Alla inlägg den 4 januari 2016

Av missmaddeluttan - 4 januari 2016 19:23

Min födelsedag började med att jag gick upp vid fem för att inventera på jobb. Jag blev mass-gratulerad av massa folk på jobb, så fina kollegor/vänner. Som extra födelsedagspresent fick jag gå hem tidigare av fina Sus.

Jag gick hem letade upp nåt att ha på mig, visste ju inte vad som skulle ske på kvällen så jag hade inte så enkelt att välja kläder. När jag kom till Johan så bjöd han på vin o så kollade vi fotboll, dock fick jag ett ilsket sällskap...d gick åt helvete för Liverpool. Men sen gjorde han lite mat, inte så lite heller. Han har väldigt många talanger den här killen ;)
När vi sen hade ätit efterrätt så satt vi o pratade o bara va lixom. Sen skulle vi till stan men innan d skulle vi inom mig för jag behövde ny tröja, byta skor o han behövde sin gelé. Men när vi kom till dörren så tog han fram sin röda slips o knöt för mina ögon. Tidigare hade han frågat om jag varit i mitt sovrum så jag trodde han hade gömt nåt där eftersom jag skulle gå med förbundna ögon, inne i hallen så snurrade han runt mig o d jag fick fram:"var e mitt sovrum?" Sen ledde han mig framåt o när han knöt upp slipsen o drog bort den, tände han lampan o framför mig satt mina bröder, Mia, Sandra, Jeppe, Sara, Amanda o Johan. Jag blev helt chockad, visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jag va bara sååå överraskad o så himla glad. Jag har alltid lyckats luska ut om nån försökt med typ överraskning eller nåt, men här anade jag absolut ingenting... verkligen ingenting. Som sagt han har många talanger ;)
Det blev dricka o lite presenter.
Jag har så fina människor omkring mig o undrar ibland vad jag gjort för att förtjäna alla underbara omkring mig <3
Det blev lite väl många tequila o en bravojuice-drink för mycket, fick smärtor i magen o jätteillamående. Jag ville spy, min kropp ville spy men det funkade inte, kan fortfarande inte spy så jag fick panik hela jag. Det märktes på morgonen dagen efter, min kropp va helt slut, ont i halsen o spottade lite blod, det va precis som när man varit intuberad- den irritationen i halsen. Jag får ju bli bättre på att lära mig av mina misstag, vi får väl se nästa gång...
Dock hade jag jättetrevligt o e så glad att han/dem lyckades överraska mig, jag fick en egen överraskningsfest <3

Den 2 januari 2015 bjöd Johan mig på första daten o vi bestämde oss för att se vad detta kunde leda till o snart har vi varit ett par i 1 år och jag ångrar inte en sekund trots några hinder som vi lyckats ta oss över.

Tack för att du e den du e och för att du älskar mig för den jag e.
I loooove you!
You and me forävva and ävva <3

XoXo

Av missmaddeluttan - 4 januari 2016 17:16

Började ju nyårsafton med jobb, när vi gick på rast träffade jag en kompis o mina tankar va lite upp o ner o när han höll om mig så höll jag på att bryta ihop, jag e själv förvånad att jag känner sån trygghet att jag nästan tillät mig att visa vad jag kände inför honom. Sen gick jag o Sandra upp o snackade.
Jag bryr mig inte att folk inte gillar mig eller att man snackar skit om mig, det jag va ledsen över va d ord som malde i mig som jag inte ville uttala eller som jag absolut inte vill ska hända. Första gången jag sade de orden högt var just på denna rasten, till Sandra o jag kände själv hur tårarna brände i ögonen.
Sen valde jag att skriva i min blogg oxå om sakerna som hade hänt o vad om ursäkt för en utav mina kommentarer.

När jag sen hade slutat o jag o Mia hade handlat så va jag hemma ett tag o bara chillade. Efter ett tag kom ett meddelande att jag kunde komma, d va jag som valde att inte vara hos Johan när tjejerna kom. Jag skickade ett PM till tjejernas mamma, absolut inget illa, o d endast för barnens o Johans skull. Längre ner finns min screenshot va jag skrev.

Alicia fick en egen säng o hon va så stolt, d va så kul o se, Olivia va ju så glad när hon fick sin säng när Johan flyttade till Hyllinge, så d va kul nu när Alicia oxå blev så stolt o glad. De växer i sig själva när de får chansen att vara självständiga o d e ju så kul o se.

Tjejerna hade fått så söta kläder för nyår, Alicia hade en sjukt söt body som jag hade köpt till henne o Olivia hade en söt klänning som Johan hade köpt.
De va sjukt söta, som annars oxå :)

Sen va d dax o förbereda maten, det blev fläskytterfilé med potatisterriner, d blev faktiskt riktigt gott.

Det gick hur bra som helst oxå när de träffade mina brödrar, brorsbarn o Mia igen. De har vant sig nu.
Massa lek o bus under kvällen o när tjejerna stupade i säng spelade vi med andra ord. När klockan närmade sig tolvslaget gjorde vi ordning vårt bubbel (alkoholfritt)
Det e väl en hemsk sak i dagens samhälle, man blir mer ifrågasatt när man väljer att köra alkoholfritt än när man tar alkohol, tycker det e skrämmande. Vi valde att köra alkoholfritt eftersom vi hade tjejerna o jag tycker att eftersom vi sover i samma sovrum med tjejerna så vill jag inte att de ska behöva tvingas ligga o sova i det när jag andas ut alkoholångor o ja även om d bara e ett glas vin, så känner jag just nu.

Men när klockan slog tolv så vaknade Alicia av alla smällar o raketer, men som tur va hade vi redan avvärjat allt sånt för henne så hon va iaf inte rädd utan hon kollade tillsammans med mig o Johan genom fönstret.
Sen blev det att alla åkte hem efter ettiden o vi gick o lade oss.

Nyårsdagen vaknade vi ganska tidigt o jag åkte till bårslöv för att fixa några av naglarna som inte ville som vi ville :) sen jobb igen.

På kvällen kom jag hem till lagad mat, dock va d jag som gjort pulled pork nån dag innan men Johan förberedde allt så d va skönt med färdig mat direkt efter jobbet.

Sen blev d lugn kväll eftersom d va inventering på lördagen :)

XoXo



Ovido - Quiz & Flashcards