Alla inlägg den 23 januari 2016

Av missmaddeluttan - 23 januari 2016 21:55

Fy fasiken va gott d va i torsdags när Johan fixade räkor o vi drack en flaska vin o bara myste. Lite vardagslyx måste man ju få ha :)

Jobbade igår, d va en sån fredag när man märker att januari inte e världens fetaste månad ekonomiskt. Fast sen på nåt konstigt sätt så har ändå några lite pengar o de hittar till affärerna exakt vid samma tidpunkt tydligen ;)

Efter jobb så hade jag sagt att jag ville se Little Couple så jag ville inte komma till Johan förrän efter d, men Johan ville ha mig tidigare så jag fick titta på d där i sällskap av honom o tjejerna <3
Det var en ganska lugn kväll sen, vi kollade på...nej vi hade tvn igång men kollade inte, vi surfade runt lite o kollade saker plus att jag lärde honom lite Twitter. Tur han har en tjej som e beroende av sociala medier ;)
Dock går d aldrig före varken honom eller tjejerna, så jag kan kontrollera mitt beroende ;)
Sen lade vi oss o såklart när tjejerna sov hela natten typ så sov vi kasst, så jävla typiskt :D
Idag så kom tjejernas faster o farmor o umgicks massor. Ja o såklart kollade vi fotboll, d va ju ändå Johans Liverpool, tror att han kan lida av väldiga humörsvängningar ;) fast d hela slutade i glädje o d märks att d e pappas tjejer, vi alla firade vinsten med kramar o massa yaaay-utrop o bara glädje.
Sen skulle de åka o då skulle även pappa åka med dem för han skulle på middag med sin herrklubb. Så ja ni läste rätt jag har haft tjejerna själv idag.
De va ju jätteledsna när de åkte men vi målade naglar direkt så det lugnade sig, va väl lite orolig först när de va så ledsna men när jag hörde hur Olivia berättade för Alicia att d va Olivias Madde o d va ju även Alicias Madde o sen va d ju såklart Maddes Olivia o Alicia, då smälte hjärtat lite o jag kände mig lite lugnare. Vi käkade kvällsmat o bara myste massor o d va en lugn middag, d va en gång som det skulle tramsas lite men då sade jag bara lugnt att då e vi överens att d inte blir lördagsmys sen, jodå gissa vilka som tömde tallrikarna ;) Johan du kan va lugn de fick bara majskrokar ;) vi brukar inte ge dem en massa socker när de e här, dels får de nog sånt ändå men mest oxå för att de sover eller har sovit oroligt vissa nätter (inte bara här, förstår man ju på fb) o då tycker vi att d e bättre att inte ge massa sånt, o så kanske d blir bättre till slut. D e ju lika viktigt att de får ordentlig sömn för att orka om dagarna som att vi vuxna ska klara våra dagar.
Sen va dem trötta o jag lyckades natta dem oxå, så jag kan väl säga att jag tycker jag lyckats, de lever o mår bra, snarkar iaf gott nu.
Så vi kan väl säga: "I think I made it"
Johan kom hem nu faktiskt så nu tänker jag pussa på honom lite <3

XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards