Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Hela Nyårsafton

Av missmaddeluttan - 4 januari 2016 17:16

Började ju nyårsafton med jobb, när vi gick på rast träffade jag en kompis o mina tankar va lite upp o ner o när han höll om mig så höll jag på att bryta ihop, jag e själv förvånad att jag känner sån trygghet att jag nästan tillät mig att visa vad jag kände inför honom. Sen gick jag o Sandra upp o snackade.
Jag bryr mig inte att folk inte gillar mig eller att man snackar skit om mig, det jag va ledsen över va d ord som malde i mig som jag inte ville uttala eller som jag absolut inte vill ska hända. Första gången jag sade de orden högt var just på denna rasten, till Sandra o jag kände själv hur tårarna brände i ögonen.
Sen valde jag att skriva i min blogg oxå om sakerna som hade hänt o vad om ursäkt för en utav mina kommentarer.

När jag sen hade slutat o jag o Mia hade handlat så va jag hemma ett tag o bara chillade. Efter ett tag kom ett meddelande att jag kunde komma, d va jag som valde att inte vara hos Johan när tjejerna kom. Jag skickade ett PM till tjejernas mamma, absolut inget illa, o d endast för barnens o Johans skull. Längre ner finns min screenshot va jag skrev.

Alicia fick en egen säng o hon va så stolt, d va så kul o se, Olivia va ju så glad när hon fick sin säng när Johan flyttade till Hyllinge, så d va kul nu när Alicia oxå blev så stolt o glad. De växer i sig själva när de får chansen att vara självständiga o d e ju så kul o se.

Tjejerna hade fått så söta kläder för nyår, Alicia hade en sjukt söt body som jag hade köpt till henne o Olivia hade en söt klänning som Johan hade köpt.
De va sjukt söta, som annars oxå :)

Sen va d dax o förbereda maten, det blev fläskytterfilé med potatisterriner, d blev faktiskt riktigt gott.

Det gick hur bra som helst oxå när de träffade mina brödrar, brorsbarn o Mia igen. De har vant sig nu.
Massa lek o bus under kvällen o när tjejerna stupade i säng spelade vi med andra ord. När klockan närmade sig tolvslaget gjorde vi ordning vårt bubbel (alkoholfritt)
Det e väl en hemsk sak i dagens samhälle, man blir mer ifrågasatt när man väljer att köra alkoholfritt än när man tar alkohol, tycker det e skrämmande. Vi valde att köra alkoholfritt eftersom vi hade tjejerna o jag tycker att eftersom vi sover i samma sovrum med tjejerna så vill jag inte att de ska behöva tvingas ligga o sova i det när jag andas ut alkoholångor o ja även om d bara e ett glas vin, så känner jag just nu.

Men när klockan slog tolv så vaknade Alicia av alla smällar o raketer, men som tur va hade vi redan avvärjat allt sånt för henne så hon va iaf inte rädd utan hon kollade tillsammans med mig o Johan genom fönstret.
Sen blev det att alla åkte hem efter ettiden o vi gick o lade oss.

Nyårsdagen vaknade vi ganska tidigt o jag åkte till bårslöv för att fixa några av naglarna som inte ville som vi ville :) sen jobb igen.

På kvällen kom jag hem till lagad mat, dock va d jag som gjort pulled pork nån dag innan men Johan förberedde allt så d va skönt med färdig mat direkt efter jobbet.

Sen blev d lugn kväll eftersom d va inventering på lördagen :)

XoXo



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av missmaddeluttan - 21 november 2018 12:36

Efter att jag skrev om vår förlossning hade jag ju även varit på min efterkontroll. Där frågade de om allt o lite till kändes d som. De frågade den frågan alla ställer när man fått barn, antingen ?vill du ha en till eller bara rakt o slätt när kommer...

Av missmaddeluttan - 16 oktober 2018 21:55

Torsdagen den 9 augusti va för mig en vanlig dag, lite mer magont än jag hade haft under hela graviditeten. På kvällen vid 19-tiden skulle vi uppträda uppe i byn med Joyvoice-kören. Väl där skämtade vi fram o tillbaka om att mitt vatten skulle gå m...

Av missmaddeluttan - 13 april 2018 17:08

För 3 veckor sen hade vi vårt RUL. Mina förväntningar va skyhöga, vi skulle få se vår lilla bula igen o nu skulle vi förhoppningsvis få veta vilket kön d va oxå. Johan jobbade först, vi hade fått tiden på eftermiddagen så d kändes som en låååång vän...

Av missmaddeluttan - 18 mars 2018 15:25

Jag tänkte skriva lite om bulan, vår efterlängtade bulan. Som jag skrivit innan fick vi ett missfall som tog hårt på oss, men tack vare våra vänner o min familj så reste vi oss tillsammans, starkare. Missfallet fick vi den 4 november. Ca 2 vec...

Av missmaddeluttan - 21 februari 2018 12:01

Han med stort H, ja d e han jag har i mitt liv och det är jag så tacksam för. Johan du är en sjukt underbar kille, med ett hjärta av guld, du e snäll och öppen mot alla, oavsett vem det är. Jag önskar så att du själv insåg hur mycket du e värd o...

Ovido - Quiz & Flashcards