka dit i veckan istället. Vi gick o lade oss vid 20-20:30 igår oxå o tur va d. Tjejerna e ju här o såklart e de förkylda, minstingen hade feber oxå. Vid 22-tiden vaknade hon halvt hysterisk så Johan kom o lade henne hos mig så hon lugnade sig ganska snabbt. Vid 00:30-tiden vaknade hon igen smått hysterisk så han fixade o donade, sen fick jag henne igen, då va hon helt hysterisk o otröstlig. och hon va sååå himla varm så jag höll henne nära o höll mig lugn, antagligen så räckte d, hon somnade ganska snabbt då o sov i längre omgångar. Jag e ju en sån person som alstrar värme när jag sover men jag hade d i åtanke så jag slängde bort mitt täcke, även om jag just nu e frusen så va d viktigast för mig att få ner min temperatur så hon i sin tur fick ner sin, för hon vill ju gärna sova nära o vi båda blir lätt varma. D verkade fungera för hon har varit pigg o glad o feberfri på förmiddagen.

Nu ligger hon här bredvid mig o jag lyssnar på hennes tunga andetag medan hon sover middag.
Så mys <3

XoXo


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards