Alla inlägg den 20 januari 2016

Av missmaddeluttan - 20 januari 2016 21:34

Ja jag hoppas innerligt att förkylningen e borta. Jag va hemma från jobb 3 dagar (TRE?!) o jag missade den utbildningen jag så gärna ville gå :( skulle aldrig sagt till Johan o stoltserat med att jag endast va sjuk 3 dagar under hela 2015, för nu e den kvoten redan förbrukad för 2016 ;) Oftast har mina förkylningar inneburit hosta men har aldrig haft ett sånt helvete som jag hade natten till onsdagen förra veckan, jag grät halvt o hade lite panik när Johan väl kom upp o skulle fixa sig för jobb. Så jag gick hem till mig o bara typ va ledsen o såå besviken på mig själv att jag inte bara kunde bita ihop. Jag kan va ganska hård mot mig själv o även om jag inte kunde hjälpa detta så va jag ändå grymt besviken på mig själv ändå.

Vi hade vår lediga torsdag tillsammans o den e väl lite av vår heliga dag så vi bara myste hela dagen, gick dock till jobb för att handla men d va ansträngt för mig men fixade det :) sen gjorde vi en helt sjuk sak men vi hade båda skoj, och vi gjorde en sak i sängen som jag egentligen e emot men kände att d va mys så vi gjorde d ändå. Vi lyssnade på musik o wait for it...käkade popcorn i sängen :o

Sen på fredagen så fortsatte jag att ta d lugnt för att va någorlunda redo inför lördagens p-fest. ;)

På lördagen jobbade jag först o sen va d snabbt hem o möta Joanna som skulle fördrinka innan vi skulle på förfesten. Så vi gjorde vid oss o testade min nya Bacardi ananas med hallonsoda (?!) men d va faktiskt gott. Sen kom Sandra med piggelin :D
Johan hann med nån dryck innan vi for till staden o förfesten. Där blev väl jag o Sandra lite goa o "roliga" ;)
När vi väl va på bowlinghallen kände jag mig lite nyktrare än jag va på förfesten. Vi bowlade några serier, jag vann definitivt inte men jag kom inte sist heller ;D
Sen va d äntligen mat, den va god eller ja efter att jag bytt med Johan, han beklagade sig att hans bit va well done o jag klagade att min inte va well done. Dagens i-lands problem.
Men när jag väl suttit o slappnat av ett tag, ja då kom hostan...jag va inställd på stänga utestället men jag fick erkänna mig besegrad av hostan så jag hängde på o åkte hem när mamma blev hämtad....

Söndagen gick i väldigt lugn takt innan jobb. Efter nån timme kom även Johan till jobb o han va inte glad för tydligen vann United till slut trots att Liverpool hade övertaget i matchen.

Jag bestämde mig för att göra nåt kul men ändå lugnt så jag bakade vanilj- o kanelbullar o sen gjorde jag en utav Johans nya favoriträtt, exotisk kyckling, så himla gott.

Idag har det varit jobb igen o d känns som jag inte gjort nåt vettigt men jag har haft röven full idag så jag tror jag glömt va jag gjort egentligen :)

Nu ikväll har han gjort lite jobb hemma o nu sitter vi o myser o kollar Liverpool i FA-cupen.
Jag älskar verkligen våra myskvällar o jag älskar definitivt min kille <3
Så nu återvänder jag till hans famn o till fotbollen

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards